”Proiectul politic” care îl promovează pe Mircea Geoană și-a lansat site-ul. Ce vrea ”România Renaște”
Mișcarea ”România renaște” și-a lansat la începutul acestui an site-ul oficial în care se definește ca ”un Proiect Politic pentru o Românie transformată din temelii”. Mișcarea preia fraze întregi și formule specifice din discursurile lui Mircea Geoană precum ”un salt istoric pentru România”, iar fotografii postate pe rețelele sociale în arată pe acesta la evenimente sub sigla ”România renaște”.
De remarcat că site-ul nu dă nici un detaliu legat de echipa care gestionează acest ”proiect politic” și nu are nici o menționare a numelui lui Mircea Geoană. Există însă o fotografie din spate a secretarului general adjunct al NATO.
Geoană s-a profilat de aproape doi ani ca potențial candidat la prezidențiale, fiind într-o campanie constantă de imagine cu apariții media aproape zilnice și evenimente cu profil politic în toată țara, toate realizate sub egida NATO.
Cu toate acestea, Geoană a întreținut permanent ambiguitatea legată de o posibilă candidatură la alegerile prezidențiale și a refuzat să spună clar dacă va intra în campanie electorală sau nu.
Întrebat de jurnaliști în mai multe rânduri dacă va candida la alegerile prezidențiale, Geoană a evitat de fiecare dată un răspuns clar, dar a lansat o carte despre ”bătălia pentru România” (”Bătălia pentru viitorul României. Gândurile unui român la vârful NATO”), a transmis că ”în curând vom discuta despre un plan pentru România” și este măsurat constant în sondajele de opinie pentru alegerile prezidențiale.
Context
NATO a evitat de două ori să transmită, la solicitarea G4Media, costul vizitelor secretarului general adjunct al Alianței și să comenteze numeroasele „escale” ale acestuia în țara noastră, disproporționate față de vizitele făcute în ultimul an în orice alt stat membru. Răspunsul nu este asumat de biroul de presă al NATO sau de un alt reprezentant, ci de un oficial al Alianței: ”Secretarul general adjunct călătorește în mod regulat pentru a reprezenta NATO, inclusiv în ultimele luni în Bulgaria, Danemarca, Franța, Germania, Israel, Lituania, Luxemburg, Moldova, Norvegia, România, Marea Britanie și Statele Unite. Costurile de călătorie pentru vizitele oficiale sunt suportate de NATO, în timp ce călătoriile sale private sunt autofinanțate”.
În ultimele 12 luni, G4Media a contabilizat, din date publice, cel puțin 18 momente când Mircea Geoană a fost prezent în România și a participat atât la evenimente oficiale din partea NATO, cât și la întâlniri cu elevi, studenți și profesori, evenimente culturale, băi de mulțime, lansări de carte sau a fost prezent în direct în emisiuni televizate. Vizitele au avut loc în aproape toate marile orașe ale țării: București, Cluj-Napoca, Craiova, Constanța, Iași, Bacău, Sibiu, Oradea, Timișoara, Ploiești.
În același interval de timp, G4Media a identificat doar două vizite efectuate de secretarul general adjunct al NATO în celelalte țări ale flancului estic al Alianței (o vizită în Lituania, una în Bulgaria și nicio vizită în Polonia, Estonia, Letonia sau Ungaria).
Tot în acest timp, Mircea Geoană și-a construit o echipă de comunicare în România și este măsurat constant în sondaje drept favorit în intențiile de vot la prezidențiale. Totuși Geoană nu își asumă public că vrea să candideze, deși este străveziu acest lucru din toate acțiunile sale.
Codul de conduită pentru recrutările personalului NATO stipulează că „nu ne folosim poziția noastră în cadrul NATO sau informațiile care ne aparțin pentru a ne asigura în mod incorect un viitor loc de muncă”
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
12 comentarii