G4Media.ro

Proteste ale taximetriştilor în marile oraşe din ţară. Aceştia reclamă concurenţa neloială…

Sursa foto: Inquam Photos / Octav Ganea

Proteste ale taximetriştilor în marile oraşe din ţară. Aceştia reclamă concurenţa neloială a companiilor de ride sharing

Sute de taximetrişti au renunţat la curse, marţi, şi au pornit în coloană pe străzile marilor oraşe, pentru a cere abrogarea unei Ordonanţe de Urgenţă din anul 2019, care reglementează transportul alternativ de persoane. Şoferii de taxi reclamă că maşinile companiilor de ride sharing le fac concurenţă neloială, relatează News.ro.

La Ploieşti, peste 100 de taximetre au participat la protest. Manifestaţia a fost autorizată de către municipalitate, numărul participanţilor depăşindu-l pe cel estimat iniţial. Taximetriştii s-au întâlnit la Sala Sporturilor Olimpia, de unde au pornit în coloană pe un traseu stabilit şi autorizat de municipalitate. Mitingul s-a terminat cu o oprire la sediul Autorităţii Rutiere Române din Ploieşti.

Peste 100 de taximetrişti au participat la protestul de la Timişoara. Şoferii de taxi s-au adunat în zona Stadionului ”Dan Păltimişanu”, apoi au pornit pe mai multe străzi din oraş.

Protestatarii spun că şoferii care practică transportul alternativ le fac concurenţă neloială, nu plătesc taxe şi practică tarife mult mai mici. Acest lucru, spun ei, conduce la intrarea în colaps a activităţii de taximetrie şi la pierderea a zeci de mii de locuri de muncă la nivelul întregii ţări.

„Este singura meserie din ţară cu dublă reglementare, deşi avem legea 38/2003 (lege specială) a mai fost dată OUG 49/2019 care reglementează transportul alternativ de persoane care desfăşoară transport persoane în regim de taxi conform deciziei Curţii Europene de Justiţie din 2019) – 5 ani (2014 – 2019) au funcţionat ilegal neplătind taxe şi impozite de miliarde de euro la statul Român”, se arată într-un comunicat transmis de către Asociaţia Banat Taxi.

În Suceava, sute de taximetrişti au circulat în coloană pe străzile din municipiu, claxonând îndelung pe întreg traseul.

Şi la Braşov taximetriştii s-au încolonat şi au ieşit la protest, provocând nemulţumirea unora dintre participanţii la trafic.

O femeie aflată într-un autobuz care circula în zona unde a avut loc protestul şi-a povestit experienţa pe reţelele de socializare:

„În Braşov e protest. La miezul zilei, pe una dintre cele mai aglomerate artere, un cârd de taximetrişti care claxonează isteric, necontând că la spital sunt bolnavi care au nevoie de odihnă, nu de claxoane. Şi necontând că poţi protesta şi omeneşte, lăsând măcar o bandă liberă, pentru transportul în comun şi salvări. Cam ăsta e nivelul celor supăraţi pe alţii că folosesc alte aplicaţii decât cele de taxi. Nu, niciodată n-am preferat Uber, mereu am chemat, bătrâneşte, un taxi. Însă după fazele astea zău de nu îţi vine să nu te mai sui veci în taxi. În bus-ul în care sunt eu şi care în 10 minute a parcurs o distanţă de nici 500 metri, e o bătrână care are programare la Spitalul Militar. Şi tot sună acolo, încercând să explice ce se întâmplă. Poliţie deloc, ca să controleze şi degajeze puţin aglomeraţia. Zero! E o singură maşină în fruntea lor care e complet inutilă. Cel puţin o bună perioadă n-am să mai urc în taxi.”

La Bacău, peste 200 de taximetrişti s-au mobilizat pentru a participa la protest. Municipalitatea a autorizat acţiunea, iar taximetriştii au anunţat dinainte că nu vor bloca circulaţia şi vor respecta regulile impuse de Codul rutier pe traseul Strada Mărăşeşti – Calea Republicii- sediul primăriei – sediul Prefecturii.

La Cluj Napoca, traseul stabilit pentru protest a inclus sediile principalelor instituţii: Primăria, biroul de taxe şi impozite, ANAF, Consiliul Local, Prefectura şi, la final, Autoritatea Rutieră Română.

Taximetriştii cer abrogarea OUG 49/2019 privind transportul alternativ. Ei susţin că firmele de ride sharing precum Uber sau Bolt le fac concurenţă neloială reclamând că, în timp ce pentru activitatea în regim taxi există în oraşe un număr limitat de licenţe, pentru maşinile de ride sharing nu există restricţii în acest sens.

Iniţiativa privind acest protest aparţine Asociaţiei Naţionale a Patronatului Operatorilor în Transport în Regim de Taxi (ANPOTRT), filiala Cluj, aceştei iniţiative alăturându-se taximetrişti din 29 de oraşe.

Oficialii ANPOTRT susţin că OUG 49/2019 care este „neconstituţională şi ilegală” şi spun că jurisprudenţa constantă a Curţii Constituţionale stabileşte că ordonanţele de urgenţă pot fi adoptate dacă prin reglementările pe care le conţin au consecinţe pozitive în domeniile în care intervin şi prin adoptarea acestui act normativ nu se ” prejudiciază”, nu se „aduce atingere”, iar reglementările nu „antrenează consecinţe negative”.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

6 comentarii

  1. Perfectă dreptate au taximetriștii! Ori respectiv cei de la „ride-sharing” aceleași rigori ca ale taximetriștilor (plată salarii, taxe pe salarii, revizii dese, preț impus) ori pot și taximetriștii să pună ce pret vor!

    • Și dacă pun ce preț vor ei vor câștiga mai mulți clienți?

    • Nu asta este discuția. Vorbim de tratarea in același condiții. Nu contează ce filosofezi tu acolo. Este exact aceeași stratificare in speciali si nespeciali, dar in domeniul taxiurilor. Incorectă, imorală, antieconomică, coruptă.

  2. Hai sa fim seriosi ca nu exista ride sharing in orase. Este taximetrie pura, dar care nu vine printr-o centrala, ci printr-o aplicatie. Restul este barbologie ieftina, ca sa nu spun cuvinte mai dure. Acum serviciul este mai bun la taximetria prin aplicatie? In principiu da. Masinile arata mai bine, soferii sunt mai politicosi – nu pentru ca asa s-au nascut, ci datorita recenziilor – si tarifele pe masura. Din punctul meu de vedere tarifele ar trebui sa fie flexibile si pentru taximetristi, reviziile si controalele tehnice la fel ca la taximetria clasica si pentru taximetria prin aplicatie si competitie la sange. P.S. Oricum taximetristii au de convins multa lume ca nu mai sunt cei au fost in trecut…sau mai sunt?

  3. Nu merg cu taxi nici de-i gratis.

  4. In București numărul de mașini TAXI din alte localități(IF) care operează este egal cu numărul celor autohtone.

    Pai, dacă protestează pentru asta, particip și eu!

    …Dar ei protestează împotriva oricui oferă servicii n-ai bune. Cu asta nu mai sunt de acord.