G4Media.ro

Profesorul Radu Gramatovici: Meditațiile au înflorit pentru că vedem educația ca un…

Radu Gramatovici / Foto: Facebook.com/ Repatriot

Profesorul Radu Gramatovici: Meditațiile au înflorit pentru că vedem educația ca un sistem care produce diplome. Ceea ce înveți la meditații, ca să iei examenele, este o învățare superficială și dispare

Meditațiile sunt soluția care a „înflorit” după ce scopul educației s-a transformat, în ultimul timp, în obținerea unei diplome, constată Radu Gramatovici, conferențiar la Facultatea de Matematică și Informatică a Universității din București (FMI-UB). Profesorul a spus într-o emisiune la Radio Guerilla că ceea ce se „învață” în urma meditațiilor este superficial și dat uitării odată ce trec examenele.

„Cele mai multe meditații se fac ca să iei examenele, nu ca să înveți ceva”, a comentat profesorul, în discuția de la radio cu Theodor Paleologu, în emisiunea „Metope”.

Iar Radu Gramatovici a continuat: „ceea ce înveți ca să iei aceste examene este o învățare superficială care dispare când ai trecut de examenele respective, într-un timp foarte scurt, de unde și denumirea aceasta pe care o dau eu, de «dopaj»”.

„Este ca un drog pe care îl iei, are un efect și apoi te trezești și nu mai știi nimic”, a subliniat profesorul de la Facultatea de Matematică și Informatică a UB.

Publicitate electorală

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

1 comentariu

  1. Pai orice examen e asa. Fie ca dai examen sa intri la liceu, la medicina, la politehnica, la drept, rezidentiat, inm la orice alta instituție unde dai examen , practic înveți sa iei examenul. Dacă vrei sa schimbi mecanismul asta, trebuie sa pui ceva în loc mai eficient per total. În alte tari au găsit de mult soluții. De pilda la întrarea în liceu se ia media anilor de gimnaziu și atât, nu e niciun stres cu examene. Dar acest lucru nu prea e funcțional în România datorita discrepantelor uriașe între scoli , orașe,sate,etc. În mod sigur intr-un sistem ideal e mult mai bine sa evaluezi elevul constant și sa iei niște decizii pe baza acestor rezultate.