G4Media.ro

Război între presa franceză și Google. Cum a răspuns gigantul american

Război între presa franceză și Google. Cum a răspuns gigantul american

Un mecanism nefavorabil presei a fost creat de Google unilateral, în ciuda intrării în vigoare, joi, a „dreptului de vecinătate”, directiva europeană privind dreptul de autor în presă care presupune ca giganții internetului să plătească o taxă pentru conținutul afișat, transmite Le Figaro, citată de Rador. A venit însă și replica astfel că Google obligă presa franceză să folosească gratuit extrase din conținutul furnizat, altfel publicațiile riscă să fie penalizate cu scăderea traficului.

Presa franceză, în conflict cu Google pe aplicarea „dreptului de vecinătate”, va depune plângere la Autoritatea pentru concurenţă şi va sesiza guvernul contestând condiţiile impuse de motorul de căutare, a anunţat joi Alianţa presei de informare generală.

Acest demers colectiv a fost anunţat într-o conferinţă de presă de Jean-Michel Baylet, şeful „Dépêche du Midi” şi preşedinte al Alianţei – principala organizaţie a presei franceze – în situaţia în care Google aplică, începând de joi, noi reguli editorilor de presă în Franţa.

Agenţia France-Presse, care nu face parte din Alianţă, pregăteşte şi ea o plângere, a arătat direcția agenţiei.
Media franceze vor fi obligate să lase gigantul american să folosească gratuit extrase din conţinutul lor, altfel, informaţiile lor vor fi mult mai puţin vizibile în rezultatele căutărilor, ceea ce va duce la scăderea traficului lor pe internet.

Acest mecanism a fost creat de Google în mod unilateral, în ciuda intrării în vigoare joi a „dreptului de vecinătate”, nou mecanism care ar trebui să permită o mai bună împărţire a veniturilor digitalului în folosul producătorilor de informaţie.

Acest demers al Google, anunţat în urmă cu o lună, a provocat furia presei şi guvernului francez, care văd în condiţiile impuse de grupul american un afront inacceptabil şi o încălcare a legislaţiei naţionale şi europene.

Dreptul de vecinătate a fost instaurat de o directivă europeană adoptată la începutul anului. El trebuie să permită editorilor de presă să negocieze cu giganţii digitalului o plată în schimbul folosirii conţinuturilor lor pe Internet. Franţa este primul membru al UE care a transpus acest text într-o lege adoptată în iulie.

Sursa: Le Figaro/ Rador/ Traducerea: Gabriela Sîrbu

 

Publicitate electorală

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

3 comentarii

  1. Presa franceza, ca si altele pe care nu le mai pomenim, e de tot rahatul. Cum sa nu fie in razboi cu Google, doar e o chestie americana?

  2. Francezii sunt in general ofticati pe americani cat de inventivi sunt ,nu e o noutate pt.nimeni,le-au luat fata cu tot ce tine de informatica,normal ca nu pot inghiti ca Google este motorul de cautare cel mai folosit in lumea intreaga,nu am auzit ca in Silicon Valley vreun francez sa conduca vreo firma de IT…

  3. Principalul avantaj al internetului este ca iti pune la dispozitie un volum de informatii in mod gratuit. Care este logica celor care isi publica materiale pe internet fara sa restrictioneze accesul publicului dar impun taxe motorului de cautare care face trimitere catre materialele lor si practic le promoveaza (gratuit)?