Profituri peste așteptări pentru Google și Microsoft, în plină cursă pentru inteligența artificială
Google și Microsoft, aflate în plină cursă pentru inteligența artificială, au înregistrat rezultate financiare peste așteptări în al doilea trimestru al anului 2023, în pofida unui climat economic nefavorabil și a unor investiții interne substanțiale, transmite agenția AFP, citată de boursorama.com.
Alphabet (Google) a înregistrat vânzări de 74,6 miliarde de dolari și un profit net de 18,4 miliarde de dolari. Acțiunile sale au câștigat peste 6% în tranzacțiile electronice de după închiderea Bursei de Valori din New York.
Vânzările de publicitate pe YouTube au crescut ușor în ritm anual, la 7,7 miliarde de dolari.
Numărul unu mondial în domeniul publicității digitale se confruntă cu o serie de obstacole, de la inflație și ratele ridicate ale dobânzilor până la concurența din partea TikTok, care apasă asupra bugetelor advertiserilor.
Veniturile sale din cloud (calcul la distanță) au fost, de asemenea, peste previziunile pieței.
Google Cloud a generat venituri de 8 miliarde de dolari, în creștere cu 27% de la an la an, cu un profit operațional de aproape 400 de milioane de dolari.
Microsoft, numărul 2 mondial în acest sector, a fost de asemenea susținut de cloud. Această activitate, care se bazează în mare măsură pe inteligența artificială (AI), reprezintă acum mai mult de jumătate din vânzările companiei.
Dar creșterea sa (+21% de la an la an) a încetinit ușor, iar acțiunile Microsoft, care au crescut cu aproape jumătate de la începutul anului, au scăzut marți cu peste 3%.
În total, grupul din Redmond a înregistrat venituri de peste 56 de miliarde de dolari și un profit net de 20 de miliarde, depășind de asemenea previziunile analiștilor.
„Revoluția inteligenței artificiale”
Analiștii sunt cu ochii ațintiți asupra cursei frenetice pentru inteligența artificială (AI), chiar dacă vor mai trece câteva trimestre până când noile produse lansate în prezent vor avea un impact asupra rezultatelor marilor companii.
După „performanța solidă a companiilor de tehnologie în prima jumătate a anului (…), Wall Street vrea să știe ce înseamnă această revoluție a AI pentru sector în lunile și anii următori”, potrivit lui Dan Ives de la firma specializată Wedbush.
Lansarea, în noiembrie, a interfeței ChatGPT – concepută de start-up-ul californian OpenAI, finanțat în principal de Microsoft – a lansat o cursă ultra-rapidă către AI generativă, variind de la entuziasm exuberant la îngrijorări apocaliptice.
Google și Microsoft au adăugat în programele lor de birotică și de comunicare, atât pentru profesioniști, cât și pentru publicul larg, instrumente capabile să producă texte și/sau imagini pe baza unei simple interogări în limbajul cotidian.
Răspunsul Google la ChatGPT, Bard, va fi în curând capabil să converseze în 40 de limbi și este gata să devină multimedia.
„Este al șaptelea an în care suntem o companie specializată în inteligența artificială și știm cum să integrăm AI în produsele noastre într-un mod intuitiv”, a dat asigurări Sundar Pichai, șeful grupului californian, în timpul unei conferințe telefonice desfășurate marți.
Echipele Google se concentrează în special pe transformarea motorului de căutare, care poate acum, în versiunea sa de test susținută de inteligență artificială generativă, să răspundă direct utilizatorului.
„Aceasta este o schimbare uriașă”, a subliniat directorul. „Putem gândi diferit, mai creativ, despre modul în care funcționează”.
Miza este atât de mare încât Sergey Brin, cofondatorul Google, care a predat frâiele în urmă cu mai mulți ani, s-a întors în birouri de mai multe ori pe săptămână, potrivit Wall Street Journal.
Valsul miliardelor
În iunie, directorul financiar al Microsoft, Amy Hood, a declarat că următoarea generație de inteligență artificială va contribui în cele din urmă cu 10 miliarde de dolari pe an la veniturile companiei.
„Toți clienții mă întreabă cum și când vor putea să o folosească”, a declarat marți șeful Microsoft, Satya Nadella.
Potrivit lui Dan Ives, AI va reprezenta o piață de 800 de miliarde de dolari, iar cheltuielile pentru această tehnologie ar putea absorbi între 8 și 10% din bugetele IT ale companiilor în 2024, față de 1% în acest an.
Deocamdată, adăugarea funcțiilor de inteligență artificială generativă la Bing, motorul de căutare al Microsoft, nu a făcut nimic pentru a detrona Google, care domină în continuare inima internetului, cu peste 92% din această piață în luna iunie, potrivit Statcounter.
Dar Microsoft are încă un avans în ceea ce privește AI generativă în general.
„Cu Microsoft clar poziționat ca lider în cursa AI alături de Nvidia (producător de cipuri de calculator ultrasofisticate, n.r.), această bătălie va continua în următorul deceniu”, promite Dan Ives.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank