G4Media.ro

Proiectul Dragnea-Tăriceanu privind desecretizarea protocoalelor, la un pas de votul final

Proiectul Dragnea-Tăriceanu privind desecretizarea protocoalelor, la un pas de votul final

Comisiile juridică şi cea pentru apărare de la Camera Deputaţilor au dat, marţi, raport de adoptare cu amendamente proiectului de lege privind declasificare unor documente, cu 25 de voturi „pentru” şi 14 „împotrivă”, transmite Agerpres.

Propunerea legislativă privind declasificarea unor documente vizează Hotărârea CSAT 17/2005 privind combaterea corupţiei, fraudei şi spălării banilor, precum şi toate documentele care conţin informaţii clasificate în baza acesteia.

Un amendament adoptat de deputaţi prevede că de la data intrării în vigoare a prezentei legi se desecretizează toate protocoalele şi/sau acordurile de colaborare şi cooperare încheiate între instituţiile statului român, Serviciul Român de Informaţii, Direcţia Naţională Anticorupţie, Direcţia de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism, Consiliul Superior al Magistraturii şi Parchetul de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie.

Documentele la care face referire proiectul sunt centralizate de Comisia comună a Camerei Deputaţilor şi Senatului pentru exercitarea controlului parlamentar asupra activităţii SRI şi pot fi consultate de persoanele interesate la sediul acesteia. Acest drept se exercită la cerere şi constă în studierea nemijlocită a documentelor şi eliberarea de copii de pe acestea.

„Lucrătorii din SRI, precum şi cei din toate instituţiile emitente care pun la dispoziţia Comisiei comune a Camerei Deputaţilor şi Senatului pentru exercitarea controlului parlamentar asupra activităţii SRI documente şi declaraţii care au ca temei Hotărârea nr.17/2005 a CSAT nu răspund penal, disciplinar, administrativ sau financiar pentru acţiunile întreprinse în acest sens”, prevede un alt amendament adoptat marţi.

Iniţiativa legislativă mai stipulează că persoanele care se consideră vătămate într-un drept ori într-un interes legitim de efectele produse de documentele prevăzute la art. 1 au posibilitatea, în termen de trei ani de la intrarea în vigoare a prezentei legi, să se adreseze instanţelor competente pentru constatarea încălcării drepturilor şi libertăţilor fundamentale şi repararea prejudiciului suferit.

„Cauzele în care au fost pronunţate hotărâri definitive şi în care au fost administrate probe prin mijloace tehnice speciale în perioada de existenţă a documentelor prevăzute la art. 1 şi până la intrarea în vigoare a prezentei legi, sunt supuse revizuirii. Competenţa revine primei instanţe care a soluţionat fondul cauzei”, este o altă prevedere.

Proiectul urmează să intre în dezbaterea plenului Camerei Deputaţilor miercuri. El a fost adoptat de Senat.

Experții consultați de G4Media.ro au explicat că, dacă acest proiect ar deveni lege, toți cei condamnați pe baza interceptărilor sau filajelor, indiferent că e vorba de dosare de omor, violență, crimă organizată sau corupție, ar putea cerea revizuirea în instanțe. Revizuirea este o cale excepțională de atac, prin care procese cu sentințe definitive pot fi rejudecate (detalii aici).

Foto: Inquam Photos / George Călin

Citește și: Newsweek: Trei limuzine Mercedes și contracte de 1,8 milioane de lei – beneficiile omului lui Liviu Dragnea din banii PSD

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

5 comentarii

  1. ‘… în care au fost administrate probe prin mijloace tehnice speciale în perioada de existenţă a documentelor prevăzute la art. 1 …’
    Acelasi refren logic pentru penali:
    Nu conteaza ce am facut, conteaza cum m-ai prins!
    Romania: 100 de ani! Felcitari!

  2. Ce inseamna aceasta bataie de joc ?
    Pina unde pot merge acesti infractori cu aberatiile ?
    Cum adica sa scape de raspundere cei care aduc documente privind protocoalele ?
    Pentru ce scape ?
    Protocoalele nu contin absolut nimic ilegal, absolut nimic neconstitutional, absolut nimic anormal.
    Protocoalele sunt documente tehnice intre institutiile statului in vederea armonizarii luptei impotriva infractorilor.
    In toate tarile normale, serviciile secrete culeg informatii, iar daca descopera ca cineva a comis fapte penale, transmit informatiile procurorilor.
    Procurorii verifica informatiile, culeg si alte probe, iar daca probele se dovedesc solide, ii trimit pe infractori in judecata.
    Protocoalele au fost descretizate.
    A vazut toata lumea ca nu scrie nicaieri in protocoale sa fie fabricate probe impotriva unor nevinoavati, nu scrie sa fie falsificate probe, nu scrie nicaieri sa fie arestati nevinovati.
    Bica si Udrea au putut fi arestate in Costa Rica pentru ca intre Politia Romana si Interpol exista niste protocoale.
    De ce nu-i trimit procurorii in judecata pe judecatorii corupti de la CCR, care au declarat ca SRI nu poate colabora cu procurorii ?
    Este clar un abuz in serviciu, obstructionarea justitiei si favorizarea infractorilor.
    Judecatorii corupti de la CCR au dovedit ca au aderat astfel la un grup infractional organizat.
    UE trebuie sa faca mai mult pentru Romania.
    Comisia Europeană, condusă de Jean-Claude Juncker, trebuie sa procedeze la fel cum a procedat cu Polonia, trebuie sa dea în judecată Romania la Curtea Europeană de Justiție, reclamând încălcarea independenței judiciare si sa oblige Romania sa abroge toate legile adoptate in favoarea infractorilor, sa oblige Romania sa o repuna in functie pe fosta Sefa a DNA.

  3. Protocoalele, DACA au fost ilegale, nu se face nicio dovada, dar DACA au fost ilegale, trebuiesc trasi la raspundere cei care le-au emis in contradictie cu legea in vigoare – daca incalcau legea in vigoare.
    Printre acestia se numara Tariceanu, Dragnea samd, persoane care acum vor sa dea timpul inapoi si sa anuleze acele protocale si efectul lor.
    Caracterul lor secret deriva doar din faptul ca erau implicate servicii secrete; nu erau secrete pentru Tariceanu, Dragnea, secretul are in acest cadru, scopul de a proteja sursele, fiindca nu infiintezi un nou SRI pentru fiecare caz.
    Pentru PE s-a facut mare valva pe termenul „secret” ca si cum ar fi o conspiratie masonica, iar in comentariile din Romania s-a apasat tare pe ” vezi ca si aia sunt revoltati pentru ca SECRETE”
    Daca imi fac un sistem de alarma pentru asigurarea proprietatii trebuie sa afiseze gard pozitionarea senzorilor ca sa nu se streseze un eventual infractor?
    S-ar putea ca desecretizarea sa le cam explodeze in mutra (popular „muie/muian”) fiindca „secret” nu are nicio treaba cu „ilegal”.
    Stati voi linistiti, dragnea/tariceanu, nu trageti sperante desarte, Basescu nu va face cadouri! Daca el zice ca desecretizarea e ok, nu-l afecteaza pe el, dar nici pe voi nu va ajuta.

  4. CE ZICETI ? SINISTRII TERICEANU SI DRAGNEA OR FI CEVA PRIN MULTELE SERVICII ALE TARISOAREI LOR, INTERLOPIA ?

  5. CEI TREI UNGURI… PENTRU ROMANIA .. HA HA HA !