G4Media.ro

Producătorii vinurilor italiene se tem de războiul taxelor dintre SUA și UE:…

Sursa foto: G4Media

Producătorii vinurilor italiene se tem de războiul taxelor dintre SUA și UE: ”Sperăm ca Uniunea Europeană să nu riposteze„ / ”Dacă preţul unui vin creşte, consumatorii probabil vor renunţa la acel brand şi vor rămâne în intervalul de preţ cu care sunt obişnuiţi”

Viitorul vinurilor italiene pe piaţa americană, precum Prosecco, Brunello di Montalcino şi altele, pare tot mai sumbru, spun producătorii şi importatorii, după ce preşedintele Donald Trump a impus un tarif vamal de 20% pentru importurile europene, relatează News.ro, care citează Reuters.

Italia este cel mai mare exportator de vinuri către Statele Unite, cu vânzări de 2 miliarde de euro (2,2 miliarde de dolari) anul trecut, reprezentând un sfert din exporturile totale de vinuri, băuturi spirtoase şi oţet ale Italiei, potrivit grupului de comerţ Federvini.

Producătorii italieni şi importatorii americani prezenţi în acest weekend la târgul de vinuri Vinitaly din Verona, regiunea Veneto, au declarat că afacerile au fost deja afectate de teama tarifelor, iar situaţia se va înrăutăţi odată cu aplicarea completă a noilor măsuri.

Potrivit lui Lamberto Frescobaldi, preşedintele Uniunii Vinului din Italia, tarifele ar putea duce la o scădere anuală de aproximativ 323 milioane de euro în veniturile generate de vinurile italiene pe piaţa americană.

Producătorii şi comercianţii speră la un acord între UE şi SUA pentru eliminarea sau reducerea tarifelor.

”Sperăm ca Uniunea Europeană să nu riposteze, un război comercial ar fi dificil de gestionat,” a declarat Simone Luchetti, preşedintele companiei americane de import Banville.

Deşi sectorul vinurilor a evitat taxa de 200% pe care Trump a ameninţat-o anterior, aceasta rămâne o posibilitate, mai ales dacă UE va adopta măsuri de retorsiune care să afecteze băuturile spirtoase americane, cum ar fi bourbonul.

Consumul ar putea scădea drastic

Luchetti, care importă Brunello, Amarone, Prosecco şi Barolo, estimează o scădere de 25-35% a consumului de vin în SUA şi a veniturilor Banville din cauza noilor tarife.

Alţi importatori avertizează că unele branduri de vin vor dispărea de pe piaţa americană, consumatorii orientându-se spre sticle mai accesibile.

”Dacă preţul unui vin creşte, consumatorii probabil vor renunţa la acel brand şi vor rămâne în intervalul de preţ cu care sunt obişnuiţi,” a explicat Charles Lazzara, fondatorul companiei americane Volio Imports.

Astfel, o sticlă de Prosecco de gamă medie, care acum costă 10,99 dolari, ar putea ajunge la 12,99 dolari în magazinele din SUA. Luchetti susţine că ”va deveni dificil să mai vinzi o sticlă de Prosecco care azi costă 14-18 dolari, pentru că va ajunge să coste 20 de dolari.”

Şi producătoarea italiană Marilisa Allegrini, fondatoarea grupului cu acelaşi nume, care produce 840.000 de sticle anual, inclusiv Brunello di Montalcino, Bolgheri, Valpolicella şi Amarone, şi-a exprimat îngrijorarea: ”Consumul de vin în SUA era deja în declin, iar tarifele l-au lovit şi mai mult.”

Totuşi, unii producători italieni rămân optimişti, susţinând că vinurile italiene au un loc special în inima consumatorului american şi nu vor fi uşor înlocuite.

”Prosecco poate fi produs doar în Italia, în special în Veneto, nu poate fi înlocuit!”, a declarat Giancarlo Moretti-Polegato, proprietarul cramei Villa Sandi din Montebelluna, regiunea Veneto.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.