Reabilitarea liniilor de tramvai din București se va termina peste doi ani și jumătate / ”Începem lucrările la linia 5. De la Podul Băneasa, până la Ștefan cel Mare – 4,2 kilometri”
Doi ani și jumătate de aici înainte va trebui ca bucureștenii să se descurce cu șantierele de modernizare a liniilor de tramvai, care vor afecta multe artere importante, de la Ștefan cel Mare și Barbu Văcărescu, până la Calea Călărași, Bulevardele Basarabia, Ion Mihalache și Mărășești, relatează Agenția de presă Rador, care citează Radio București FM.
Promisă încă din iulie 2022, reabilitarea căii de rulare a liniei 5 de tramvaie a demarat, în sfârșit, astăzi. Demararea lucrărilor a întârziat, deși proiectarea fusese realizată de către STB. Lucrările, care se vor întinde de la Ștefan cel Mare până la Pasajul Băneasa, vor dura un an de zile.
În martie sau aprilie ar urma să înceapă lucrări de modernizare a liniilor de tramvai pe alte nu mai puțin de zece loturi.
Cea mai mare provocare în ceea ce privește proiectele de reabilitare a celor 50 de kilometri de linie de tramvai din Capitală o reprezintă suprapunerea căii de rulare a tramvaielor cu rețelele de utilități, conform directorului de Investiții al Primăriei Municipiului București, Cătălin Aflat. Un exemplu elocvent în acest sens îl reprezintă linia de tramvai de pe Bulevardul Mărășești. Aceasta se suprapune pe toată lungimea ei cu un canal colector vechi de peste 100 de ani – explică șeful de investiții al Municipalității:
”Provocarea maximă pe care o avem, pe toate loturile de reabilitare a liniilor de tramvai, o reprezintă partea de suprapunere cu rețelele de utilități. (…) Cu siguranță, vor apărea situații neprevăzute, în momentul în care încep lucrările. (…)
Avem celelalte zece loturi în perioadă de proiectare. Sunt în grafic, exceptând Bulevardul Mărășești, unde avem același constructor. Era un lot care avea prevăzută perioada de proiectare de trei luni. Din păcate, pe toată lungimea lotului Mărășești, care are aproximativ 1 km, avem o suprapunere, în lung, cu Apa Nova. Avem un ovoid din 1900, care ar trebui înlocuit în totalitate.
E o expertiză, la momentul acesta, în lucru. La sfârșitul lunii sperăm să avem soluțiile și să vedem care e soluția pentru protejare și relocare, la acel lot”, spune Cătălin Aflat.
Declarațiile directorului de Investiții al Primăriei Capitalei au survenit cu ocazia unei vizite a primarului general Nicușor Dan pe șantierul proiectului de reabilitare a liniei 5 de tramvai, la care lucrările au început astăzi,
„Începem lucrările la linia 5. Mai precis, de aici, de la Podul Băneasa, până la Ștefan cel Mare – 4,2 kilometri. E o lucrare pe care s-a făcut deja proiectarea de către STB. Acum e vorba doar de execuție, termen de execuție 12 luni.
Lucrarea costă 170 de milioane de lei, cu tot cu TVA. Și este primul lot pe care îl începem, dintre toate cele pe care o să le facem, astfel încât la sfârșit toate liniile de tramvai să fie modernizate în București”, a declarat Nicușor Dan.
Edilul șef mai spune că, într-un viitor neprecizat, linia 5 ar putea fi extinsă de la Strada Grațioasă până la complexul comercial Băneasa.
„Dacă vorbim de linia 5, după cum știți, ea se termină la Strada Grațioasă, și avem în lucru un studiu de fezabilitate pentru prelungirea ei până la Complexul Comercial Băneasa – deci, de la aeroport, încă 1 kilometru -, astfel încât parcarea mare din centrul comercial să poată fi folosită ca un park&ride. Lumea să își lase mașina și să vină cu tramvaiul în centrul orașului” – susține Nicușor Dan.
Reabilitarea restului celor 50 de kilometri de linii de tramvai se află în fază de proiectare, urmând ca lucrările să demareze în martie sau aprilie, conform primarului general al Capitalei.
„După cum știți, am avut o procedură de achiziție, sunt 11 loturi adjudecate. Pentru fiecare dintre ele am semnat contractul.
Suntem spre finalul fazei de proiectare și în aprilie-mai vor începe lucrările și pentru celelalte.
Pentru celelalte – erau, inițial, patru, acum, sunt două loturi, grupate cele mai mici – procedura de reofertare este deschisă. Pe 4 martie este termenul-limită de depunere a ofertelor. Deci, probabil că în vara asta o să avem atribuite contractele. Și după aceea, din nou, șase luni proiectare, 12 luni execuție. Pentru lotul mai mare, cel cu Călărași – Basarabiei, 18 luni execuția.
Deci, peste doi ani și jumătate n-o să mai existe linii de tramvai nemodernizate în București” – promite Nicușor Dan.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank