G4Media.ro

Proiect pentru realizarea unor conexiuni feroviare de mare viteză între oraşele europene,…

tren viteza/pexels

Proiect pentru realizarea unor conexiuni feroviare de mare viteză între oraşele europene, până în anul 2025. De exemplu, distanţa dintre Berlin şi Barcelona, via Lyon, ar urma să fie parcursă în 13 ore

Ministrul german al Transporturilor Andreas Scheuer a lansat la Berlin propunerea privind realizarea unei rețele feroviare de mare viteză, pe distanţe lungi, între oraşe europene, în două etape până în anul 2025.
Prin viitoarele legături feroviare Trans-Europ-Express (TEE), de exemplu distanţa dintre Berlin şi Barcelona, via Lyon, ar urma să fie parcursă în 13 ore cu trenul de mare viteză. În prima fază a proiectului mai sunt prevăzute legături între Amsterdam şi Roma, precum şi între Paris şi Varşovia, care vor avea nevoie de îmbunătăţiri majore ale infrastructurii.

A doua fază a iniţiativei are în vedere conectarea sudului Germaniei cu destinaţii din estul şi sudul Europei, precum şi cu oraşe scandinave.

Aceste legături depind de realizarea unor proiecte feroviare majore, cum ar fi cele din jurul oraşului Stuttgart, tunelul Fehmarn Belt între Germania şi Danemarca pe sub Marea Baltică sau tunelul Brenner Base pe sub Alpi între Austria şi Italia.

„Conceptul nostru va fi baza pe care companiile ce operează trenuri de mare viteză şi de noapte vor putea să creeze conexiuni atractive”, a declarat ministrul Andreas Scheuer, înaintea unei întâlniri cu alţi miniştri europeni ai transporturilor la care vor fi analizate aceste propuneri.

Ministrul german a cerut elaborarea unor programe de finanţare europene pentru a face investiţiile şi achiziţiile mai atractive pentru companiile feroviare. „O reţea TEE de trenuri de noapte şi de mare viteză poate fi creată până în 2025. Dar trebuie să începem acum”, a insistat el, conform Agerpres.

Scheuer a schiţat planurile sale pentru realizarea unor conexiuni feroviare directe între metropolele europene în luna iunie, înainte ca Germania să preia preşedinţia semestrială a Consiliului UE. Obiectivul său este ca până la încheierea acestei preşedinţii, la sfârşitul anului, să obţină o declaraţie comună a statelor membre.

Sursa Foto: Pexeles
Publicitate electorală

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

16 comentarii

  1. 13 ore??? Wow! Ce economie de timp fata de cele 3 ore cu avionul. Idei demne de 1880. In curând călătoria către luna într-un obuz de tun și descoperirea submarinului. A descoperit ministrul colecția Jules Verne.

    • Ce zici de 5 ore cu avionul? Ai uitat de orele pe care le petreci inainte pana mergi la aeroport, pana faci checking de bagaje de cala, security control, control pasapoarte, imbarcat, asteptat intre toate aceste etape samd. Si la sosire la fel, treci prin toate astea mai putin security control. Deci mai usor cu pianul pe scari ca in tren te-ai dus la gara (care e in centrul orasului nu la mama naibii ca aeroporturile) si te-ai urcat in tren cu tot cu bagaj.

      Ce nu spune articolul si tu n-ai intuit e ca asemenea rute vor fi destinate mai ales trenurilor de noapte cu cuseta. Eu zic ca e de-o mie de ori mai ok sa calatoresti in timp ce dormi decat sa iei un flight care-ti va manca 5 ore in timpul zilei si pt care e posibil sa trebuiasca sa te scoli chior de somn la o ora foarte matinala.

      Basca trenul nu polueaza ca avionul si cel mai probabil biletul va fi mai ieftin sau la fel de scump ca cel de avion low-cost.

    • Cei 1900 km de cale ferata dubla, electrificata nu sunt chiar cu impact neglijabil asupra mediului daca iei in calcul ca sinele sunt inlocuite periodic.
      Daca ai bagaj si vrei sa dormi, riscul de a pierde bagajul in tren este mult mai mare.
      Biletul la cuseta va costa dublu fata de biletul de avion pe distanta asta.
      Retelele feroviare au multe avantaje dar sunt extrem de scump de intretinut. Ma intreb de unde vor lua otel pentru sine daca planul Green Deal elimina ultimele furnale de pe teritoriul UE. Vor cumpara otel tot din Turcia/China?

  2. Foarte bine! Cum termin spaaranghelul, ma urc in tren. A doua zi o iau de la capat, la capsuni.

    • Bai, deci imi dau seama ca voi trollii astia rusi sunteti si putori ordinare. Pute dupa voi de lenesi ce sunteti bah. Ar trebui sa va duca Putin intr-un sat din Rusia si sa va puna sa prasiti si sa strangeti cartofi zile intregi ca sa vedeti cum e traiul taranului din Rusia rupt in fundul pantalonilor.

      Uite, eu am o matusa care traieste la tara in Romania dar merge si la Sparanghel si la Capsuni in Germania. Baga zi lumina si cat o tin puterile, pt ca deh e femeie harnica, nu putoare ca voi si ia 2500 de euro pe luna de la nemti. In 4 luni isi face bani cat sa traiasca cum ii place ei in Romania la tara restul de 8 luni. I-a luat la fiu-su masina si de anul trecut merge si in concedii, ba la Herculane, ba la Sovata, ba-nu-stiu-pe-unde.

      Deci unde-i problema fratioare cu Europa? Si care e alternativa? Rusia lui Putin cu saracia cat incape pt ca deh banii ii dreneaza doar cei cativa oligarhi ai lui Putin la care daca le zici ceva iti mai toarna si niste Noviciok in ceai? Aia e alternativa bai distrusilor? Davai Ceas, Davai Palton?

    • In ’40 construiai avioane. In ’60 construiai hidrocentrale. In ’80 construiai macar combinate de prelucrare a materiei primei. In 2000 mai exportai doar textile. Azi exporti scandura si carne vie, iar cel mai mare exportator individual e Dacia lui Ceausescu.

      Altii si-au pastra fabricile de avioane si combinatele siderurgice. Dar progresul Romaniei in UE e maxim.

      Nu a spus nimeni ca Rusia e buna. Dar nu discutam scenarii de vis, armata sovietica e plecata de 70 de ani, colonia de la Mihail Kogalniceanu are deja 20 de ani.

    • Si eu care ii suspectam pe trollii rusi drept posesori de oarece IQ. 🙂

      Dude, sa spui ca Dacia e a lui Ceausescu e ca si cum ai spune ca McDonalds e lui Putin pt ca Putin a aprobat deschiderea unor restaurante McDo la Moscova. Jeeesus. Pe cine crezi ca minti cu asta? Dacia este si a fost Renault. Nimic mai mult. Ca Ceuasescu a deci la un moment dat sa cumpere licenta de Renault 12 ala e doar un eveniment trecator al istorie. Irelevant. Dacia e un brand Renault asa cum e si Lada in ziua de azi.

      Dar sa revin. In anii 40 construiai avioane care daca erau dupa licente sovietice se prabuseau si omorau oameni, iar daca erau dupa licenta britanica, nu reuseai sa exporti decat cateva exemplare prin tari din lumea a 3-a in rest erau pt uz intern, foarte similar cu Dacia.

      Nu mai intru in discutia despre hidrocentrale si combinate pt ca se vede din cer ca minti cu nerusinare. Deh, tipic rusesc. Minciuna la greu.

      Si nu, in 2000 nu exportam numai textile, ci multe multe altele. Iar azi exportam de la soft (ai auzit de BitDefender, Uipath si multe altele – da sunt firme de IT romanesti de succes) si vinuri pana la piese pt masini (cutii de viteze pt Mercedes de la Sebes si Cugir iti spune ceva) si mobila (fabrici care produc pt Ikea) si de la armament (da fabricam Kalashinikovul rusesc in Romania si il exportam) pana la tractoare (Irus din Reghin iti spune ceva?) si produse petroliere de miliarde de euro.

      Si a fost o vreme cand exportam si telefoane. Am avut fabrica Nokia la Cluj, iar acum e DeLonghi care face expresoare de cafea in locul ei, dar tu le treci pe toate astea cu vederea pt ca vrei doar sa minti, sa manipulezi si sa prostesti oamenii. Asa cum au facut rusii dintotdeauna.

      A spus bine cine a spus: „vorba rusilor valoreaza cat o hartie igienica folosita”

  3. Foarte bine, de ce sa mai stai in Romania?

    Avem 18000 de poduri care sunt vai de mama lor, pe care nu le repara nimeni, asteptam sa cada, eventual cu noi. CFR-ul e comunist iremediabil, dulap cu slugi.

    Hai in Vest!

  4. Foarte slab. Călătoria cu trenul în Europa este foarte scumpă, biletul costă dublu față de avion. Că și timp cred că faci de 4 ori mai mult. In plus sunt puternic subvenționate de stat, altfel toate ar fi pe pierdere. Călătoria cu trenul e de secol 19. A, hyperloop… Asta e alta poveste. 1200 km/h

    • Stai sa vezi cand o sa bage taca pe carbon si pt industria aviatica. Ca pana acum ei au fost scutiti, dar sa vezi atunci cat vor ajunge sa coste calatoriile cu avionul.

  5. Trenurile de mare viteza pe cale ferata sint un drum inchis. Daca vrem mai mult solutia se cheama MAGLEV.

    • Bine, la noi ar fi bune si astea, dar ar trebui sa facem cum am facut si cu internetul, sa sarim direct la versiunea superioara.

  6. Foarte buna ideea europenilor. Dau de lucru la o gramada de companii deci crestere economica, locuri de munca, salarii, invoatii si rezolva o problema de poluare a mediului. Pasul urmator (sau geaman – daca-mi este permis termenul) e ca si transportul de marfa sa se faca cu astfel de trenuri pt ca sunt pline autostrazile europene de tiruri care cara marfa si deci polueaza.

    Astept ca o minte luminata si necumparata inca de marile corporatii sa introduca si programul „Baterie Noua Subventionata Pt Automobil Electric Second Hand”.

    Aia revolutie. Acum se bonuseaza achizita de autoturisme electrice noi dar acestea raman inca destul de scumpe. In schimb un automobil electric second hand de 5+ ani este practic reinviat daca ii pui o baterie noua. Si asa te adresezi si celor saraci care nu-si pot permite o masina mai scumpa de 7000 euro si le rezolvi si lor problema inlocuire autoturismului poluant cu unul electric.

    • Automobilul electric e o baterie pe roti. O baterie noua costa 20k euro, o masina electrica noua costa in medie 35k euro.
      Decat sa dai subventii mai bine finantezi cercetare pentru baterii din materiale mai ieftine si usor de procurat.

    • Deci pt tine conteaza doar 60% din produs, iar restul nu.

      Asta e la fel cu a spune: o casa e doar caramida si beton, restul (instalatii electrice, sanitare si de incalzire, gresie, faianta, parchet, usi, mobila, etc.) nu conteaza. Ba conteaza tati si inca foarte tare ca de aia un Tesla costa cat costa fata de un Zoe.

      Mai citeste fratica. Asta in caz ca nu esti lobby-ist din gasca celor care vand automobile electrice noi, pt ca atunci se explica manipularea pe care incerci s-o faci.

    • Asa si cine zice ca o baterie cu tehnologie noua pe baza de grafen sa zicem nu poate fi pusa intr-un automobil electric second-hand? Fane are foarte mare dreptate cu ce zice. Deschizi o piata pt ca si clasa saraca a populatiei sa-si poata procura masini nepoluante.