G4Media.ro

PSD: Din pix, Guvernul Orban distruge în mod premeditat speranţa românilor de…

Sursa foto: Inquam Photos/ Octav Ganea

PSD: Din pix, Guvernul Orban distruge în mod premeditat speranţa românilor de a uni, cât mai rapid, Moldova cu Transilvania printr-o autostradă

PSD a acuză Guvernul Orban că trimite România înapoi cu 10 ani prin decizia de anulare a contractelor de parteneriat public-privat pentru construcția autostrăzilor Comarnic-Brașov și Târgu Neamț-Iași-Ungheni.

Redăm integral comunicatul postat pe Facebook de PSD

”Printr-o decizie pur politică, PNL trimite România înapoi cu 10 ani, propunând românilor ETERNELE STUDII DE FEZABILITATE, în locul demarării DE ÎNDATĂ a lucrărilor concrete.

Din pix, prin decizia de anulare a contractelor de parteneriat public privat pentru cele două #autostrăzi, Comarnic-Brașov și Târgu Neamț – Iași – Ungheni, Guvernul Orban distruge în mod premeditat speranța românilor de a uni, cât mai rapid, Moldova cu Transilvania printr-o autostradă.
Ieri Guvernul PNL a anulat o procedură în derulare, fără nicio argumentație tehnico-economică și fără a evalua măcar cele 4 oferte deja existente pentru demararea lucrărilor la Târgu Neamț – Iași – Ungheni.

#PSD solicită Guvernului Orban să facă publice de îndată rezultatele “Analizei Multicriteriale” elaborată de BEI-PASSA în 2018 și prezentată oficial în subcomitetul de monitorizare POIM în 06.12.2018.

În acest document se găsesc răspunsurile la toate așa-zisele necunoscute invocate de ministrul Bode privind valoarea estimată, incidența problemelor de mediu, valorile de trafic etc. Și reprezintă dovada clară că PNL va dubla numărul km de autostradă așa cum a dublat și alocațiile…. ”DUPĂ anticipate” și ”mai vedem”!
#autostrăziNUdrumuriforestiere #FărăAutostraziPeHârtie #RomâniiTrebuieSăȘtie”

Context

Guvernul a renunțat la parteneriate public-privat în ceea ce priveşte construirea unor autostrăzi. Executivul a adoptat, marţi seară, o ordonanţă de urgenţă prin care se modifică actul normativ care prevedea implicarea Comisiei Naţionale de Strategie şi Prognoză în realizarea unor mari proiecte. Astfel, proiecte precum autostrăzi, căi ferate, spitale regionale sau hidrocentrale revin în sarcina ministerelor de resort, transmite News.ro

Astfel, autostrada Ploieşti – Braşov, autostrada Târgu Neamţ – Iaşi – Ungheni, autostrada Bucureşti – Craiova – Calafat – Drobeta Turnu Severin, linia ferată de mare viteză Bucureşti – Craiova – Sofia – Timişoara – Belgrad – Cluj – Budapesta, extinderea reţelei de metrou prin realizarea magistralei M 7, construirea aeroportului Bucureşti Sud sunt transferate la Ministerul Transporturilor.

Şeful Cancelariei premierului, Ionel Dancă, a declarat, citat de News.ro, că Guvernul intenţionează accesarea de fonduri europene pentru Autostrada Unirii, iar Autostrada Comarnic – Braşov poate fi finanţată „din fonduri europene, naţionale sau alte fonduri atrase”.

 

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

18 comentarii

  1. Acest titlu este o blasfemie!

    • Pamflet
      PSD si PNL si PDL nu au vrut NICIODATA sa faca autostrazi in moldova si nici nu vor face.
      GUVERNUL PNL (LA FEL CA PSD) NU VOR FACE NICIODAT AUTOSTRAZI IN MOLDOVA
      Daca pnl voia sa faca, incepea acum. Povestea cu studiile de fezabilitate si prefezabilitate e o poveste. Aceste studii la de cate ori au fost facute, nu dureaza decat cel mult o luna ambele.
      Iar proiectarea se poate realiza pe tronsoane, o echipa proiecteaza 20 km, alta echipa proiecteaza in acelasi timp alti 20 km etc., si dureaza maximum 4 luni cu tot cu avize. Avizele se obtin tot de la statul roman, nu de la martieni.
      Iar construirea se poate face si ea pe tronsoane, o firma 20 km, alta firma 20 km.
      Daca voiau sa faca autostrada incepeau ACUM. Dar ei amana deoarece nu vor sa faca, tot ii duc pe moldoveni cu vorba.
      PSD si PNL nu vor face NICIODATA autostrazi in moldova

    • @abc CORECT!
      e ca la legile asta cu pensiile speciale, se fac ca muncesc si fac treaba de mantuila.. pentru ca rezultate ZERO

    • @ABC: ca de obicei, habar nu ai ce vorbesti. SF-ul nu inseamna ca stai in fund in birou si stabilesti un traseu din pix. Se merge pe teren, se stabilesc cateva variante cu conexiuni si traversari cu tot, se discuta cu autoritatile locale, se stabileste ce utilitati sunt de mutat, care sunt problemele de mediu si multe altele. Se estimeaza care va fi utilitatea produsului final. Stii ce inseamna MZA fara sa cauti pe net? Un SF bine facut merge pana la nivel de foraje si schite de solutii. Altfel dai de cimitire in drum, cum a fost cu Lugoj-Deva 4, ca ala a fost facut din pix. Parca ziceai ca esti arhitect. Pai daca lucrai asa, nici o sandrama nu erai in stare sa construiesti. De-aia e Romania asa cum e, cu de-astia ca tine!
      Apoi in Romanika exista o lege care vorbeste de niste licitatii. Se intocmeste un caiet de sarcini, se lanseaza licitatia, se raspunde la clarificari, vin ofertele, dureaza luni bune pana la stabilirea unui castigator, apoi contestatii in justitie si paracontestatii, da PSD legea aia cu marirea salariilor si nu mai poti executa proiectul in suma pe care ai licitat-o, deci o luam iarasi de la inceput. Asta asa, in 5 minute. Daca chiar vrei sa iti faci o parere, mergi pe peundemerg.ro si ai sa vezi acolo discutii ale unor oameni care, chiar daca nu sunt de specialitate,inteleg mare parte din aceste probleme.
      Afirmatia ta despre pnl ca nu vrea sa faca este o cacanareala. psd nu a vrut, de-aia ne- aburit cu PPP. Eu nu stiu nicaieri in lume un PPP in infrastructura majora care sa fi fost beneficial pentru statul respectiv. Vezi cazul autostrazii din Montenegro. In zona mea s-a facut prin PPP „Sea-to-Sky Highway”, partial largita inainte de 2010 pentru escrocheriile olimpice de iarna. Nici nu e bine facuta (bucata dintre Lyons Bay si Squamish care e cea cu adevarat dificila este neatinsa) si platim si acum de ne ies banii pe nas si pe urechi.
      https://www.theglobeandmail.com/news/british-columbia/government-accused-of-shadow-toll-on-sea-to-sky-highway/article4348915/

  2. Ehei, daca raminea psd la butoane acum era gata autostrada. Asta si multe altele, ca doar am vazut cu totii cit de priceputi erau.
    Foarte bine au facut ai lui Orban, iar ideea lui Citu de concentrare a investitiilor pe una-doua autostrazi e corecta si binevenita. Asa se fac proiectele, nu incepi o mie si termini nimic.
    Ramine acum partea cea mai grea: trecerea la actiune. Oamenii nostri stiu sa dea mult din gura, cu faptele nu se inteleg prea bine.

    • sa inceapa o mie? pai nu au inceput NIMIC. doar dadeau din gura. cat tupeu au psd-istii, ar trebui impuscati direct pt declaratia asta.

  3. cat a guvernat psd dupa revolutie ?????????? si e plin de autostrazi.

    • Nu mai mult ca PNL. Ei cate autostrazi au facut?

    • aoleo! nu mai mult ca pnl? tu stii ma sa aduni? macar ceva elementar? vai de capul tau, au stat dublu cel putin. si sa iti aduc aminte ca din culoarul catre nadlac pdl a facut cel mai mult? cand era boagiu? dar cand au deblocat tehnocratii autostrada catre cluj? aia din sebes? nici asta nu tii minte? probabil de aia esti loser.

    • Fiindcă trolul bad@=loser știe să numere doar până la 3, câte luni are PNL la guvernare, atâta îi iese și la mafia PRO-PSD-ALDE pe care o slujește. Mai mult nu poate, îi mai trebuie mult timp să ajungă la 30 de ani, câți are mafia securistă. Atâtea poate, ce să-i faci. Până la 3 și bleah,bleah/ he,he.

    • @Andrei, păi hai să adunăm, măi legumă: au stat vreun an la începutul anilor 90, în guvernul lui Iliescu. Apoi între 96 – 2000 în CDR. Apoi din 2004 până în 2012.
      Se tot fac vreo 13 ani, măi varză murată ce ești tu.

  4. Nu le este rusine la martafoii astia? Regim de penitenta pentru cel putin 4 cicluri electorale cind sa speram toti prostii din tara asta vor dispare.

  5. Tupeu la astia cat cuprinde.
    Eu stiu ca e nasol sa pierzi cateva zeci de milioane spaga din PPP dar macar nu te mai afisa cu tampenii din astea.
    Croatii,Albanezii platesc chinezilor de le iese pe nas PPP-urile astea.

  6. Orice lucrare are, confrm legii, nevoie de un studiu de fezabilitate. Oricum trebuia facut unul

    • autostrada uniri a avut un studiu de fezabilitate dar pentru ca PSDul nu a facut nimik a expirat
      cateva zeci de milioane de euro aruncati la gunoi plus anii pierduti
      acum trebuie sa reluam totul

  7. Indrazneste sa crezi!
    PSD a prins glas si cu un tupeu arhicunoscut vorbeste despre PIX, dupa ce timp de 3 ANI acelasi PSD a guvernat Tara „decat” din PIXUL celebru al lui Dragnea, ia uitati-va ce „putea” si „facea” PIXul lui Dragnea, de TOATE pentru TOTI:
    https://partidulpromite.ro/category/promisiuni-electorale/partidul-social-democrat/

    188 PAGINI: http://www.cdep.ro/pdfs/guv201706/Program_de_Guvernare.pdf

    https://www.youtube.com/watch?v=o16xlQCuWM8

    Si in final, PUNCT, din PIXul lui Dragnea:

  8. Parteneriatul public-privat = hotie. Mai bine se concentra PSD la cum sa atraga cat mai multe fonduri europene, si nu la cum sa fure mai multi bani prin aceste parteneriate. Eu nu vreau sa platesc taxa pe autostrada pentru ca in loc sa se faca din fonduri europene nerambursabile, s-a facut prin parteneriat public-privat. Intarzierea se datoreaza exclusiv PSD prin ce au facut in ultimii 3 ani de guvernare.

    • Perfect adevarat Cetatene
      Oamenii nu prea stiu care este treaba cu PPP-ul acesta.
      Ca platesti o taxa modica de 5 euro sa zicem ca ar fi ok.Dar o sa fie mai mare.
      Problema se pune la semnarea contractului.
      Se face un calcul de 20-25000 masini pe zi pe 20-25 de ani.
      Oamenii, multi or sa mearga tot pe drumul vechi sa nu plateasca taxe si se ajunge la un trafic de 10-12000 masini pe zi.
      Diferenta pana la 20-25 000 este platita zilnic de la bugetul de stat.
      Ajungi sa platesti autostrada de trei ori cat face.
      Hotie pe fata.
      In Turcia au probleme cu podul de la intrarea in Golful Izmit facut PPP.
      Proiectat pentru 15000 masini zilnic este aproape gol ,daca trec 2-3000 masini pe zi.
      Sub pod puzderie de ferry.Taxa la ferry de patru ori mai mica decat cea de la pod.
      Si din cate am inteles eu tot statul roman trebuia sa se imprumute, chinezii nu veneau decat sa ia banii.