Raport: 81% din Gen Z și Millennials cred că realitatea augmentată va îmbunătăți cumpărăturile făcute direct în magazin
Generația Z își dorește ca tehnologia să joace un rol important în experiența cumpărăturilor: 81% dintre tineri se așteaptă ca realitatea augmentată să îmbunătățească cumpărăturile făcute direct din magazin, iar 64% dintre ei spun că în următorii 18 ani plățile se vor face exclusiv cu cardul, potrivit raportului „The Future of Retail”, realizat de Fintech-ul Klarna, care s-a lansat luna trecută și pe piața din România.
Studiul Klarna a examinat obiceiurile de cumpărare care vor exista peste 18 ani, atunci când membrii generației Z vor atinge vârsta de 40 de ani și, împreună cu milenialii, vor reprezenta principalii consumatori.
Rezultatele raportului arată predicții cu privire la modul în care tehnologiile emergente vor influența experiența de cumpărare:
- 65% doresc ca experiența de cumpărături să devină mai personalizată în viitor, iar 36% sunt siguri că va fi, atât în magazin, cât și online.
- Doar jumătate din respondenți cred că vor continua să probeze hainele cum o fac în prezent (53%). În schimb, 48% își doresc să folosească cabine de probă virtuale, 28% realitatea augmentată, iar 23% se vor baza pe realitatea artificială pentru a-i sfătui ce haine li se potrivesc cel mai bine.
- Marea majoritate (81%) se așteaptă ca realitatea augmentată să le îmbunătățească experiența de cumpărare în magazin, iar o treime (37%) crede că această tehnologie va deveni una standard în majoritatea magazinelor.
- Gen Z și Millennials (64%) sunt de acord cu predicția că peste 18 ani, în majoritatea magazinelor fizice, plățile se vor face exclusiv cu cardul, iar 31% din ei cred că această schimbare se va produce chiar în următorii 5 ani
Potrivit raportului, pe lângă progresele tehnologice, viitorul planetei și creșterea economiei circulare sunt, de asemenea, printre prioritățile consumatorilor.
Raportul mai menționează că generațiile mai tinere sunt de acord că economia circulară ar trebui să ocupe o cotă mai mare din totalul industriei de cumpărături și că moda trebuie să devină mai orientată spre sustenabilitate în viitor.
- 52% dintre respondenți își doresc modă mai sustenabilă în viitor
- 57% vor că economia circulară să ocupe o cotă mai mare din totalul industriei de cumpărături, iar 1 din 3 crede că va vinde (26%) și cumpăra (37%) haine pre-purtate mai des.
Klarna a realizat raportul pe un eșantion de peste 5.000 de consumatori din 5 țări (SUA, Marea Britanie, Germania, Franța și Suedia), în luna aprilie 2023, incluzând minimum 1.000 de respondenți din fiecare țară. Dimensiunile eșantionului sunt reprezentative la nivel național, incluzând atât utilizatori Klarna, cât și persoane care nu folosesc Klarna. În total, 5.055 de consumatori au participat la studiu, dintre care 1.108 din SUA.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
1 comentariu