Profesorii trebuie să faciliteze, nu să impună activități, una dintre recomandările unui raport privind implicarea tinerilor în luarea deciziilor
Implicarea tinerilor în luarea deciziilor care îi privesc în mediul școlar este influențată dacă activitățile sunt propuse sau impuse de profesori, arată cel mai nou raport al SOS Satele Copiilor, anunțat sâmbătă de organizație. Potrivit ”Studiului sociologic privind participarea tinerilor”, instituțiile educaționale pot reprezenta un reper pentru încurajarea copiilor să ia parte la deciziile comunității, însă există piedici precum impunerea activităților de către personalul școlar și nevoia de formare a profesorilor pe teme specifice, scrie Edupedu.ro.
- Raportul vine în contextul în care ”participarea copiilor și tinerilor la decizie pe diferite paliere (familie, școală, comunitate etc.) și niveluri (local, județean, național) este una dintre temele care apare din ce în ce mai des în ultimii ani în dezbaterea publică referitoare la drepturile copilului”, după cum scrie în introducere.
„Studiu își propune să analizeze participarea copiilor și tinerilor la procesele de luare a deciziilor pe diferite niveluri și domenii, așa cum este structurată/manifestată/cristalizată aceasta în prezent, în România”, scriu autorii.
Conform metodologiei studiului, au fost sondați 120 de copii și tineri, specialiști, reprezentanți ai administrațiilor locale și ai organizațiilor non-guvernamentale (ONG) pentru a ajunge la documentul final care conține recomandări, atât generale, cât și ale copiilor, pe domeniile Educație și Protecție specială.
Citește mai mult pe Edupedu.ro.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank