G4Media.ro

QatarEnergy, al doilea cel mai mare exportator mondial de gaze naturale lichefiate,…

Sursa foto: Wikimedia Commons / From WorldWind software

QatarEnergy, al doilea cel mai mare exportator mondial de gaze naturale lichefiate, nu mai trimite nave-cisternă prin Marea Roşie, din cauza riscurilor

QatarEnergy, al doilea cel mai mare exportator mondial de gaze naturale lichefiate, a încetat să mai trimită nave-cisternă prin Marea Roşie, deşi producţia continuă, a declarat luni pentru Reuters o sursă cu informaţii directe despre acest subiect, transmite Reuters, citată de News.ro.

Grupul Houthi din Yemen, susţinut de Iran, atacă din noiembrie navele în Marea Roşie, care este parte a unei rute care reprezintă aproximativ 12% din traficul maritim mondial, în ceea ce ei spun că este un efort de a sprijini palestinienii în războiul cu Israelul.

Cel puţin patru tancuri folosite pentru a transporta GNL din Qatar au fost oprite în weekend, după ce forţele americane şi britanice au răspuns atacurilor efectuând zeci de lovituri aeriene şi maritime asupra ţintelor Houthi din Yemen.

Navele Al Ghariya, Al Huwaila şi Al Nuaman încărcaseră GNL la Ras Laffan, din Qatar, şi se îndreptau către Canalul Suez, dar s-au oprit în largul coastei Omanului pe 14 ianuarie, potrivit datelor LSEG de urmărire a navelor.

Al Rekayyat, care naviga înapoi în Qatar, s-a oprit de-a lungul rutei pe 13 ianuarie, în Marea Roşie.

”Este o pauză pentru a primi sfaturi de securitate, dacă trecerea (prin) Marea Roşie rămâne nesigură, vom trece pe la Capul Bunei Speranţe. Nu este o oprire a producţiei”, a spus sursa.

International Media Office al guvernului din Qatar şi QatarEnergy nu au răspuns imediat solicitărilor de comentarii.

Ruta alternativă către Europa, în jurul Capului Bunei Speranţe, ar putea adăuga aproximativ 9 zile călătoriei de 18 zile din Qatar, a declarat analistul ICIS LNG Alex Froley.

Un trader a calculat că aces ocol ar putea adăuga aproximativ 1-1,30 euro pe megawat oră (MWh) la preţul mărfurilor, deşi ar fi compensat parţial prin neplata taxelor Canalului Suez.

”Qatarul va urma doar calea lungă prin Capul Bunei Speranţe, ceea ce va duce la întârzieri de livrare, dar nimic dramatic pentru bugetele europene”, a declarat luni o altă sursă comercială.

Armatorii şi managerii celor patru nave, inclusiv Teekay Shipping Glasgow, Pronav Ship Management, Nakilat Shipping Qatar Ltd şi braţul de transport şi navlosire al Shell, STASCO, nu au răspuns imediat solicitărilor de comentarii.

Qatarul a livrat peste 75 de milioane de tone metrice (MMt) de GNL în 2023, conform datelor LSEG, inclusiv 14 MMt cumpărătorilor din Europa şi 56,4 MMt în Asia.

În timp ce mai multe nave cu GNL şi-au schimbat cursul, altele au continuat să navigheze pe lângă Yemen, prin Marea Roşie şi Canalul Suez, prin care Qatarul, Statele Unite şi Rusia sunt cei mai activi expeditori de combustibil.

S&P estimează că mărfurile Qatari LNG prin canal sunt de 14,8 Mt pe an, mărfurile din SUA de 8,8 Mt şi cele ruseşti de 3,7 Mt.

Preţurile de referinţă ale gazelor pe termen de o lună la hub-ul olandez TTF au scăzut cu 1,20 euro, la 30,40 euro pe megawat oră (MWh), până la 08:42 GMT, au arătat datele LSEG.

Preţurile spot ale GNL din Asia au scăzut vineri la cel mai redus nivel din ultimele şapte luni, de 10,10 dolari per milion de unităţi termice britanice (mmBtu), susţinute de nivelurile solide ale stocurilor din Europa şi Asia de nord-est.

Preţurile petrolului au scăzut uşor luni, după ce au crescut vineri cu 1% din cauza temerilor că războiul ar putea perturba aprovizionarea.

Publicitate electorală

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...