Proiect de reglementare a taximetriei în București: Sunt eliminate mașinile mai vechi de cinci ani/ Mașinile electrice și cele hibrid primesc punctaj maxim în procesul de autorizare/ Cum vor trebui să arate taxiurile și comportamentul șoferilor
Un proiect de reglementare a taximetriei în Capitală elimină maşinile mai vechi de cinci ani din serviciu şi le promovează pe cele electrice şi hibrid sau cu portbagaje imense. Condiţiile sunt atât de restrictive încât stârnesc suspiciuni că sunt promovate „cu dedicaţie”, scrie Adevărul.ro
Pe 29 ianuarie, Consiliului General al Capitalei urmează să dezbată proiectul Regulamentului cadru pentru organizarea serviciului public de transport în regim de taxi pe teritoriul Municipiului Bucureşti, pe care experţii în domeniu îl consideră unul extrem de controversat. Dacă acest program va fi aprobat, firmele de taxi din Capitală vor fi obligate să treacă printr-un proces de reautorizare.
Criterii cu cântec
În primul rând, în proiect se vorbeşte despre o vechime maximă a maşinilor de numai cinci ani, când în legea taximetriei aceasta este de zece ani. În plus, vor fi favorizate maşinile noi, care vor primi 10 puncte. La polul opus, maşinile care au o vechime de o vechime de 4-5 ani vor fi notate cu numai 2 puncte.
Dacă această vârstă limită va fi adoptată, va apărea o discriminare a taximetristilor în raport cu şoferii de car-sharing care, din punct de vedere legal, pot utiliza maşini cu o vechime mai mare, de cel mult zece ani.
La capitolul norme de poluare, reginele vor fi maşinile electrice cu 20 de puncte, urmate de cele hibrid (15 puncte), EURO 6 (10 puncte) şi EURO 5 (8 puncte).
Apoi, un alt criteriu de departajare este cel al mărimii portbagajului util unde limitele sunt zero puncte pentru un volum de până la 150 de litri şi cel mult 10 puncte pentru un volum de peste 551 litri, caracteristic de obicei unor utilitare mici.
Mai sunt luate în calcul echiparea cu instalaţie pentru aer condiţionat (între 0-20 puncte), gradul de protecţie a pasagerilor, respectiv existenţa airbagurilor (între 0-30 de puncte) şi dotările suplimentare ale autovehicului, precum dispozitiv GPS sau perete despărţitor între conducătorul auto şi clienţi (până la 15 puncte).
În fine, un bonus vor avea firmele care activează deja pe piaţă, pentru că vechimea în ani de când transportatorul a deţinut autorizaţia de taxi se traduce în cel mult 20 de puncte suplimentare. Companiile nou înfiinţate care vor să se autorizeze nu primesc puncte la acest capitol.
Cum vor arata maşinile şi comportamentul şoferilor
Conform proiectului, taxiul trebuie să fie exclusiv galben şi obligatoriu dotat cu aparat de taxat fiscalizat, cu staţie radio emisie-recepţie, cu lampă taxi şi să ofere prin înscrisuri informaţii despre tarifele aplicate.
Taximetriştii vor trebui să aibă un comportament civilizat, ţinută îngrijită, să utilizeze doar tarifele vizate de către autoritatea de autorizare şi să nu refuze transportul persoanelor cu dizabilităţi sau al dispozitivelor de mers utilizate de către acestea.
Dispar taxiurile de Ilfov?
Pentru a exercita activitatea de transport în regim de taxi sau pe cea de dispecerat, operatorii economici trebuie: să aibă sediu în Bucureşti, să aibă o bună reputaţie şi să aibă capacitatea financiară necesară.
În Capitală va fi interzisă efectuarea transportului public de persoane în regim de taxi sau staţionarea în vederea efectuării unei astfel de activităţi de către transportatori autorizaţi de către o altă autoritate de autorizare.
Asta ar însemna că taxiurile înmatriculate în Ilfov vor ieşi de pe piaţă. Vizate o dată la cinci ani Autorizarea pentru transport în regim de taxi se eliberează de către autoritate de autorizare din cadrul PMB, pe durată nedeterminată şi este valabilă cu condiţia vizării acesteia la fiecare cinci ani, odată cu verificarea îndeplinirii tuturor condiţiilor care stau la baza emiterii unei astfel de autorizaţii.
Autorizaţia de taxi poate fi retrasă dacă transportatorul nu mai îndeplineşte una dintre condiţiile care stau la baza menţinerii valabilităţii acesteia, a folosit documente false în derularea activităţilor serviciului de transport, a practicat în mod repetat proceduri vizând evaziunea fiscală sau dacă a depăşit termenul de valabilitate a autorizaţiei de transport cu mai mult de 30 de zile şi nu a solicitat atribuirea vizei în termen.
Citește integral pe Adevărul.ro
Sursa Foto: Inquam Photos/ Autor: Octav Ganea
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
10 comentarii