G4Media.ro

Proiect pentru interzicerea publicității la țigări electronice și dispozitivele cu tutun încălzit.…

Sursa Foto: Pexels.com

Proiect pentru interzicerea publicității la țigări electronice și dispozitivele cu tutun încălzit. Gigel Știrbu: Situație alarmantă în ceea ce privește consumul de tutun la copii și adolescenți

Proiect pentru interzicerea publicității la țigări electronice și dispozitivele cu tutun încălzit.

Deputatul PNL Gigel Știrbu a depus în Parlament un proiect legislativ care prevede interzicerea publicității la țigări electronice, de tip Vape sau care folosesc dispozitive cu tutun încălzit, potrivit unui comunicat de presă.

Proiectul prevede modificarea articolului 29 din Legea nr.504/2002 a audiovizualului, introducându-se și interdicţii privind promovarea comercială a țigărilor electronice, de tip Vape sau care folosesc dispozitive cu tutun încălzit.

De asemenea, Legea nr. 148/2000 privind publicitatea ar urma să fie modificată în același sens.

”Cea mai mare parte a publicităţii stradale din România este marcată, în prezent, de publicitatea la țigări electronice, de tip Vape sau care folosesc dispozitive cu tutun încălzit. Pentru acest motiv, propun interzicerea oricărei forme de publicitate pentru pentru țigări electronice, de tip Vape sau care folosesc dispozitive cu tutun încălzit”, a declarat Gigel Știrbu.

”Este absolut necesară prezenta inițiativă legislativă pentru că rezultatele anchetelor epidemiologice indică o situaţie alarmantă în ceea ce priveşte consumul de tutun în rândul copiilor şi adolescenţilor din România, şi impun adoptarea de urgenţă a unor măsuri care să accelereze scăderea numărului de tineri care încearcă şi ulterior continuă consumul produselor din tutun”, a mai spus el.

Peste 50% dintre elevii de liceu au fumat țigări electronice sau produse de tutun încălzit în ultimele 30 de zile, arată datele preliminare ale celui mai recent studiu din România despre fumat, realizat de Institutul de Sănătate Publică, în perioada octombrie-decembrie 2022. Noile produse de tutun, așa cum sunt ele denumite, reprezintă o ”chichiță” a industriei tutunului, care a reușit să ocolească toate reglementările în vigoare și să declanșeze o epidemie de fumat în rândul adolescenților, a explicat pentru G4Media Ramona Brad, președinta inițiativei civice ”2035 fără fumat”.

Deși reprezintă ultima modă în rândul tinerilor, noile produse de tutun sunt încă nereglementate în România. Industria tutunului a profitat de un vid legislativ și a impus pe piață aceste produse ocolind toate restricțiile în vigoare. Cu excepția reclamelor la TV, noile produse din tutun se pot promova prin publicitate stradală, online sau prin campanii promoționale. Se pot livra prin curier – ocolind limita de vârstă și se pot fuma în spații închise. În plus, noile produse de tutun sunt promovate ca o alternativă sănătoasă la țigările tradiționale, deși mai multe studii demonstrează că nu sunt deloc lipsite de riscuri.

Publicitate electorală

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...