G4Media.ro

Proprietarii de autovehicule din Giurgiu care nu au loc de parcare vor…

Sursa foto: Pixabay

Proprietarii de autovehicule din Giurgiu care nu au loc de parcare vor plăti taxă auto

Proprietarii de autovehicule care nu au locuri de parcare proprii sau închiriate pe raza municipiului Giurgiu vor plăti, începând de luna aceasta, o taxă pentru fiecare autovehicul deţinut. Instituirea noi poveri fiscale denumită oficial „taxă de dezvoltare urbană”, numită de localnici „taxa auto” a provocat deja nemulţumire în rândul localnicilor, unul dintre aceştia, profesionist în domeniul juridic, demarând procedurile pentru un proces colectiv în instanţă, transmite News.ro.

Potrivit datelor publicate de Primărie, cuantumul taxei auto va fi plătit de către deţinătorii de autovehicule în funcţie de tipul autovehiculului. Astfel, în anul 2025 taxa pentru autoturisme va fi de 125 de lei anual, mai mică faţă de cuantumul de 200 de lei pentru perioada martie-decembrie propus iniţial. Deţinătorii de microbuze vor plăti 250 de lei pentru fiecare autovehicul, cei de autobuze vor achita 500 de lei iar pentru autoutilitare taxa este de 250 de lei pentru anul în curs.

Conform datelor publicate de municipalitate, taxa se achită până la 30 iunie, dată după care se percep penalităţi.

Cuantumul taxei pe un an calendaristic întreg este mai mare, pentru autovehicule fiind de 150 de lei. Iniţial, se propuseseră valori mai mare ale taxei, încă acestea au fost scăzute în urma unu val de nemulţumire din partea localnicilor.

„Instituirea taxei va descuraja utilizarea spaţiului public şi va promova o gestionare mai eficientă a parcărilor, asigurând accesul tuturor cetăţenilor la un domeniu public organizat şi bine întreţinut. (…) Implementarea taxei speciale pentru dezvoltare urbană va avea multiple beneficii pentru comunitatea locală precum: asigurarea numărului necesar de locuri de parcare în municipiul Giurgiu  – proiectele de suplimentare a locurilor de parcare se vor desfăşura mai rapid; îmbunătăţirea mobilităţii urbane – pe termen lung se va descuraja staţionarea autovehiculelor necontrolată; sustenabilitatea financiară a serviciilor publice – veniturile generate vor asigura resursele necesare pentru întreţinerea şi funcţionarea serviciului public de amenajare, exploatare şi gestionare a parcărilor, fără a suprasolicita bugetul instituţiei care are aceste atribuţii”, se arată în referatul de iniţiere a hotărârii aprobate de consilierii giurgiuveni.

Oficialii Primăriei mai arată, în documentele aferente Hotărârii, că printre „consecinţele pozitive” pentru comunitatea locală pe care taxa le are se numără scăderea poluării şi descurajarea achiziţionării de autovehicule de către persoanele care nu deţin un loc de parcare, taxa urmărind „încurajarea locuitorilor de a utiliza îndeosebi mijloacele de transport alternative”.

Doru Piroi, consilier juridic, a lansat deja o petiţie care a fost semnată de aproape o mie de oameni şi intenţionează să introducă în instanţă un proces colectiv împotriva taxei.

„Această taxă instituită prin acest HCL avem posibilitatea de a o anula în instanţă. La nivel de municipiu avem un număr de autoturisme, din datele DITL (Direcţia de Impozite şi Taxe Locale – n.r.) Giurgiu, de 25.837 de bucăţi, înmatriculate pe persoană fizică. Dacă punem în medie 2 bucăţi la un proprietar avem un număr estimativ de 12.919 de proprietari persoane fizice. Pentru a avea cât de cât sorţi de izbândă în faţa unui judecător, pe lângă motivele legale pe care le voi invoca în cererea de chemare în judecată a Primăriei Giurgiu, trebuie să am şi un număr minim de 4306 participanţi”, a scris Doru Piroi pe blogul său.

Acesta a pus la dispoziţie un formular unde puteţi cei interesaţi se pot înscrie ca parte în dosarul civil colectiv ce se va constitui la instanţă.

Doru Piroi a declarat pentru News.ro că a fost deja contactat de mai multe persoane care sunt interesate să fie părţi în proces. Acesta spune că şi ulterior deschiderii procesului în instanţă localnicii vizaţi de taxă pot face cerere de intervenţie în dosar până încep discuţiile pe fond. termenul pentru iniţierea procesului este de mai puţin de două săptămâni.

De asemenea 977 de persoane au semnat o petiţie împotriva taxei.

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

2 comentarii

  1. O măsură care ar trebui să fie diseminată în toată țara. Nici o primărie nu este obligată să pună gratis la dispoziție teren din domeniul public pentru parcarea autovehiculelor private. Pe certificatul de înmatriculare scrie „locul de parcare-la domiciliu”. Corect, dacă ai teren la domiciliu. Dacă nu ai, faci bine și plătești taxa stabilită de municipalitate. Ia să facem un calcul: 25.000 de autovehicule ori aproximativ 10 metri pătrați de teren rezultă 25 de hectare de pe domeniul public ocupat moca și abuziv de circa 13.000 de proprietari, după spusele domnului avocat. Dacă ești sarantoc și nu-ți permiți taxa de parcare, probabil că nu-ți permiți nici jaful ăla din fața blocului, și mai bine îți iei o bicicletă șmecheră, care cred costă tot cam pe-acolo, dar nu are nevoie de 10 metri pătrați pentru parcare. Și hai să mai facem un calcul: Domnul avocat are nevoie de un număr minim de 4306 participanți pentru acțiunea în instanță. Înmulțit cu minimum 100 de lei, că doar nu credem că o să o facă pro bono, se prefigurează vreo sută de mii de euro după care vor suspina niște cetățeni. Să îi urăm succes domnului avocat, pardon consilier juridic. Cu ceva noroc, anul ăsta încasează dumnealui contravaloarea taxei „de dezvoltare urbană”

    • Taxa aia e una ABUZIVA, pt ca nu se va face absolut nimic in favoarea posesorului auto. Si oricum se plateste IMPOZIT pe acel vehicul, deci taxa asta e abuziva si va ajunge in buzunarele hotilor din conducere.

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.