G4Media.ro

Proprietar podgorie: Vinul românesc este un adolescent tocmai ieşit din orfelinat, care…

Sursa foto: Pixabay

Proprietar podgorie: Vinul românesc este un adolescent tocmai ieşit din orfelinat, care are nişte părinţi iluştri, provine dintr-o familie multimilenară…

Vinul românesc este un adolescent tocmai ieşit dintr-un orfelinat, provine dintr-o familie multimilenară, iar acum trebuie să înveţe cu ce se „mănâncă”… vinul, pe o piaţă destul de ofertantă a declarat, joi, proprietarul unei podgorii, într-o conferinţă dedicată sectorului vitinicol.

„Vinul românesc este un adolescent tocmai ieşit dintr-un orfelinat care are nişte părinţi iluştri, provine dintr-o familie multimilenară, iar acum trebuie să înveţe cu ce se ‘mănâncă’… vinul, dacă pot să spun aşa.

Cam asta suntem, pentru că o lungă perioadă de timp, practic, activitatea care însemna vânzarea acestui produs care se numeşte vin a fost o chestie foarte uşoară, mai ales înainte de Revoluţie şi imediat în anii care au urmat, ceea ce a făcut ca dezvoltarea unor competenţe, cum ar fi marketingul, să fie lăsate pe plan secund.

Avem o piaţă destul de ofertantă, cu o producţie mică în raport cu necesarul de consum. În ultimii ani constatăm o creştere însemnată a interesului pentru producerea vinurilor de calitate, mai ales de când tehnologiile din crame şi din vii au început să fie dezvoltate pe baza fondurilor europene.

În afara de asta, competiţia a început să se intensifice şi dorinţa de a câştiga market share i-a făcut pe mulţi dintre producători să fie mult mai atenţi la calitate”, a afirmat Marius Iliev, proprietarul Sarica Niculiţel, citat de Agerpres.

Acesta a apreciat că piaţa românească a vinurilor este împărţită între cei care vor să cumpere produse de calitate şi persoane care se mulţumesc cu „vinuri corecte”.

„Ca în orice piaţă, există o segmentare a ei în care o anumită parte se uită către vinurile de o calitate excepţională sau îşi permit acele vinuri şi există un segment destul de mare care se uită după vinuri decente sau un termen pe care eu îl urăsc – ‘vinuri corecte’. Totul se reglează prin preţ. Dacă nu eşti capabil să vinzi un vin bun la un preţ rezonabil, atunci la preţul la care poţi. Aceşti 90% reflectă starea de impotenţă a acestei industrii de a se adresa unui segment extern”, a subliniat Marius Iliev.

Referitor la ideea că vinurile româneşti sunt slabe calitativ şi ieftine, reprezentantul producătorului a precizat că aceasta este susţinută „mai ales de către cei care sunt interesaţi să propage această mentalitate, adică importatori de vinuri, oameni care nu au poate idee despre producerea unui vin”.

„Dintre cei care denigrează vinul românesc sunt şi unii buni cunoscători ai vinului, dar care au interese care aparţin altor domenii decât acela al producerii vinului”, a completat reprezentantul podgoriei.

Publicaţia Ziarul Financiar a organizat, joi, conferinţa online cu tema „Povestea brandurilor româneşti de vin”, în care jucătorii din industria de profil au discutat despre modul în care producătorii s-au adaptat în pandemie pentru a merge mai departe.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

4 comentarii

  1. Afirmații în parte corecte, dar, voi producătorii, cum eliminati producătorii care vând
    vinurile înșelătoare??? Spre binele vostru și a consumatorilor.

    • Cotnari (Guthnar) isi are originile in Ungaria, zona Tokaj.
      De Transilvania sa nici nu vorbim.

  2. corect degustibus! Totul in tara asta vine din Ungaria!…stiam.
    Da nu asta era tema articolului😉

    • @Nman, in afara comentariului la misto, poate ai verifica daca totusi informatia cu originile vitei din Cotnari, are un sambure de adevar.
      Nu e cazul, dar daca ai ridicat mingea la fileu, din Ungaria, si nu numai, multe lucruri bune au radiat catre est. Mai schimba si tu ochelarii de cal prin care vezi lumea, ca prea s-au aburit in ultimii 150 de ani. Respect.