Profesorii trebuie sprijiniți să colaboreze, pentru elevi, pentru ei înșiși și pentru a face față greutăților pandemiei – Raport OECD / România este spre coada clasamentului în privința schimburilor dintre profesorii de gimnaziu
Colaborarea între profesori, capitol unde România stă bine la nivel de formă, dar mai are mult de lucru pe fond, este absolut necesară pentru a întări educația în circumstanțe dificile, precum cele produse de pandemie, afirmă un nou raport al Organizației pentru Cooperare și Dezvoltare Economică (OECD), dat publicății săptămâna aceasta.
Documentul, bazat pe datele din studiul TALIS 2018, arată că această colaborare dintre profesori, aspect-cheie al profesiei, a fost afectată grav de pandemie și are nevoie de acțiuni și măsuri ca să o susțină, mai ales în mediile dezavantajate.
Raportul actual face trimitere la datele din Studiul internațional realizat în rândul profesorilor în 31 de țări și teritorii OECD, în 2018, ce arată că foarte mulți profesori muncesc în școli unde mai bine de 30% dintre elevi provin din medii dezavantajate (le lipsesc lucruri de bază pentru viață și educați, începând mâncarea și îngrijirea medicală și terminând cu spațiul pentru învățare și accesul la dispozitive).
La acest capitol, România se înscrie în media – și așa ridicată – a OECD: 1 din 5 profesori români predau în școli unde peste 30% dintre elevi provin din medii dezavantajate. Media de 20% este mică față de țările cu recorduri negative din acest punct de vedere (Columbia și Africa de Sud, cu peste 70% dintre profesori activi în astfel de școli). Dar este considerabil mai mare față de majoritatea țărilor analizate: în jumătate dintre acestea, doar 1 din 10 profesori declară că predă în școli cu mulți elevi din medii dezavantajate.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
1 comentariu