Profesorii francezi, uimiți de elevii refugiați din Ucraina: au un an avans la matematică față de elevii din Franța
Profesorii francezi sunt unanimi în a observa că nivelul de matematică al copiilor ucraineni refugiați este mai ridicat decât cel al francezilor, transmite postul de televiziune BFM TV. „Elevii ucraineni se simt în mod clar mai în largul lor la matematică în liceu decât elevii francezi”, a declarat Pierre Priouret, profesor de matematică la Toulouse și director al grupului de matematică Snes-FSU.
De la începutul războiului din Ucraina, aproape 10.000 de copii ucraineni care au ajuns în Franța au fost educați în școli franceze. Printre școlile care primesc cel mai mare număr de astfel de elevi se numără cele din Nisa, Versailles, Normandia și Créteil.
„Toți colegii mei din școlile secundare care au în clasă elevi ucraineni sunt unanimi în a spune că aceștia au performanțe mai bune”. Pierre Priouret menționează chiar o diferență „semnificativă” de nivel la anumite exerciții. Există o stăpânire incontestabilă a operațiunilor, a automatismelor pe care elevii francezi nu le au”, continuă el. Când le cerem să calculeze, să manipuleze numere, au mult mai puține lacune. Dacă vreți să faceți o comparație, ei au aceleași reflexe ca un pianist care își exersează gamele”, spune profesorul citat.
Dar în cazul unei probleme sau al unei prezentări care necesită înțelegerea unui enunț în limba franceză, diferența față de elevii francezi se reduce. „Este dificil să știm care este nivelul lor real și care este bariera lingvistică”, spune Pierre Priouret, reprezentantul profesorilor.
În cadrul ultimului studiu Pisa (Programme for International Student Assessment), organizat o dată la trei ani de Organizația pentru Cooperare și Dezvoltare Economică (OCDE), Franța a obținut un punctaj mai mare decât Ucraina, cu 493 de puncte la înțelegerea cititului și 495 de puncte la matematică.
Elevii ucraineni au un scor mai mic și ușor sub media OCDE: 466 de puncte la citire – media este de 487 – și 453 la matematică – pentru o medie de 489 de puncte.
Cu toate acestea, la nivel primar, elevii ucraineni par a fi deosebit de în largul lor în ceea ce privește competențele academice. Marianne (al cărei prenume a fost schimbat la cererea sa), care a fost profesoară într-o unitate de învățământ pentru elevii străini nou-veniți timp de douăzeci de ani, poate depune mărturie în acest sens.
Această unitate permite elevilor străini să fie înscriși într-o clasă obișnuită, beneficiind în același timp de un învățământ consolidat în limba franceză, așa cum a indicat Ministerul Educației Naționale. Marianne a avut grijă de copii ucraineni de 11 ani. Ea crede că sunt „cu un an înaintea timpului lor”.
„Ei au un nivel mai ridicat nu doar la matematică, ci și în ceea ce privește competențele lingvistice”, a declarat pentru BFMTV.com acest specialist în predarea limbii franceze ca limbă străină.
Marianne, la fel ca toți profesorii din UPE2A, este responsabilă de evaluarea acestor elevi, testându-i – în special în ceea ce privește limba – pentru a afla în ce clasă ar trebui să fie plasați în sistemul francez. Ea spune că „rareori a văzut elevi care să se descurce atât de bine”.
În ceea ce privește bariera lingvistică, aceasta este aproape un detaliu, spune Marianne. „Nu din cauză că nu stăpânesc limba sunt în dificultate. Învățarea limbii franceze se poate face foarte repede, este o chestiune de câteva luni. Nu în ultimul rând pentru că vorbesc deja mai multe limbi, ucraineană și rusă. „Am întâlnit câțiva care vorbesc engleza mai bine decât mine”, spune profesorul cu amuzament. (Foto: Freepik)
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
13 comentarii