
Producătorii mexicani de tequila, îngrijoraţi de ameninţarea tarifelor impuse de Trump / Băutura este a doua cea mai vândută din SUA, depășind whiskey-ul
Producătorii mexicani de tequila sunt îngrijoraţi de impactul unui posibil tarif de 25% impus de SUA importurilor, temându-se că afacerile pe care le-au construit de-a lungul anilor ar putea fi grav afectate, transmite Reuters, preluată de News.ro.
Melly Barajas, proprietara distileriei Azteca Wines And Spirits din statul Jalisco, un producător operat exclusiv de femei, a declarat că industria sa necesită o planificare riguroasă, de la angajări sezoniere la aprovizionarea cu ingrediente în vrac. Acum, incertitudinea generată de tarife a îngheţat întregul lanţ de aprovizionare.
„Suntem în aşteptare şi ne rugăm ca ei să reflecteze şi să nu facă acest lucru”, a spus Barajas pentru Reuters, din biroul său unde sunt expuse steagurile SUA, Canada şi Mexicului.
Preşedintele american Donald Trump a anunţat intenţia de a impune tarife de 25% pentru principalele sale partenere comerciale, Mexic şi Canada, acuzându-le că nu fac suficient pentru a opri fluxul de imigranţi şi de fentanyl.
Totuşi, pe 3 februarie, Trump a acceptat o pauză de 30 de zile, după ce cele două ţări s-au angajat să îşi consolideze graniţele.
Tequila, produsă din planta de agave, a cunoscut o creştere masivă a popularităţii în ultimii ani. În 2023, a depăşit whiskey-ul, devenind a doua cea mai vândută băutură spirtoasă în SUA, după vodcă.
În primele nouă luni din 2024, SUA au importat tequila în valoare de 3,8 miliarde de dolari, în creştere cu 13% faţă de aceeaşi perioadă din 2023, potrivit U.S. Distilled Spirits Council. Importurile de tequila le-au depăşit pe cele de whiskey, gin, rom, brandy şi vodcă combinate.
La fel ca şampania franceză sau parmezanul italian, tequila şi mezcalul trebuie obligatoriu să fie produse în Mexic. Prin urmare, tarifele impuse de SUA ar duce la creşterea preţurilor pentru consumatorii americani.
Asociaţiile comerciale de băuturi spirtoase din America de Nord avertizează că tarifele nu doar că ar putea duce la pierderea locurilor de muncă, dar ar putea afecta şi industria ospitalităţii, care încă îşi revine după pandemia de COVID-19.
Barajas a declarat că, dacă tarifele vor fi aplicate, consumatorii americani vor opta pentru alte băuturi, afectând grav producătorii mexicani. Deşi ţări precum Germania, Spania şi Rusia încep să îmbrăţişeze tequila, procesul de creştere pe aceste pieţe este unul lent.
„Această incertitudine afectează producţia, întregul sistem şi tot ce am construit de-a lungul anilor, doar din cauza unui tarif”, a concluzionat Barajas.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen BankCitește și...
Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.