Raport: Chiar dacă „Barbie” a făcut valuri, Hollywood este în continuare un loc lipsit de eroine
Succesul fulminant al filmului „Barbie” ascunde o realitate sumbră: ponderea filmelor de la Hollywood care au ca protagonistă o femeie a scăzut, potrivit unui raport publicat joi, informează AFP, potrivit Agerpres.
Doar o treime dintre lungmetrajele produse anul trecut de industria americană au avut în centru o eroină, potrivit Hollywood Diversity Report, publicat cu câteva zile înainte de gala premiilor Oscar de duminică.
Şi asta în pofida dominaţiei peliculei „Barbie”, satira feministă semnată de Greta Gerwig, cu Margot Robbie în rolul principal. Filmul s-a impus drept campionul box-office-ului mondial, cu încasări de 1,4 miliarde de dolari.
„Deşi ‘Barbie’ a doborât recorduri, industria a arătat că a continuat să subestimeze filmele centrate pe femei şi regizate de acestea”, a constatat raportul, realizat de Universitatea UCLA.
„Femeile au pierdut teren în ceea ce priveşte reprezentarea, fie că este vorba de rolurile principale, scenarişti sau ansamblul actorilor”, au remarcat cercetătorii.
Proporţia filmelor în care personajul principal este o femeie a crescut constant în deceniul până în 2019, subliniază raportul. În acel an, 44% dintre filmele produse la Hollywood au urmărit aventurile unei eroine.
De atunci însă această proporţie a scăzut: în 2023, doar 32% dintre filmele de la Hollywood aveau ca personaj principal o femeie.
Acest raport anual se află la cea de-a 12-a ediţie. Acesta a constatat că filmele cu o distribuţie mai diversă, în special cu o proporţie mai mare de actori care nu sunt albi, tind să aibă rezultate mai bune la box-office.
Astfel, marile continuări ale unor francize în care cel puţin jumătate din distribuţie aparţine unei minorităţi etnice atrag mai mulţi spectatori decât episoadele anterioare, a indicat raportul, care citează succesul unor filme precum „Creed III”, „Scream VI” şi „John Wick: Chapter 4”.
În weekend-ul de lansare în SUA a unor astfel de filme, publicul aparţinând minorităţilor etnice a cumpărat cel puţin şase din zece bilete, se mai arată în raport.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
9 comentarii