G4Media.ro

Raport carVertical: Frauda de kilometraj poate umfla ilegal valoarea unei mașini second…

Raport carVertical: Frauda de kilometraj poate umfla ilegal valoarea unei mașini second hand cu 25 la sută

Șoferii din diferite țări tind să-și schimbe mașinile la fiecare 3-5 ani. Asta înseamnă că pot vinde mașini vechi și cumpăra mașini mai noi de 2-3 ori pe parcursul unui deceniu. Problema modificării de kilometraj nu dispare, iar oamenii pierd foarte mulți bani din această cauză.

Fraudele de kilometraj reprezintă una dintre cele mai mari probleme ale pieței de mașini second-hand din întreaga lume. Este complicat să identificăm infractorul responsabil pentru modificarea kilometrajului din punct de vedere al legislației legale. Totuși, cu această tendință deranjantă încă prezentă, oamenii necinstiți continuă să crească valoarea vehiculelor lor făcând ceea ce este evident – să modifice kilometrajul.

Cea mai mare platformă de verificare a istoricului mașinilor, carVertical, a făcut un studiu de cercetare pentru a afla ce mașini au cel mai frecvent kilometrajul modificat. Au fost analizate peste 570.000 de rapoarte de istoric auto pentru a obține rezultate precise. Cercetarea arată câți bani cheltuiesc în plus șoferii atunci când cumpără o mașină cu modificări de kilometraj.

Dominația mașinilor cu motor diesel

Din toate rapoartele de istoric al mașinilor făcute în 2020, majoritatea fraudelor de kilometraj au fost observate la mașinile cu motor diesel. Este vorba de aproape trei sferturi (74,4 la sută) din toate rapoartele de istoric al mașinilor cu modificări de kilometraj observate. Motoarele diesel sunt de obicei alegerea șoferilor care parcurg distanțe mai mari în fiecare zi. Acesta este principalul motiv pentru care astfel de mașini au citiri false ale kilometrajului pe piața second-hand.

Mașinile second-hand pe benzină au mai puține șanse să aibă fraude de kilometraj, reprezentând 25 la sută dintre toate modificările de kilometraj observate. Cu toate acestea, tendința se poate schimba în viitor, deoarece proporțiile motorinei și benzinei în vânzările de mașini noi s-au schimbat dramatic în ultimii ani.

Mașinile electrice și hibrid cu citiri false ale kilometrajului sunt observate cel mai rar, cu doar 0,6 la sută din cazurile de fraudă a kilometrajului.

Sursa: carVertical

Infracțiune ieftină, câștiguri (sau pierderi) semnificative

Unul dintre principalele motive pentru care fraudele de kilometraj sunt atât de faimoase în rândul vânzătorilor necinstiți de vehicule este performanța costurilor. Kilometrajul poate fi modificat cu doar câteva sute de euro, chiar și pentru mașinile bine securizate, cu software actualizat. Dar daunele aduse societății sunt mult mai mari decât atât.

După cum au arătat cercetările carVertical, în funcție de vârsta și starea unei mașini second-hand, modificarea kilometrajului ar putea mări artificial prețul mașinii cu până la 25%. Datele arată că costul vehiculelor importate din SUA poate crește, de obicei, cu până la 6000 de euro. Și acest lucru este realizabil numai prin modificarea kilometrajului.

Fără a ști istoricul mașinii, cumpărătorul poate plăti cu până la câteva mii de euro în plus.

Mașinile mai vechi tind să aibă modificări mai mari

Conform cercetării, cele mai frecvente mașini cu modificări de kilometraj sunt cele fabricate între 1991 și 1995. Vehiculele din această grupă de vârstă au fraude de kilometraj cu o valoare medie de 80.000 de kilometri.

Nu există surprize aici, deoarece mașinile mai vechi sunt mai ieftine și mai simple din punct de vedere tehnic. În acest caz, kilometrajul este mai ușor de modificat.

Vehiculele fabricate între 2016 și 2020 au avut modificări de kilometraj cu o valoare medie de 36.000 de kilometri. Totuși, daunele unei astfel de fraude pot fi de câteva ori mai mari decât în cazul mașinilor din grupele de vârstă mult mai înaintate.

Studiul de cercetare a arătat că uneori fraudele de kilometraj pot ajunge până la 200.000 sau chiar 400.000 de kilometri.

Sursa Foto: carVertical

Concluzie

Mulți cumpărători de mașini second hand nu sunt conștienți de istoricul vehiculului de care sunt interesați. Mai mult, unii vânzători nu știu prin ce a trecut mașina. Un raport despre istoricul mașinii poate dezvălui unele fapte care vor ajuta la evitarea achiziționării unei mașini prost-întreținute. Poate oferi și un avantaj pentru negocieri.

Douăzeci și cinci la sută din valoarea unei mașini poate fi un motiv bun pentru a verifica istoricul online.

Nota: Articol susținut de carVertical în cadrul unui parteneriat necomercial cu G4Media.ro

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

9 comentarii

  1. de ce sa sprijinim producatorul local de masini noi si ieftine, la care statul are actiuni? mai bine ne ingrijim ca nemtul sa isi poata exporta vechiturile

    nu-i ajungeau lui fritz banii de sparanghel?

  2. Luati magneti 50×30 de Neodim de la chinezi. Recomand polarizarea axiala. Opreste orice. De la contorul de apa pana la tahometru. Cred ca 30×20 ar fi de ajuns pentru masina sau tahograf si se gasesc si pe la noi. Sau cel mai usor decuplezi cablul. Probabil va opri si kilometrajul. Ce nu a mers inainte, nu trebue dat inapoi.
    Cui pe cui se scoate.

  3. Frauda cu consumabile auto neconforme nu intereseaza pe nimeni de la RAR, ANPC… cel care produce e direct si singur responsabil. De parca nu am trai in tara directorilor care se imbogatesc rapid si apoi dispar dintre noi…

  4. Da, raportul Carvertical este un lucru foarte util în negocieri.

  5. Nu-mi vine să cred că există încă falsificarea kilometrajului. Astăzi pentru a afla kilometrajul real este foarte simplu și accesibil pentru toată lumea, datorită Carvertical.

  6. Mie mi se par niște păcălici, am testat aplicația și nu e deloc clar de unde își iau datele…probabil fac și un fel de Data Mining pe diferite site-uri, ceea ce-ți permite să fentezi destul de simplu rezultatul, punind masina la vânzare de câteva ori, cu kilometraj diferit.
    Faptul că sunt disperați și nu prea kosher, se vede și din multitudinea de aplicații din Android market, care se anunță „free”, dar nu fac decât să te redirecteze pe site-ul lor.

    Marketing dubios, surse de date netransparente. Probabil vom afla că unii dealeri plătesc să apară clean in aplicația lor.

    • ITP si servisuri. Sunt firme multinationalebcare centralizeaza, sorteaza si revand datele.

  7. Chiar sunt pacalici CARVERTICAL, pacat ca le faceti atata reclama, cum a zis cineva mai sus, te pacalesc la foarte multe aspecte din site-ul lor, dar mai ales ca nu afiseaza TVA-UL de la inceput , in pret! Dar nu se sesizeaza nimeni nici la asta! Scrie la reclama de pe prima pagina un pret, iar cand ajungi sa platesti, iti adauga tva 19%, deci Teapa! am cumparat un alt raport de la alt comericinat, mai serios.