Proiecte de peste un miliard și jumătate de lei, semnate la Guvern. Printre ele, primul lot din autostrada Sibiu – Pitești
În prezența prim-ministrului Viorica Dăncilă și a ministrului Transporturilor, Răzvan Cuc, duminică s-au semnat contractele pentru primii 14 kilometri din autostrada Sibiu – Pitești, dar și pentru construirea a circa 17,5 kilometri din Autostrada de Centură a Capitalei, secțiunea sudică. Tot duminică s-a semnat și contractul pentru sistemul de siguranță și automatizare a traficul pentru Magistrala 5 de metrou Drumul Taberei – Eroilor, care are astfel șanse să fie dată în folosință până la finalul acestui an.
Valoarea totală a contractelor este de peste 1,57 de miliarde de lei fără TVA.
Austriecii de la Porr vor construi primii 14 kilometri din autostrada Sibiu-Pitești, una dintre cele mai așteptate șosele de mare viteză ale României și primul drum de mare viteză care va trece munții.
Valoarea contractului semnat duminică la Guvern este de peste 612,64 milioane lei, fără TVA, adică în jur de 129 de milioane de euro. Austriecii nu vor deschide șantierul anul acesta. Un an va dura doar proiectarea. Odată deschis șantierul, lucrările ar trebui să dureze 3 ani. Rare sunt, însă, proiectele de infrastructură care au fost finalizate la timp la noi în țară.
Contructorul a oferit o garanție a lucrărilor pe care le va executa de 10 ani.
Tronsonul Sibiu-Boița, de 14 km, este unul dintre cele mai ușoare loturi ale autostrăzii, care va avea în total o lungime de circa 122 de kilometri.
Traseul va începe în zona localității Șelimbăr (la intersecția cu centura Sibiului ) unde va fi construit un nod rutier. Autostrada va continua la vest de DN7, în paralel cu acesta până în zona localității Veștem. În continuare, autostrada va traversa comuna Tâlmaciu la vest și DJ 105G (Avrig-Mârșa-Tălmaciu-Sadu) până în zona localității Boița, unde este prevăzut un nod rutier care va asigura conectivitatea temporară a autostrăzii cu DN7.
Pe această secțiune autostrada va fi proiectată pentru o viteză de 100 km/h pe o porțiune de 5 km, iar pentru restul de traseu se va asigura o viteză minimă de proiectare cuprinsă între 120 km/h și 140 km/h.
“Semnarea contractului pentru secţiunea 1 Sibiu-Boiţa este primul pas concret făcut în ultimii 10 ani pentru începerea lucrărilor la prima autostradă din România care trece munţii”, a declarat premierul Viorica Dăncilă.
Autostrada de Centură Sud: S-a semnat contractul pentru 17,5 kilometri
Cel mai mare contract semnat astăzi a fost, însă, pentru proiectarea și execuția lotului 3 al Autostrăzii de Centură – secțiunea Sud, cu o lungime de 17,5 kilometri.
Acest tronson va fi construit de o asociere formată de grecii de la Aktor și românii de la Euroconstruct, firmă aflată în insolvență.
Valoarea contractului este de 853,42 milioane lei fără TVA, echivalentul a 180 milioane euro.
Acest lot începe de la intersecția cu DN6, în zona localității Bragadiru, trece la sud-vest de localitățile Clinceni și Domnești, urcă printru-un pasaj peste A1 și se termină la intersecția cu DJ601A (Dragomirești Vale-Bâcu). În cadrul acestui cotract se vor executa și 13 lucrări de artă (apeducte, poduri și pasaje).
Compania de Administrare a Infrastructurii a scos la licitație încă din vara lui 2017 cele trei loturi care vor alcătui Autostrada de Centură Sud, însă, doar pentru acesta s-a putut semna, însă, în momentul de față contractul de proiectare și execuție. Celelalte două loturi sunt blocate în contestații și procese.
S-a semnat contractul pentru achiziția sistemului de siguranță a traficului pentru linia de metrou Drumul Taberei-Eroilor
Al treilea contract semnat duminică la Guvern este cel pentru furnizarea sistemului de siguranță și automatizare a traficului pentru Magistrala 5 de metrou.
Contractul a fost câștigat de Alstom. Valoarea acestuia se ridică la 112,92 milioane lei, fără TVA. Durata de execuție este de 9 luni. Adică, francezii nu sunt obligați să termine lucrările mai devreme de ianuarie anul viitor. Ministrul Transporturilor și oficialii Metrorex speră, însă, ca aceștia să instaleze acest sistem până în decembrie, pentru ca întreaga magistrală de metrou să poată fi deschisă traficului până la finalul anului.
Recent, ministrul Transporturilor declara că directorul general al Metrorex, Dumitru Șodolescu, “și-a pus mandatul la bătaie că va termina acest obiectiv și în luna decembrie se va circula pe Magistrala 5”.
Magistrala de metrou Drumul Taberei Eroilor are aproape 7 kilometri, 10 stații și un depou. Lucrările au fost licitate în 2008, au început patru ani mai târziu şi ar fi trebuit să fie gata în 2015.
Atât premierul Dăncilă, cât și ministrul Cuc le-au transmis contructorilor să respecte termenele și să nu uite să-și plătească subcontractorii pentru că statul roman “este un partner corect”, va achita facturile la timp și nu vor fi probleme cu finanțarea proiectelor.
Toate cele trei proiecte beneficiază de fonduri europene. Practic, majoritatea banilor vor veni de la Bruxelles.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
6 comentarii