G4Media.ro

Profesorii francezi, uimiți de elevii refugiați din Ucraina: au un an avans…

sursa foto: Freepik

Profesorii francezi, uimiți de elevii refugiați din Ucraina: au un an avans la matematică față de elevii din Franța

Profesorii francezi sunt unanimi în a observa că nivelul de matematică al copiilor ucraineni refugiați este mai ridicat decât cel al francezilor, transmite postul de televiziune BFM TV. „Elevii ucraineni se simt în mod clar mai în largul lor la matematică în liceu decât elevii francezi”, a declarat Pierre Priouret, profesor de matematică la Toulouse și director al grupului de matematică Snes-FSU.

De la începutul războiului din Ucraina, aproape 10.000 de copii ucraineni care au ajuns în Franța au fost educați în școli franceze. Printre școlile care primesc cel mai mare număr de astfel de elevi se numără cele din Nisa, Versailles, Normandia și Créteil.

„Toți colegii mei din școlile secundare care au în clasă elevi ucraineni sunt unanimi în a spune că aceștia au performanțe mai bune”. Pierre Priouret menționează chiar o diferență „semnificativă” de nivel la anumite exerciții. Există o stăpânire incontestabilă a operațiunilor, a automatismelor pe care elevii francezi nu le au”, continuă el. Când le cerem să calculeze, să manipuleze numere, au mult mai puține lacune. Dacă vreți să faceți o comparație, ei au aceleași reflexe ca un pianist care își exersează gamele”, spune profesorul citat.

Dar în cazul unei probleme sau al unei prezentări care necesită înțelegerea unui enunț în limba franceză, diferența față de elevii francezi se reduce. „Este dificil să știm care este nivelul lor real și care este bariera lingvistică”, spune Pierre Priouret, reprezentantul profesorilor.

În cadrul ultimului studiu Pisa (Programme for International Student Assessment), organizat o dată la trei ani de Organizația pentru Cooperare și Dezvoltare Economică (OCDE), Franța a obținut un punctaj mai mare decât Ucraina, cu 493 de puncte la înțelegerea cititului și 495 de puncte la matematică.

Elevii ucraineni au un scor mai mic și ușor sub media OCDE: 466 de puncte la citire – media este de 487 – și 453 la matematică – pentru o medie de 489 de puncte.

Cu toate acestea, la nivel primar, elevii ucraineni par a fi deosebit de în largul lor în ceea ce privește competențele academice. Marianne (al cărei prenume a fost schimbat la cererea sa), care a fost profesoară într-o unitate de învățământ pentru elevii străini nou-veniți timp de douăzeci de ani, poate depune mărturie în acest sens.

Această unitate permite elevilor străini să fie înscriși într-o clasă obișnuită, beneficiind în același timp de un învățământ consolidat în limba franceză, așa cum a indicat Ministerul Educației Naționale. Marianne a avut grijă de copii ucraineni de 11 ani. Ea crede că sunt „cu un an înaintea timpului lor”.

„Ei au un nivel mai ridicat nu doar la matematică, ci și în ceea ce privește competențele lingvistice”, a declarat pentru BFMTV.com acest specialist în predarea limbii franceze ca limbă străină.

Marianne, la fel ca toți profesorii din UPE2A, este responsabilă de evaluarea acestor elevi, testându-i – în special în ceea ce privește limba – pentru a afla în ce clasă ar trebui să fie plasați în sistemul francez. Ea spune că „rareori a văzut elevi care să se descurce atât de bine”.

În ceea ce privește bariera lingvistică, aceasta este aproape un detaliu, spune Marianne. „Nu din cauză că nu stăpânesc limba sunt în dificultate. Învățarea limbii franceze se poate face foarte repede, este o chestiune de câteva luni. Nu în ultimul rând pentru că vorbesc deja mai multe limbi, ucraineană și rusă. „Am întâlnit câțiva care vorbesc engleza mai bine decât mine”, spune profesorul cu amuzament. (Foto: Freepik)

Publicitate electorală

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

13 comentarii

  1. Toti copii din Romania care emigreaza in UK sar cel putin 2 clase. Asa e programa acolo. Nivelul de li.ns in ruc pt ucrainieni atinge cote paroxistice. Imi e greata.

    • Și fă un eco la ficat.

    • Rusia ta e pe final. Nu mai vrea nimeni să aibă de-a face cu țara ta abrutizată. Câți ruși ți-a omorât Ucraina? Până și armata rusă e praf.

    • Ca de-obicei, romanasul care se crede mai destept ca restul. Ce sa zic, de-asta suntem si asa dezvoltati!

  2. Elevii ruși sunt la nivel de grădiniță. Așa e când sunt crescuți cu vodcă.

  3. Curios, copii din țările din est sunt mai școliți decât cei din vest, dar vesticii au nivelul de trai mai ridicat. Paradoxal.

  4. Din articol reiese ca deși la testele PISA elevii ucrainieni sunt mai „slabi” decât cei francezi în practica de zi cu zi lucrurile stau pe dos. Unde e greșeala?

    • Esticii ( noi, ucrainienii, etc ) luam olimpiade dar nu stim a aplica in viata de zi cu zi ce invatam. Vesticii stiu sa aplice. In vest nu trebuie sa visezi
      L’Hopital si sa faci limite. Decat daca vrei. Daca tu vrei, si esti interesat – ai la dispozitie intreg depozitarul de cunostinte al umanitatii. La noi toti, si aia care vor da la medicina, trebuie sa stie a calcula determinantul unei matrici 5×5 prin cel putin doua metode. Nu ba luati dupa fenta. E ca la automobile. Degeaba ai aparent 500cp sub capota daca rotile iti sunt de bicicleta ( contactul cu realul ) deci nu prea poti folosi puterea. Mai castigat e unul cu 45cp dar cu cauciucuri corespunzatoare menite a-i facilita un parcurs si o folosinta pe deplin a puterii de care dispune.

  5. Vesticii s-au tot mirat ca noi stim engleza si franceza, dar nu rusa, 😉, ca limba romana nu este inrudita cu rusa sau alta limba slava, ca suntem buni in general la ”teorie”, dar nu la practica, ca invatam repede alte limbi straine si ca ”functionam” bine in sistemul vestic institutional. Cred ca multi se simt ca pestele in apa cand inteleg cum trebuie o societate sa functioneze. Aici este problema cu tarile estice, chiar foarte estice tip China, sunt in topul olimpiadelor dar nu au reusit sa educe copiii sa fie cetatenii tarii, indiferent de oras-sat, situatie, educatia parintilor, talente personale sau nu.

  6. Exemplu de manual a ceea ce in statistica se numeste „sample bias”. Ce studeti ucrainieni au ajuns in Franta? Bineinteles, in proportie covarsitoare cei din familii instarite care la fel ca si in Ro fac meditatii in particular la tot ce misca de la matematica pana la engleza. Nu au ajuns amarastenii de rand, aia care de abia au dupa ce bea apa. Asa se explica „paradoxurile” din arricol.

  7. Si noi eram la fel dar acum e moda cu ucrainienii.Voi care tineti mai mult cu ei decat cu noi ai vostrii de ce nu va carati in ucraina?De ce daca zici ceva esti imediat de a lui putin.Ok in cazul asta sunt de acum incolo de a lui putin,
    desteptilor.Aveti dume de puteti scrie romane, dar pacat ca se vor repeta aceleasi cuvinte, nu aveti un vocabular prea bogat, probabil daca ati fi mers in vestul mult iubit var fi retrogradat o clasa.

  8. Elevii francezi nu sunt mai buni că ucrainenii pentru că testele PISA sunt axate pe un mod practic de a privi matematica, iar în estul Europei se pune baza pe latura abstractă a matematicii. Nu știm care latura este preferabilă pentru că softistii ucraineni sunt cel puțin la fel de bine cotați ca cei francezi în pofida rezultatelor diferite la testele standardizate.
    Diferența este intre cele doua sisteme de învățare, nu intre finalitatile celor două școli.

  9. in anii ’90 elevii romani care erau admisi la liceul francez din Bucuresti uimeau cadrele didactice si colegii facand calculele fara ajutorul unui calculator de buzunar, unealta nelipsita din dotarea elevilor francezi. profesorii de matematica din acel liceu nu intelegeau cum e posibil sa calculezi o radacina patrata fara calculator. de asemenea, la geografie in clasa a 9-a faceau materia pe care elevii din scolile romanesti o faceau in clasa a 5-a.