Propunere de trecere a Bulevardului Unirii şi a altor artere în administrarea Sectorului 3, pe ordinea de zi a Consiliului General al Capitalei
Consilierii municipali urmează să dezbată în şedinţa extraordinară de luni un proiect de hotărâre în baza căruia Bulevardul Unirii, de la intersecţia Piaţa Alba Iulia până la Piaţa Unirii, va trece în administrarea Consiliului Local al Sectorului 3, în vederea reabilitării şi modernizării, transmite Agerpres.
Şedinţa extraordinară a fost convocată de către grupul PSD.
În prezent, Bulevardul Unirii se află în administrarea Administraţiei Străzilor. Conform proiectului, lucrările de reabilitare şi modernizare vor fi realizate numai după obţinerea avizului Comisiei Tehnice de Circulaţie a Municipiului Bucureşti. De asemenea, după finalizarea intervenţiilor şi semnarea procesului-verbal de recepţie la terminarea lucrărilor de către Sectorul 3, bulevardul va reveni la Administraţia Străzilor.
Sectorul 3 doreşte să preia în administrare şi Splaiul Unirii, în vederea realizării unei piste de biciclete, a unor zone de recreere, precum şi a amenajării trotuarelor şi malului râului Dâmboviţa.
Un alt proiect de pe ordinea de zi prevede preluarea în administrare a Bulevardului Nicolae Grigorescu (de la Bulevardul Basarabiei până la Splaiul Unirii), precum şi a zonelor de racord cu arterele care preiau circulaţia rutieră din Bulevardul Nicolae Grigorescu. Conform referatului de aprobare, Sectorul 3 doreşte să construiască pasaje rutiere subterane/supraterane care să traverseze cele trei noduri rutiere preluând tranzitul între Sectorul 4 şi Sectorul 2 şi care, de asemenea, să asigure fluidizarea circulaţiei la sol.
Sectorul 3 mai vrea să preia în administrare şi Şoseaua Mihai Bravu tronsonul cuprins între Piaţa Hurmuzachi şi Splaiul Unirii, în vederea realizării a două pasaje rutiere subterane pe direcţia Şoseaua Mihai Bravu – Calea Vitan şi a unui pasaj pietonal subteran. Totodată, se propune încheierea unui contract de asociere în Municipiul Bucureşti şi Sectorul 3, în vederea lucrărilor pentru lărgirea şi modernizarea sistemului rutier pe Calea Dudeşti, între Şoseaua Mihai Bravu şi Bulevardul Burebista. Sectorul 3 ar urma să realizeze documentaţia tehnico-economică şi să plătească lucrările de execuţie aferente infrastructurii şi suprastructurii rutiere. Municipiul Bucureşti va plăti exproprierile necesare şi relocarea căii de rulare a tramvaielor.
Un alt proiect de pe ordinea de zi prevede transmiterea Şoselei Industriilor şi a Şoselei Gării Căţelu din administrarea Consiliului General în cea a Consiliului Local Sector 3. Conform referatului de aprobare, Şoseaua Gării Căţelu, cuprinsă între Şoseaua Pantelimon – Şoseaua Industriilor, are patru benzi de circulaţie, câte două pe sens, se intersectează cu Şoseaua Industriilor, Drumul între Tarlale, precum şi cu mai multe străzi şi alei adiacente pe care sunt proprietăţi private, iar traficul auto, reprezentat preponderent de vehicule grele, se desfăşoară cu dificultate, existând şi o cale ferată funcţională în dreptul căreia este amenajată o trecere la nivel.
„Din acest motiv, având în vedere aglomeraţia şi blocajul care se formează la orele de vârf la intersecţia Şoseaua Gării Căţelu cu Drumul între Tarlale, cât şi faptul că în această zonă se regăsesc, deopotrivă, construcţii rezidenţiale şi construcţii cu funcţiuni comerciale, precum şi Parcul Pantelimon şi zone cu spaţii verzi adiacente care aduc în zonă un aflux de populaţie, se impune luarea unor măsuri în vederea fluidizării circulaţiei, propunerea Sectorului 3 fiind realizarea unui pasaj rutier suprateran pentru traversarea liniei ferate şi asigurarea unei circulaţii rutiere în condiţii normale şi de siguranţă, în această intersecţie”, se explică în propunere.
Consilierii municipali urmează să dezbată şi un alt proiect în baza căruia Sectorul 3 va fi împuternicit să încheie un protocol de asociere cu comuna Glina pentru finanţarea şi realizarea în comun a unor proiecte de modernizare a infrastructurii, precum: pasaje, poduri, căi de circulaţie; în vederea modernizării accesului şi igienizării suprafeţelor libere de-a lungul unor zone comune aflate „în plină dezvoltare imobiliară”, a asigurării accesului la funcţiuni educaţionale sau sportive.
În toate cazurile, lucrările vor fi realizate numai după obţinerea avizului Comisiei Tehnice de Circulaţie a Municipiului Bucureşti, iar, după finalizarea intervenţiilor propuse şi semnarea procesului verbal de recepţie la terminarea lucrărilor de către Sectorul 3, arterele vor reveni la Administraţia Străzilor.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
2 comentarii