G4Media.ro

Putere pentru ”loaze” sau olimpici? Fenomenul Brașov, explicat de Mircea Miclea, Radu…

Putere pentru ”loaze” sau olimpici? Fenomenul Brașov, explicat de Mircea Miclea, Radu Gologan și părerea unui “părinte de excelență”

“Trăim într-o ficțiune. Ne mirăm că 3 colegii din Brașov dau afară copiii de gimnaziu care nu au media 8, dar în București e plin de școli unde se dă examen ca să intri și ai medie obligatorie apoi. Eu nu aș omorî competiția”. Este mărturia unui părinte din București, care sub protecția anonimatului a povestit pentru Edupedu.ro de ce și-a meditat copilul toată școala primară ca să intre în clasa a V-a la o astfel de școală: cu anunțurile de angajare în față, am constatat că așa are un mare avantaj la angajare.

Dar e eficient pentru elevi să avem clase de excelență cu examen de intrare și medie obligatorie, la clasele V-VIII? Dau rezultate aceste clase de excelență? Edupedu.ro a aflat ce spun studiile despre drumul spre performanță, de la fostul ministru al Educației Mircea Miclea și de la Radu Gologan, coordonatorul olimpicilor la Matematică.

Publicitate electorală

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

2 comentarii

  1. Baiat destept, Miclea!
    „Segregarea de timpuriu a elevilor pe baza acestor performanțe este complet greșită, din punct de vedere științific. Nu mă interesează cine ce ideologie are, asta e știința.”

    • Sa stii ca are dreptate. Copiii nu se dezvolta toti in acelasi ritm, daca ii iei in clasa a V-a sansa de a concura cu cei mai buni, ii faci copilului un mare rau. Stephen Hawking, de exemplu, spunea ca a fost un student cam de nota 8 (sau echivalent, nu mai stiu cum se noteaza in Anglia) si ca n-a avut nicio pasiune speciala pentru matematica pana la sfarsitul facultatii. Abia la master/PhD „s-a dat pe brazda”. Ei, acum inchipuie-ti ca in clasa a V-a ar fi fost directionat catre o scoala de meserii.