G4Media.ro

Protecția Consumatorilor a oprit activitatea Nord Airport Hotel din Otopeni pentru cinci…

Sursa foto: ANPC

Protecția Consumatorilor a oprit activitatea Nord Airport Hotel din Otopeni pentru cinci luni și a dat o amendă de 50.000 de lei

Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) a amendat cu 50.000 de lei operatorul Nord Airport Hotel din Otopeni şi a dispus oprirea activităţii pentru o perioadă de 5 luni din cauza unor deficienţe majore constatate în timpul unui control, informează, vineri, ANPC, transmite Agerpres.

Comisarii ANPC au efectuat controlul la operatorul Nord Airport Hotel, care desfăşoară activităţi hoteliere şi alte facilităţi de cazarea, în data de 19 septembrie 2024.

Astfel, în urma verificărilor au fost identificate deficienţe majore, precum: lipsa autorizaţiilor şi avizelor necesare emise de Ministerul Turismului, Direcţia Sanitară Veterinară şi pentru Siguranţa Alimentelor (DSVSA), Direcţia de Sănătate Publică (DSP), Primăria oraşului Otopeni şi Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă (ISU); lipsa igienei în camerele de cazare, constatându-se saltele pătate şi deteriorate, fără protecţii adecvate pentru saltele şi perne; lipsa mapelor informative pentru turişti în camerele de hotel, necesare pentru informarea corectă asupra serviciilor prestate.

De asemenea, comisarii ANPC au mai constatat absenţa plaselor împotriva insectelor la ferestre, aspect esenţial pentru protecţia şi confortul oaspeţilor, în timp ce în toate băile din unitate, produsele cosmetice disponibile nu aveau traducerea în limba română a elementelor de informare şi avertizare, motiv pentru care s-a dispus retragerea acestora din toate camerele.

Au mai fost găsite nereguli la recepţie, unde nu se întocmeau fişe de cazare pentru turişti, iar informaţiile referitoare la tarifele practicate pentru fiecare tip de cameră lipseau. De asemenea, în hotel erau cazate persoane străine fără formalităţi de cazare întocmite, în timp ce reprezentantul societăţii a comunicat echipei de control că nu există persoane cazate, contrar celor constatate.

Totodată, subsolul hotelului era într-o stare insalubră, fiind identificate rozătoare decedate şi în stare de putrefacţie.

ANPC precizează că nu au fost prezentate procese verbale de deratizare şi dezinsecţie, iar spaţiul era plin de obiecte vechi depozitate haotic.

Nu în ultimul rând, echipamentul de joacă de pe terasa de la parter era neigienizat, prezentând pete de rugină, pânze de păianjen şi acumulări de impurităţi.

„Având în vedere gravitatea deficienţelor constatate, ANPC a dispus oprirea temporară a activităţii Nord Airport Hotel pentru o perioadă de 5 luni şi a aplicat o *amendă în cuantum de 50.000 lei”, se menţionează în comunicatul ANPC.

Autoritatea de control reiterează importanţa respectării normelor legale şi a standardelor de calitate şi siguranţă în prestarea serviciilor hoteliere, pentru a asigura protecţia consumatorilor şi pentru a menţine un mediu sigur şi confortabil pentru toţi turiştii.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.