G4Media.ro

Protecția Consumatorilor: Magazinele, obligate să afişeze la reduceri cel mai scăzut preţ…

Protecția Consumatorilor: Magazinele, obligate să afişeze la reduceri cel mai scăzut preţ din ultimele 30 de zile înainte de ofertă

Magazinele vor fi obligate, prin lege, să afişeze la reducerile de preţ care a fost cel mai scăzut preţ din ultimele 30 de zile înainte de ofertă, conform unui proiect de Hotărâre propus de Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC), cu scopul de a oferi clienţilor o armă împotriva ofertelor înşelătoare, şi lansat în consultare publică.

Potrivit unui comunicat al ANPC, remis luni AGERPRES, prezenta reglementare propusă de instituţie trebuie să intre în vigoare la data de 28 noiembrie 2021 şi ar urma să se aplice efectiv începând cu data de 28 mai 2022.

Astfel, proiectul introduce un articol nou în HG nr. 947/2000 privind modalitatea de indicare a preţurilor produselor oferite consumatorilor spre vânzare privind informaţiile pentru consumatori legate de reducerile de preţ. Conform ANPC, orice notificare de reducere a preţului trebuie să indice clar preţul aplicat anterior de comerciant (preţul anterior).

„Preţul anterior reprezintă cel mai scăzut preţ practicat de comerciant în perioada ultimelor 30 de zile înainte de data aplicării reducerii de preţ, astfel încât consumatorul să poată identifica în mod clar reducerea”, se menţionează în comunicat.

Proiectul guvernamental prevede introducerea în lege a următorului articol: „Orice notificare de reducere a preţului indică preţul anterior aplicat de comerciant pentru o perioadă determinată, înainte de aplicarea reducerii de preţ. Preţul anterior reprezintă cel mai scăzut preţ practicat de comerciant în perioada ultimelor 30 de zile înainte de data aplicării reducerii de preţ; În cazul bunurilor susceptibile a se deteriora sau a se perima rapid (în special alimentele), preţul anterior reprezintă cel mai scăzut preţ practicat de comerciant în perioada ultimelor 10 zile înainte de data aplicării reducerii de preţ; În cazul în care produsul a fost prezent pe piaţă mai puţin de 30 de zile, preţul anterior reprezintă cel mai mic preţ practicat de comerciant de la data punerii produsului pe piaţă, înainte de data aplicării reducerii de preţ; dacă reducerea de preţ este majorată treptat în perioada ultimelor 30 de zile, preţul anterior este considerat preţul fără reducere înainte de prima aplicare a reducerii de preţ”.

ANPC are în transparenţă decizională proiectul de Lege privind o mai bună asigurare a respectării prevederilor legale în materie de protecţie a consumatorilor şi de modernizare a acestor norme, cât şi hotărârea privind modalitatea de indicare a preţurilor produselor oferite consumatorilor spre vânzare.

Image by Please Don’t sell My Artwork AS IS from Pixabay 

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

3 comentarii

  1. ANPC e o forma fara fond. Ei nu obliga nimic, doar garanteaza ca nu-i deranjeaza pe-ai lor.

  2. Deci e nevoie de mai mult de un an ca sa se obisnuiasca comerciantii cu gandul ca trebuie sa fie corecti.

  3. Pe Emag-ul scumpirile apar cam cu 2-3 luni inainte de „marile reduceri”.
    Chestiunea asta cu 30 de zile e cam inutila…daca ar pune jumatate de an sau un an…probabil ar fi buna la ceva si regula asta.
    Oricum e putin trasa de par ideea. Ce te faci daca in momentul curent valoarea pe piata a unui produs creste foarte tare dar in urma cu o luna a fost mult mai mica?