G4Media.ro

Proiect legislativ pentru românii din diaspora: USR propune servicii consulare online

Foto: Ambasada României în Danemarca

Proiect legislativ pentru românii din diaspora: USR propune servicii consulare online

Un proiect legislativ potrivit căruia cetăţenii vor putea accesa servicii consulare online, fără a fi nevoiţi să se prezinte la sediul misiunilor diplomatice sau ale oficiilor consulare, a fost depus la Parlament de parlamentarii USR de Diaspora, Radu Mihail şi Iulian Lorincz, alături de membri ai Comisiei de politică externă din Senat, scrie Agerpres.

Potrivit unui comunicat al USR, iniţiativa legislativă se referă la creşterea gradului de digitalizare a serviciilor consulare.

Proiectul prevede ca documentele să poată fi transmise beneficiarilor în format electronic sau să li se expedieze prin servicii de curierat. Acestea vor putea fi ridicate şi personal de la reprezentanţele diplomatice sau cele consulare. De asemenea, personalul consular va putea utiliza semnături electronice.

„Cererea de servicii consulare se depune personal sau, după caz, se transmite in format electronic. În funcţie de tipul de serviciu consular solicitat şi de opţiunea titularului cererii, documentele eliberate în cadrul activităţii consulare se ridică personal sau, după caz, se expediază prin servicii de curierat, cu suportarea cheltuielilor de expediţie de către solicitanţi ori se transmit în format electronic, după ce au fost emise şi semnate cu semnătură electronică calificată. Categoriile de servicii consulare care se pot solicita, respectiv presta în format electronic, documentele eliberate care se pot expedia prin servicii de curierat, procedura de depunere şi soluţionare a cererilor respective, precum şi orice alte aspecte conexe se stabilesc prin ordin al ministrului afacerilor externe”, prevede actul normativ.

De asemenea, „diplomaţii cu atribuţii consulare şi funcţionarii consulari utilizează, după caz, semnături electronice calificate”, mai stabileşte proiectul.

Senatorul Radu Mihail a afirmat că „a venit timpul ca românii din Diaspora să nu mai piardă ore în şir cu drumuri la consulate”.

„Am propus aceste măsuri simple în urma discuţiilor cu românii din Diaspora şi ca urmare a unor ample consultări cu responsabili din Ministerul de Externe şi Ministerul de Interne şi cu implicarea preşedintelui Comisiei pentru politică externă a Senatului, Titus Corlăţean. Ele vor putea fi implementate doar prin extinderea uneltelor digitale aflate deja la dispoziţia Ministerului şi nu necesită cheltuieli suplimentare din partea statului român, ba din contră, se vor putea face economii. Această practică, de a călători sute de kilometri pentru a obţine un act, trebuie să rămână de domeniul trecutului. Relaţia românilor cu administraţia poate fi mai clară şi mai simplă, mai ales cu ajutorul tehnologiei şi al digitalizării”, a declarat Radu Mihail, conform sursei citate.

În prezent, românii din afara graniţelor ţării care au nevoie de diverse documente şi acte sunt nevoiţi să se deplaseze la sediile consulatelor, indiferent de distanţele pe care le au de parcurs – zeci, uneori chiar sute de kilometri, mai precizează USR.

Proiectul a fost semnat de parlamentarii: Roberta Anastase (PNL), Titus Corlăţean (PSD), Adrian Costea (AUR), Alfred-Laurenţiu-Antonio Mihai (PSD), Radu Mihail (USR), Levente Novak (UDMR) şi Ştefan-Iulian Lorincz (USR)

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...