Proiect pentru realizarea unor conexiuni feroviare de mare viteză între oraşele europene, până în anul 2025. De exemplu, distanţa dintre Berlin şi Barcelona, via Lyon, ar urma să fie parcursă în 13 ore
A doua fază a iniţiativei are în vedere conectarea sudului Germaniei cu destinaţii din estul şi sudul Europei, precum şi cu oraşe scandinave.
Aceste legături depind de realizarea unor proiecte feroviare majore, cum ar fi cele din jurul oraşului Stuttgart, tunelul Fehmarn Belt între Germania şi Danemarca pe sub Marea Baltică sau tunelul Brenner Base pe sub Alpi între Austria şi Italia.
„Conceptul nostru va fi baza pe care companiile ce operează trenuri de mare viteză şi de noapte vor putea să creeze conexiuni atractive”, a declarat ministrul Andreas Scheuer, înaintea unei întâlniri cu alţi miniştri europeni ai transporturilor la care vor fi analizate aceste propuneri.
Ministrul german a cerut elaborarea unor programe de finanţare europene pentru a face investiţiile şi achiziţiile mai atractive pentru companiile feroviare. „O reţea TEE de trenuri de noapte şi de mare viteză poate fi creată până în 2025. Dar trebuie să începem acum”, a insistat el, conform Agerpres.
Scheuer a schiţat planurile sale pentru realizarea unor conexiuni feroviare directe între metropolele europene în luna iunie, înainte ca Germania să preia preşedinţia semestrială a Consiliului UE. Obiectivul său este ca până la încheierea acestei preşedinţii, la sfârşitul anului, să obţină o declaraţie comună a statelor membre.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
16 comentarii