G4Media.ro

Războiul din Ucraina a crescut cu 11% traficul de mărfuri din Portul…

sursa foto: Info Sud-Est/ Imago Studio

Războiul din Ucraina a crescut cu 11% traficul de mărfuri din Portul Constanța. Urmează o perioadă critică, sunt așteptate în port recoltele de cereale ale fermierilor români

11% este creșterea traficului din Portul Constanța în primele trei luni de la izbucnirea războiului din Ucraina, tendința se va menține pe durata întregului an și chiar va crește odată cu noua recoltă de cereale din România, în lunile iulie-august, a declarat pentru G4Media și Info Sud-Est directorul Portului Constanța, Florin Goidea.

  • Creșterea a fost de circa 11%, dar nu toată este generată de Ucraina. Noi am avut în primele două luni ale anului o creștere de circa 3,5%, creștere în trafic, cantitatea de marfă. Acum a ajuns în jur de 11% peste”, a declarat Goidea.

Directorul Portului Constanța spune că această creștere se va menține pe parcursul acestui an și că poate va crește puțin datorită sezonului de cereale din România: “O creștere va fi”, a declarat Goidea, care e încrezător că Portul va rezista acestui trafic mărit:

  • Portul e pregătit. Poate asimila această creștere și a o manipula”.

În acest moment, capacitatea de depozitare a portului Constanța este de circa 2 milioane de tone, dar această depozitare nu poate fi făcută pe termen lung, ne spune Goidea:

  • “Nimeni nu poate să vină să depoziteze șase luni în silozul din port. Marfa sosește în silozuri în vederea expedierii urgente. Iar ăsta este și unul dintre aspectele pe care le-am discutat de fiecare dată cu delegațiile ucrainene, care au fost oficiale, ca oamenii de afaceri, cei care aduc mărfuri în Portul Constanța, să aibă grijă să le și expedieze urgent. Vă dați seama că toate astea nu țin de administrație, dar ne-am implicat absolut toți, și vamă, și poliție de frontieră, și operatori portuari, astfel încât să putem manipula acest trafic în plus care a venit”.
Florin Goidea, directorul Portului Constanța (sursa foto: Info Sud-Est)

Întrebat despre problemele care vor apărea în momentul apariției noii recolte de cereale din România, Goidea a declarat?

  • Din punct de vedere al depozitării, al operării, suntem un hub european de cereale, anul trecut am avut 25 de milioane de tone. Există posibilitatea de a manipula aceste mărfuri. Problema e că ele vor veni pe camioane, o sa fie aglomerări mari de camioane, dar asta este infrastructura la ora actuală. Va fi o situație foarte grea, că începe și recolta noastră și trebuie să avem grijă și de ea, foarte clar”.

Cât despre impactul financiar al acestor creșteri, directorul portului nu a înaintat cifre, dar a precizat că au venit grâne mult mai multe și nave mult mai putine, cee ace înseamnă că Portul Constanța a primit vapoare mult mai mari în acest an:

  • “Nu am o situație acum în față ca să vă spun. Cert este că au fost vreo două milioane de tone în plus, deci anul trecut am făcut 15 milioane fluvial și maritim, acum am făcut vreo 17 milioane și ceva. N-aș putea să vă spun în bani pentru că nu am în față exact suma, să nu înaintez sume greșite. Dar lucrurile astea diferă. Spre exemplu am avut mai puține nave în primele trei luni decât anul trecut, dar cantitate mai mare, ceea ce a însemnat că au venit nave mai mari, ceea ce înseamnă că și încasările au fost mai mari. Interesul nostru este să vină nave mari, mai ales că suntem portul de cea mai mare adâncime din Marea Neagră”, a conchis Florin Goidea, directorul Portului Constanța.

Cifrele din Portul Constanța în cele trei luni de război

De la începutul invaziei Rusiei, în 24 februarie, și de la blocada nordului Mării Negre organizată de Moscova, Portul Constanța a devenit un hub important pentru exporturile de cereale ucrainene, care sunt încărcate, în mare parte, în porturile de pe Dunăre Reni și Ismail.

Traficul total de mărfuri cu proveniență/destinație Ucraina derulat prin Portul Constanța în cele trei luni de război s-a ridicat la 819.106 tone, din care trafic maritim 362.599 tone și trafic fluvial 456.507 tone.

De la începutul războiului au ajuns în Portul Constanța 9.010 containere, din care 3.484 au fost expediate, restul fiind depozitate în terminale.

De asemenea, la această dată, în Portul Constanța sunt depozitate în silozuri circa 90.000 tone de cereale și sunt așteptate peste 100.000 tone, majoritatea pe barje dinspre porturile Reni și Ismail.

Totodată au fost exportate deja peste 180.000 tone cereale din Ucraina, la bordul navelor. Alte 100.000 de tone de mărfuri din Ucraina au reprezentat alte mărfuri: echipamente, minereuri, cărbune, țevi.

sursa foto: Info Sud-Est/ Imago Studio

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

9 comentarii

  1. Care fermieri, chinezii, americanii, arabii, austriecii, ei sunt cei mai mari exportatori de cereale din România. Un singur român este în clasamentul producătorilor de cereale. Pe scurt exportăm cereale și importăm produse.

    • Ziceti ca ati descoperit apa calda. Pai daca producem cereale, nu e normal sa le si exportam si nu e normal sa importam produsele de care avem nevoie? Asta se intampla peste tot pe planeta, de cand oamenii au iesit din pestera. E un singur roman in clasament pentru ca atat putem deocamdata, cand o sa evoluam, o sa fie mai multi, dar cu d-astia ca dvs, greu de tot.

    • Agricultura sulii ,în loc sa o procesam și sa valorificam produse finite ,noi exportam materia prima direct in port cu tirul de pe câmp și ne plângem ca agricultura nu merge . Subvențiile sunt adevărate ajutoare sociale bani nemunciti care încurajează falsul în declarații. Subvențiile trebuie acordate doar acelor care se asociază produc procesează și valorifică materia prima și au angajați cu caracter permanent cu forme legale.

    • Când esti trotinetist și halești doar de la mega ies discuții ca cele de mai sus dintre doi inceli.
      Bai useristilor, exportatori înseamnă una și producători înseamnă alta… fermierii romani produc, traderi cumpara și exporta. Capisci? Așa e de cad ați ieșit din peștera in m o rt ii m ma mii voastre de i D i oti

    • Mare pro s t e draggi asta!
      Bo vi nă, omul spunea ca exportam grâu și importăm pizza si pâine congelată!
      Asta i problema! Că nu a zis nimeni să nu importăm telefoane daca nu le producem.
      Dar ce sa priceapa un do b itoc ca tine?!
      Uite un alt ex.
      Ce e mai bine, să exportam buștean sau mobilă?
      Era retorică. Oricum esti cre t in si nu pricepi!

  2. Singurele investitii serioase în portul Constanța le-au făcut strainii.DP World,e o bijuterie în raport cu restul portului.Toate silozurile mari din port le-au construit strainii.Restul infrastructurii e praf și pulbere.Sosele,cai ferate,poduri,tot ce aparține de APC,adică de statul român e ruină. Au venit șoferii ucrainieni in port și nu au un WC,un magazin.Stau cu zilele în port și-și fac nevoile pe unde apuca.

  3. cand vin cerealele romanesti, in 2 saptamani…pe care le prioritizati, alea ucrainiene sau alea rom anesti???

    sa vedem ce ordona specialii

  4. După cum se văitau ăia din Port, ai fi crezut că activitatea s-a dublat!