G4Media.ro

RAR precizează condițiile pentru echiparea mașinilor cu anvelope de iarnă: Nu există…

Sursa foto: Pixabay

RAR precizează condițiile pentru echiparea mașinilor cu anvelope de iarnă: Nu există o data limită / Cauciucurile trebuie marcate cu literele M și S / Denumirea “all seasons” este una comercială și nu apare în legislație

Registru Auto Român menționează într-o postare pe Facebook că în perspectiva iernii vor fi amendați șoferii care vor circula atunci când e zăpadă pe asfalt dacă nu vor avea pe autoturisme anvelope marcate cu literele M și S.

”Precizăm CLAR că NU există o data limită pentru montarea acestor cauciucuri și că TOATE anvelopele, indiferent de denumirea lor comercială, care sunt marcate cu literele M și S (însemnând noroi și zăpadă – engl. mud and snow), sub forma: M+S, M.S. sau M&S, îndeplinesc cerințele de utilizare în condițiile specifice de iarnă prevăzute în legislația națională rutieră.

Acum, vă explicăm situația în detaliu.

Obligativitatea utilizării anvelopelor de iarnă pe drumurile publice acoperite cu zăpadă, gheață sau polei a fost introdusă în România prin Ordonanța Guvernului nr. 5/2011 pentru modificarea și completarea OUG nr.195/2002 privind circulația pe drumurile publice, republicată în 2006.

Este important de reținut că legea NU prevede o dată limită de la care autovehiculele trebuie dotate cu anvelope de iarnă sau o temperatură minimă care să declanșeze procesul. Așadar, anvelopele specifice sunt necesare dacă mașina circulă pe un drum public acoperit cu gheață, polei sau zăpadă, indiferent de anotimp, iar de la momentul elaborării legii aceste prevederi nu au suferit modificări”, precizează RAR.

Registrul Auto Român precizează că denumirea “all seasons” este una comercială, folosită de producătorii de anvelope, dar care nu are un corespondent în legislația națională a României. ”Indiferent care este denumirea comercială a unui pneu, dacă acesta este inscripționat cu literele M şi S (însemnând mud and snow), sub forma: M+S, M.S. sau M&S, el îndeplinește cerințele de utilizare în condiţiile specifice de iarnă prevăzute în legislaţia rutieră națională.

Vă recomandăm ca, înainte de a monta anvelopele, să verificați anul fabricației (DOT) și adâncimea profilului (vezi foto). Dacă anvelopele au o vechime de peste 4-5 ani, solicitați părerea unui specialist, care să observe dacă există urme accentuate de uzură”, mai precizează RAR.

Sancțiunea pentru lipsa anvelopelor adecvate, în condițiile specificate în lege, se pedepsește cu amendă din clasa a IV-a de sancțiuni (între 9 și 20 de puncte-amendă), adică între 1.305 și 2.900 de lei, dar se poate reține și certificat de înmatriculare al vehiculului.

Publicitate electorală

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

7 comentarii

  1. foarte bine, acum e clar, ca anii trecuti citeam tot felul de ineptii de la diversi experti ca ”dom’le, nu e de iarna daca e M+S, ca aia e doar o gaselnita, trebuie sa aiba un fulg de zapada desenat”…

    DECI M+S SUNT CAUCIUCURI DE IARNA. punct. multumesc.

  2. Hai ca asta e o stire utila. Valabila si la trontinete si carute? Nu de alta, dar aia nici RCA nu au, daramite gume cu profil de iarna.
    Amu, daca tot v-ati pornit cu gumele, nu cereti, pe L 544, niste clarificari de la Asociatia internationala a femeilor? Avem voie cu Durex arouser si vara sau numa iarna?

  3. Dar de ce sa fiu eu obligat sa dau banii anual pe cauciucuri si schimbat cauciucuri cand statul ar trebui sa fie obligat sa asigure conditii optime de circulatie pe tot timpul anului?! De ce cade mereu cheltuiala tot pe cetatean? Dar daca ninge in iunie??

    • Hai ca esti culmea. Chiar daca nu ai zapada pe drumuri ( ca nu ninge sau ca statul isi face treaba si curata drumult la minut ) .. cauciucu’ de iarna e mai moala, ofera alta aderenta, distanta redusa pentru franare.
      de asta nu e recomandat sa mergi vara cu M+S
      Ia tata ratb-u .. daca nu vrei sa dai bani pe cauciucuri + schimbul lor in fiecare sezon.
      ori esti carcotas .. ori ai impresia ca de „banii pe care ii dai tu statului” .. ne putem permite sa incalzim drumurile iarna si sa le racim vara.

    • Cred ca nu v-a explicat inca nimeni, la ce si de ce se folosesc pneurile M+S (Mud and Snow) pe timpul temperaturilor scazute. Este extrem de simplu: din cauza Siliciului continut.

      Cu cat scade temperatura (cam sub 7/8°C) cu atat siliciul continut in cauciucul din care este facuta banda de rulare, intareste aceasta banda. Si cauciucul devine o talpice de sanie, aluneca. Pentru ca… se intareste.

      De aceea pneurile de tip M+S, contin mai putin Siliciu, ceea ce le permite sa nu se intareasca la frig. Astfel, banda rulanta a pneului, are un contact mai bun si mai mare (ca suprafata) cu banda de rulaj. De aceea, aceste pneuri M+S sunt numite „pneuri contact”.

      Sper ca am fost destul de explicit. Nu are nici o legatura cu zapada, ci cu intarirea pneului (a benzii de rulaj) datorita temperaturii ambiante scazute (sub 7/8°C)

  4. Cred ca nu v-a explicat inca nimeni, la ce si de ce se folosesc pneurile M+S (Mud and Snow) pe timpul temperaturilor scazute. Este extrem de simplu: din cauza Siliciului continut.

    Cu cat scade temperatura (cam sub 7/8°C) cu atat siliciul continut in cauciucul din care este facuta banda de rulare, intareste aceasta banda. Si cauciucul devine o talpice de sanie, aluneca. Pentru ca… se intareste.

    De aceea pneurile de tip M+S, contin mai putin Siliciu, ceea ce le permite sa nu se intareasca la frig. Astfel, banda rulanta a pneului, are un contact mai bun si mai mare (ca suprafata) cu banda de rulaj. De aceea, aceste pneuri M+S sunt numite „pneuri contact”.

    Sper ca am fost destul de explicit. Nu are nici o legatura cu zapada, ci cu intarirea pneului (a benzii de rulaj) datorita temperaturii ambiante scazute (sub 7/8°C)