G4Media.ro

Raed Arafat, despre angajata 112 care le-a reproșat părinților că nu-și cresc…

sursa foto: STS

Raed Arafat, despre angajata 112 care le-a reproșat părinților că nu-și cresc bine copilul și a refuzat să le trimită ambulanța: E inacceptabil. Trebuia să vorbească frumos și să trimită un echipaj de consult sau de transport la spital

Secretarul de stat în MAI, Raed Arafat, a declarat, marți seară, la Digi24, că angajata 112 care le-a reproșat părinților că nu-și cresc bine copilul și a refuzat să le trimită ambulanța, în loc să-i ajute, a acționat ”inacceptabil”.

Arafat a spus că angajata nu e scuzată nici de un eventual surmenaj și ar fi putut găsi soluții prin care să le ofere părinților ajutor: fie să trimită o ambulanță pentru transportul bebelușului la spital, fie un echipaj de consult la domiciliu.

  • ”Chiar dacă tu consideri că nu e urgență, faptul că acei părinți văd că copilul lor urinează cu sânge, vor o soluție. Chiar dacă știm că medicul de familie nu poate fi contactat, se putea vorbi frumos cu ei, se putea trimite o echipă de consult acasă. Modul în care a fost abordat problema nu este profesionist, am cerut anchetă, am vorbit cu șeful SAAJ Cluj. Nimeni nu acceptă un astfel de mod de adresare la 112, mai ales că oamenii vorbeau frumos. Sunt părinți care au solicitat ajutor și trebuiau să fie ajutați. Comentariile nu erau la locul lor (…) (Dacă angajatul ar fi putut vorbi așa din cauza surmenajului, n.red.) Turele sunt de 12 ore, posibil că unii au făcut ore suplimentare, dar nici asta nu e o scuză.

Context

Doi părinții din comuna Aghișeru, județul Cluj, au sunat la 112, în noiembrie 2020, după ce au observat că una dintre fetițele lor gemene urinează cu sânge. Operatorul STS le-a făcut legătura cu Serviciul de Ambulanță Cluj, unde medicul care a preluat apelul le-a făcut reproșuri, în loc să îi ajute.

Dialogul a fost făcut public acum, după ce părinții au obținut înregistrarea discuției.

La primul apel telefonic, medicul care a răspuns le-a făcut reproșuri părinților, le-a vorbit pe un ton total lipsit de empatie și le-a spus că nu trimite ambulanța, pentru că nu este o urgență, scrie ziarulclujean.ro.

O ambulanță a fost trimisă abia după al treilea apel al părinților.

sursa foto: STS

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

12 comentarii

  1. Asa. Hai cu sanctiunile pe linie de legislatia muncii … nu cu indignari inchipuite pe sticla.

    Deci? In cat timp sa va asteptam cu o declaratie de presa privind sanctiunile aplicate?
    Ramane tot precum la ancheta interna a lu’ Tataru privind mastile neconforme sau toate celelalte anchete interne pe care le tineti interne de tot? 🙁

  2. Dl Arafat trebuia sa fie jjudecat pentru favorizarea infractorului cand a mintit la Colectiv ca pompierii nu cunosteau acel obiectiv.

    • Dar cand statea el, sobru, langa Banicioiu, in timp ce otravitul ala declara ca avem conditii sa tratam marii arsi in tara, la fel de bune ca afara … cum ti se pare?

      Era Arafat atat de ageamiu incat habar n-avea care erau conditiile sau era doar ticalos?

      Uite-l aici:

      Parca l-am vazut atunci cand, cu responsabilitatea unui inalt functionar al statului, plin de incredere epistemologica, i-a dat cu mana peste microfon lu’ Banicioiu si i-a zis: „Nu mai vorbi dom’le prostii, ce conditii … suntem de Ev Mediu cel mult! O sa moara aia de nosocomiale pe capete, iar daca o mai supravietuiasca cateva zile, o sa faca viermi de vii!” … Sau parca n-a zis? Cum era!?

  3. Lasă c oițe nu aveți saltele cad oamenii ca la wtc și voi nu aveți saltele

  4. Băi sirianule, egipteanule, libanezule, kurdule sau ce mm ești aveam 5 sau 6 ani și la telejurnal vedeam beirutul la pământ în 83 ce p l m cauți tu aici? Ești raed Arafat? Îl prefer pe basar al assad că e patriot nu troglodot

  5. Gata freedom Palestina iubesc YPJ&YPG

  6. htt ps://yo utu.be/5a1S yksT3Cs

  7. Salvarea e trimisa pentru orice stranut a pirandei. Restul fraierilor la munca!

  8. Dle Arafat, NU mai aburiti, TREBUIA sa vorbeasca PROFESIONIST, nu „frumos”!
    Cei care lucreaza in Relatiile cu oamenii, in general, trebuie INSTRUITI, TREBUIE bine pregatiti sa aiba astfel de contacte cu OAMENI cu PROBLEME!
    Cata INSTRUIRE au acesti angajati?!
    ZERO, ii aduce PNL sau USR PLUS sau UDMR sau PSD sau PMP si ii pune in functii!
    Efectul e asta: politizarea intregului aparat de Stat asa arata: asa te trateaza un angajat al Statului roman cand mergi la el cu o PROLEMA si unde el e PLATIT casa fie in SERVICIUL tau!
    Vai de Statul roman, auzi, „trebuia sa vorbasca frumos”…

    PROFESIONIST trebuia sa vorbeasca, dle Arafat!
    FIX asta spune Jandarmeria Sibiu pe Site:
    „Sistemul Naţional Unic pentru Apeluri de Urgenţă (SNUAU) este constituit din centre de preluare a apelurilor de urgenţă, avand ca dotare cu un sistem operativ de telecomunicaţii, pentru anunţarea, recepţionarea, prelucrarea şi transmiterea către serviciile specializate de intervenţie ale Poliţiei, Pompierilor, Ambulanţei şi Jandarmeriei. Dispeceratele 112 funcţionează în fiecare reşedinţă de judeţ. Personalul Centrelor de preluare a apelurilor de urgenta 112 este compus din pPROFASISTE apelanţii în cazuri de urgenţă şi sa-i AJUTE în cel mai SCURT timp posibil.”

    Cat de profesionisti, sunt dle Arafat?!
    Adevarul e ca sa te fereasca Dumnezeu sa ai NEVOIE sa ajungi la Spitale sau la vreo Institutie de stat cu vreo problema mai complicata… e vai de noi…
    La cum ai ajuns, Arafatule, esti depasit complet, dupa SMURD(mare realizare la vreme a aia, intr-adevar!) ti-ai atins nivelul de incompetenta, cum spune Principiul lui Peter!!

  9. ADEVARUL: „Ignoranţi cu ifose: ce pregătire are operatoarea 112 care a umilit doi părinţi ce reclamau că fetiţa lor se simte rău.
    Lucrătorii care răspund la apelurile medicale de urgenţă nu au la dispoziţie o şcoală care să-i formeze, ci numai un curs de câteva săptămâni. Aceasta este una dintre explicaţiile pentru jignirile şi umilinţele la care au fost supuşi părinţii unei fetiţe de un an care au cerut ajutor la numărul de urgenţă 112.
    Cazuri precum cel din judeţul Cluj, în care doi părinţi care au sunat la 112 pentru a cere ajutor pentru că fetiţa lor au fost jigniţi şi umiliţi de operatorul ambulanţei se pot repeta oricând. Cel puţin asta susţine secretarul general al Federaţiei Naţionale Sindicale Ambulanţa din România (FNSAR), Rareş Ghilea, care este chiar angajat al Serviciului de Ambulanţă din Cluj. Sindicalistul explică faptul că astfel de evenimente au loc pe fondul unor lacune legislative, dar şi a slabei organizări în domeniu.
    „Nu există o şcoală de operatori de Ambulanţă-112. Se face numai un curs de scurtă durată. În final, oamenii învaţă ulterior unul de la altul când intră în pâine. Nu există nici un ghid de bune practici pentru acest tip de lucrători. Sigur, există un regulament de ordine interioară, dar cam atât. Tonul operatorului nu a fost unul normal, este unul de condamnat. Dar trebuie să spun că operatoarea în cauză vorbeşte cu toată lumea mai strigat, aproape ţipat. Dar cu toată lumea, cu pacienţii, cu familia şi chiar şi cu noi, colegii ei”, a precizat sindicalistul. Conform celor declarate de Rareş Ghilea, în România, cursul pentru operatorii de Ambulanţă-112 este unul minimal.
    Şi asta cu toate că normele europene impun o bună pregătire a operatorilor.
    Concret, printr-o rezoluţie referitoare la serviciul universal de urgenţă şi la numărul 112, Parlamentul European CERE încă din 2011 „realizarea schimbului de bune practici între statele membre în ceea ce priveşte gestionarea apelurilor la 112, îndeosebi sub aspectul formării profesionale a operatorilor, folosirea unui singur operator pentru gestionarea unui apel”.
    14 săptămâni de cursuri.
    Cu toate astea cursurile din România dureză şi acum numai 6 săptămâni şi au ca scop formarea viitorilor operatori de Ambulanţă-112 pe linia ajutorului de urgenţă, psihologiei, oratoriei şi a utilizării echipamentelor IT.
    Spre comparaţie, în Europa occidentală, dar şi în Stale Unite aceste cursuri sunt mult mai consistente.
    În Irlanda, de exemplu, şcoala pentru operatorii care preiau apelurile la ambulanţă durează cel puţin 14 săptămâni. Primele 5 săptămâni sunt pur teoretice şi se ţin în săli de curs sau laboratoare dotate cu computere. Elevii urmează cursul International Academies of Emergency Dispatch (IAED), care este în standard şi recunoscut prin diplomă în 58 de ţări. Elevul primeşte cunoştinţe de resuscitare cardio-pulmonară, de utilizare a defibrilatoarelor, dar şi noţiuni de anatomie sau psihologie. În plus, studenţii învaţă cum se citeşte corect o hartă, dar primesc şi unele noţiuni de medicină legală şi deprind procedurile operaţionale standard în urgenţele medicale.
    A doua etapă a instruirii se desfăşoară într-un dispecerat al ambulanţei, iar elevul lucrează individual, cu un operator experimentat timp de 4 săptămâni. Ce-a de-a 10-a săptămâna este una de evaluări practice şi teoretice, iar în ultimele patru săptămâni cursanţii vor face practică în dispecerat sub supravegherea unui instructor.”

    Bâlbele ucigaşe din cazul Caracal.
    Bâlbele operatorilor de la 112 au avut urmări grave şi în cazul crimelor de la Caracal. Atunci a fost vorba de operatorul Poliţiei de la serviciul 112.
    Din momentul în care Alexandra Măceşeanu a apelat 112 pentru a semnalat că a fost sechestrată şi până în momentul în care poliţiştii au descins la locuinţa principalului suspect au trecut 19 ore, timp în care copila a fost ucisă.