G4Media.ro

Rapoarte de verificare a istoricului auto: merită investiția?

Rapoarte de verificare a istoricului auto: merită investiția?

În România există un număr impresionant de mașini second-hand listate la vânzare pe site-urile de publicitate și nu numai. Fiecare anunț promite un autovehicul în stare bună, cu „kilometri reali” și multe alte aspecte pozitive, făcând impresia unor obiecte fără cusur.

Totuși, precauția este cuvântul cheie în momentul achiziției unui autovehicul și din acest motiv a fost creat un instrument online care facilitează semnificativ verificările auto.

Ce este un raport de verificare auto?

Raportul de verificare a istoricului unei mașini conține informații relevante despre autovehiculul analizat, precum kilometrajul înregistrat oficial în bazele de date, potențialele daune, specificații tehnice, statusul vehiculului (mașină de închiriat, taxi, etc.) și alte detalii folositoare. Pentru a avea acces la aceste informații va fi nevoie să știți seria de șasiu a mașinii pe care doriți să o verificați.

Seria de șasiu (VIN) este vizibilă, de obicei, în colțul inferior al parbrizului pe partea șoferului, pe stâlpul B (în partea inferioară) sau undeva sub mochetă. Seria de șasiu poate fi scrisă (mai puțin frecvent) și pe componente importante, cum ar fi peretele ignifug din spatele motorului sau chiar pe cutia de viteze.

Este important să verificați corectitudinea seriei oferite de vânzător și să confirmați că aceasta aparține într-adevăr mașinii aflate la vânzare.

Raportul poate fi obținut online, tastând seria de șasiu a mașinii într-un decodor VIN (Vehicle Identification Number). Acesta va căuta în bazele de date informații importante despre autovehicul și vi le va oferi instant. Raportul vine și sub formă de e-mail, fiind accesibil oricând este necesar.

Decodorul VIN oferit de carVertical este printre cele mai de calitate și încredere la ora actuală, având acces la bazele de date europene și din SUA.

De ce sunt utile și importante rapoartele de verificare auto?

În primul rând, în calitate de client trebuie să dețineți cât mai multe informații despre bunul pe care intenționați să-l achiziționați. În cazul în care o mașină se încadrează în cerințele dumneavoastră, primul pas este să verificați dacă aceasta are documentele necesare și un statut acceptabil (kilometri nu sunt falsificați, aceasta nu a servit în servicii rent-a-car sau taxi, iar potențialele evenimente în care a fost implicată nu au fost grave).

Dacă descoperiți anumite probleme în istoricul mașinii, aveți ocazia de a negocia prețul sau de a renunța la respectiva ofertă. În ambele cazuri, avantajul este de partea clientului, prețul unui raport fiind minimal în contrast cu prețurile reparațiilor complexe și neașteptate.

În al doilea rând, dacă sunteți în postura de a vinde un autovehicul cu istoric în regulă și bine întreținut, puteți include raportul de verificare în anunțul pe care îl postați. Veți demonstra că sunteți o persoană de încredere și puteți menține un preț competitiv deoarece o bună parte din anunțurile active nu conțin un raport de verificare a istoricului.

Dacă totuși mașina vândută are anumite defecte este recomandat să le menționați (și să includeți și raportul de verificare, chiar dacă există probleme) pentru a vă salva și dumneavoastră și clienților timp și bani. În acest caz, o persoană dispusă să investească în reparații va cumpăra mașina, neexistând riscul de a fi acuzați că ați vândut un bun cu defecte ascunse.

Rapoartele de verificare a istoricului unui autoturism au ajutat de-a lungul timpului în divulgarea fraudelor de pe piața auto și au contribuit la intimidarea practicilor de falsificare a kilometrajului sau efectuarea unor reparații neconforme.

În general, un anunț auto în care este omisă seria de șasiu (numărul VIN) este suspect, iar dacă vânzătorul refuză să o ofere spre verificare ar fi indicat să căutați o altă ofertă.

Ce informații puteți obține din rapoartele de verificare a istoricului auto?

În general, un raport de verificare conține următoarele detalii:
1. Data și țara în care a fost fabricat autoturismul;
1. Data și locurile fiecărei înmatriculări;
2. Verificările și inspecțiile efectuate, împreună cu data și locul;
3. Statutul legal al mașinii (dacă a fost folosită drept mașină de școală, taxi, mașină de poliție, etc.);
4. Verificarea în evidențele vehiculelor furate;
5. Kilometrajul detaliat, înregistrat periodic, pornind de la data fabricației până în prezent;
6. Daunele suferite și costurile estimative de reparație (util pentru a depista dacă mașina a fost avariată ușor sau daună totală);
7. Echipare și dotări opționale existente pe mașină;
8. Locațiile în care este scrisă seria de șasiu pe autovehicul;
9. Defecte comune, specifice modelului.

Cunoașterea unor astfel de informații protejează clienții de potențiale înșelătorii și oferă un avantaj în procesul negocierii prețului. De asemenea, acestea pot fi utilizate pentru a proba afirmații precum „primul proprietar”, „kilometri reali”, „fără accidente”, sintagme foarte frecvente în anunțurile cu mașini second-hand.

Există situații când raportul de verificare nu are toate informațiile menționate mai sus (cu precădere kilometrajul desfășurat), iar în acest caz este posibil ca mașina să fi avut parte de o întreținere îndoielnică. De obicei, reviziile efectuate în reprezentanță, verificările periodice și înmatriculările atrag după sine și informații despre kilometrajul mașinii la datele respective.

Verificarea online este printre primii pași importanți în alegerea unei mașini, dar aceasta nu prezintă întocmai starea în care se află automobilul. Defectele ascunse (mecanice sau electrice) la veți putea descoperi doar verificând mașina într-un service autorizat sau reprezentanță. Un raport promițător al istoricului vă poate ajuta, însă, în decizia de a investi banii pentru diagnoză în service și de a merge mai departe cu procesul achiziționării mașinii în cauză.

Așadar, rapoartele de verificare a istoricului autovehiculelor oferă informații omise de vânzători și sunt utile în achiziționarea unui autovehicul la mâna a doua, inspirând încredere și menținând un preț competitiv.

Nota: Articol susținut de CarVertical în cadrul unui parteneriat necomercial cu G4Media.ro

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

6 comentarii

  1. Sunt perfect de acord cu articolul. Este trist că atât de mulți oameni încă nu realizează valoarea unui raport istoric al mașinii. Este o investiție în propriul timp, bani și siguranță! Nu-s vorbe goale, am cumpărat un raport și am descoperit kilometrajul dat obscen de mult înapoi. Bine, nu-i sfârșitul lumii, dar nu mă pot încrede într-un samsar care-a incercat să mă tragă in piept.

  2. Nu știu prea multe despre mașini, așa că sunt fericit că există posibilitatea de a verifica istoricul mașinii înainte de a o cumpăra. Și chiar oferă sugestii de întreținere și cele mai frecvente probleme pentru exact acel model de mașină.


  3. Normal ca se justifica. In UK poti varifica online tot istoricul masinii si cati proprietari au fost Deci poti sa decizi daca masina respectiva este masina care o doresti cu adevarat

  4. Normal, in ROmania nimeni nu are incredere in RAR asa ca raportul trebuie sa vina din alta parte… ce gluma? si baza aia de date nu e tot la RAR?
    A publicat Nicolaie Valeriu cateva observatii despre CA-ul lor..

  5. NICAIERI IN LUME NU EXISTA ACEST COMERT PE PERSOANA FIZICA
    Statul roman are legi dupa care functioneaza.
    Dar cine sa le aplice? Cei platiti de noi sa ne apere in fata hotilor?!
    Pai SAMSARII care inseala oamenii de zeci de ani nefacand altceva decat comert „pe persoana fizica” si FARA RASPUNDERE nu ar trebui opriti din aceste activitati ilegale?
    De ani de zile gasim in targuri sau ascunsi sub identitati false pe internet aceleasi persoane care inseala si cumparatorii, dar si platile catre bugetul de stat. Cine-i controleaza? Ati ghicit…nimeni!
    Am fost anul trecut in targul de masini din capitala.
    Fiecare negustor vindea „masina sotiei” si avea cate 3-4 masini in vanzare. Oare au si cate 3-4 sotii?

  6. Anul trecut prin noiembrie am vrut sa verific daca cei de la carvertical sunt ceea ce se spune despre ei… Am intrat pe mobile si am cautat una rasturnata la care vanzatorul sa scrie si seria de caroserie. La respectiva masina trebuia schimbat plafonul,4 usi,2 oglizi,capota prag dreapta aripi fata.cred ca si ceva aibaguri erau sarite. Masina daca avea toate usile distruse inseamba ca s a rostogolit de cateva ori.
    Inarmat cu seria de caroserie am introdus.o la ei si am platit . Raportul generat nu specifica ca masina a avut accident. Am depus reclamatie pt faptul ca raportul nu a oferit nimic special si dupa 1 saptamana am primit confirmarea ca pot primi banii inapoi sau sa verific alta masina.