Proiectul care deschide calea pentru instalarea unui personaj controversat în Portul Constanța, amânat de guvern
Guvernul Ciolacu a amânat adoptarea unei hotărâri de guvern care golește de atribuții funcția de director general al Autorității Navale Române (ANR) și deschide calea pentru preluarea unei funcții esențiale în Portul Constanța de către Florin Cristian Șincan, a declarat pentru G4Media biroul de presă al guvernului.
Nu e clar dacă guvernul Ciolacu a renunțat definitiv să adopte proiectul inițiat de ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, sau doar l-a amânat pentru o anumită perioadă.
Una dintre mizele proiectului este instalarea pe una dintre funcțiile vacante a lui Florin Cristian Șincan, susținut de o grupare din PSD, au declarat pentru G4Media surse oficiale. Proiectul a apărut după ce actualul director al Autorității Navale Române a refuzat să îl numească pe Șincan în funcție.
De numele lui Șincan se leagă unul dintre cele mai mari scandaluri navale din ultimul deceniu. E vorba despre eșuarea în 2019 în Portul Midia a navei Queen Hind, supraîncărcată cu oi vii, eveniment în urma căruia au murit mii de animale înecate.
La acel moment, Florin Cristian Șincan era şeful Căpităniei Midia, adică instituția care trebuia să controleze respectarea regulilor de securitate de navele care veneau și plecau din Portul Midia. El a fost acuzat de presa locală că nu a gestionat corect situația navei încărcate cu oi (vezi aici mai multe detalii).
De asemenea, presa locală scrie despre susținerea pe care Florin Cristian Șincan o are în rândul unor lideri PSD.
Proiectul golește de atribuții funcția de director general al Autorității Navale Române (ANR) și îl subordonează total Consiliului de conducere compus din șapte membri numiți de ministrul Transporturilor. Miza sunt trei posturi de conducere vacante din cadrul autorității, potrivit unor surse G4Media.
De ce este importantă Autoritatea Navală Română? Instituția are atribuțiile de inspecție, control și supraveghere a navigației în apele române. ANR verifică dacă navele care vin și pleacă din principalele porturi, inclusiv Portul Constanța, respectă toate regulile privitoare la siguranță (dacă depășesc încărcătura admisă, dacă au sistemele de securitate necesare etc.).
Practic, instituția decide ce vase au dreptul să intre și să iasă din Portul Constanța, dar poate acorda și prioritate unor transporturi. De asemenea, supervizează controlul încărcăturii de pe vasele din principalul port maritim al României.
În plus, ANR e unica instituție care clasifică și certifică navele și acordă brevete pentru personalul navigant. Așadar, un monopol care decide cine poate fi pilot de navă în România.
În condițiile în care România a devenit principala rută de transport maritim și fluvial pentru mărfurile din Ucraina afectată de război, controlul asupra navigației, exercitat de statul român prin intermediul Autorității Navale Române, e cu atât mai important.
Proiectul de hotărâre de guvern, pus în dezbatere publică de Ministerul Transporturilor și aflat acum în circuitul de avizare interministerial, ia practic atribuțiile principale de la directorul general (post ocupat din 2019 de Cosmin Laurențiu Dumitrache) și le transferă Consiliului de conducere, controlat direct de Ministerul Transporturilor, care face numirile în acest organism.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen BankCitește și...
© 2024 G4Media.ro - Toate drepturile rezervate
Acest site foloseşte cookie-uri.
Website găzduit de Presslabs.
2 comentarii