G4Media.ro

Protecția Consumatorilor a amendat Orange România cu 150.000 de lei şi a…

Sursa foto: Facebook Orange

Protecția Consumatorilor a amendat Orange România cu 150.000 de lei şi a dispus „încetarea practicii comerciale înşelătoare”

Echipele de control ale Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor au aplicat Orange România amenzi contravenţionale de 150.000 lei şi au propus „încetarea practicii comerciale înşelătoare”, în urma verificărilor de fond la operatorul economic, relatează Agerpres.

„Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor a finalizat controlul de fond realizat la operatorul economic Orange Romania SA, ca parte a unei tematici naţionale de verificare a modului în care companiile de furnizare de servicii de telefonie mobilă şi comunicaţii respectă prevederile legale în vigoare, în domeniu. În urma cercetării documentelor solicitate operatorului economic, respectiv un punct de vedere aferent contractelor încheiate, ofertelor promoţionale, asigurării de bunuri, accesorii şi câte 10 contracte semnate de către consumatori, de furnizare servicii de telefonie mobile semnate începând cu luna februarie 2023, şi a deficienţelor constatate, echipele de control au aplicat amenzi contravenţionale în valoare de 150.000 lei şi au propus, ca măsură complementară, încetarea practicii comerciale înşelătoare, care a fost dispusă prin Ordinul Preşedintelui ANPC nr. 846/1.11.2023”, se menţionează într-un comunicat al autorităţii.

Potrivit sursei citate, abaterile de la legislaţia în vigoare întâlnite în timpul acţiunii au fost: promovarea către public a preţurilor fără ca acestea să includă toate taxele, ceea ce contravine legislaţiei în vigoare; comercializarea unor accesorii în rate egale, cu avans zero, la care s-au constatat neconcordanţe de preţ între cel promovat şi cel calculat conform scadenţarului de rate; rezervarea de către operatorul economic a dreptului de a limita consumul Serviciilor de Date in Roaming SEE în conformitate cu prevederile art. 4 din Regulamentul nr. 2016/2286, după depăşirea acestei limite operatorul putând aplica o suprataxă, omiţându-se a se informa consumatorii care sunt prevederile articolului din regulamentul invocat (lipsa menţionării listei documentelor necesare consumatorului pentru deblocarea acestei situaţii, dat fiind că, în cazul în care consumatorul nu are acces la internet sau nu poate folosi calculatorul, acesta nu cunoaşte ce documente trebuie să prezinte); soluţionarea reclamaţiilor primite de la clienţi pentru serviciile Prepay în termen de 1.440 ore, ceea ce depăşeşte termenul legal de cercetare a reclamaţiilor, de 30 de zile.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

5 comentarii

  1. Uraaa, uraaa!

  2. Să treacă și pe la Vodafone!

  3. Mi-au trebuit doi ( 2 ) ani să reziliez un contract cu Vodafone. Nu am experiență cu Orange, dar despre Vodafone aș putea să povestesc multe, în special în ceea ce privește disponibilitatea la dialog și soluții.

  4. pai si Vodafone?
    mare grija la ,,ofertele,, lor, au ajuns la fel se seriosi ca teparii de pe ol x :))

  5. Foarte bine, doar că, de cele mai multe ori, companiile acuzate impart banii cu ANPC-ul (legal, prin plata amenzii), iar păgubitul rămâne și cu banii luați și fără servicii.