Reacții extreme față de filmul Teambuilding. CT Popescu: Dacă aș scrie ceva despre Teambuilding, cred că primatele ar începe să mă scuipe / Andrei Gorzo: Oricât aș regreta un lucru sau altul, nu regret cele două ore petrecute la această comedie
Filmul românesc Teambuilding, o satiră a relațiilor dintre angajații unei corporații, a stabilit un record de audiență în cinematografe și pe Netflix și a dat daștere unor reacții extreme de respingere sau, dimpotrivă, de aprobare.
Cristian Tudor Popescu, critic și istoric de film, a desființat filmul într-o postare pe facebook, scriind că a fost obligat să îl oprească la jumătate.
”S-a râs la Teambuilding. Sunt întrebat de ce nu spun nimic de filmul românesc Teambuilding. Mai ales că scriu alții despre el pe net și pretind că aș fi scris eu. Există un răspuns: l-am văzut până la jumătate, acasă, pe computer, și a trebuit să mă opresc pentru că se umpluse încăperea de maimuțe antropoide care râdeau. Nu de film, râdeau de mine. Dacă aș și scrie ceva, orice, despre Teambuilding, cred că primatele ar începe să mă scuipe. Ce ziceți, am pierdut mult că nu l-am văzut pe tot?”, a scris CT Popescu.
Pe de altă parte, criticul de film Andrei Gorzo a avut o poziție mult mai favorabilă filmului.
”Teambuilding are un număr de replici citabile („Eu am rată la casă. La mașină. La câine”, spune cineva din Cluj). Și, cu toate că în ansamblu e primitiv și/sau cras-comercial, are câteva incursiuni în zone de post-ironie și de atât-de-uncool-încât-e-cool – mă gândesc la părțile cu Cosmin „Micutzu” Nedelcu (pe al cărui personaj îl cheamă Horia Brenciu, motiv pentru care o viață întreagă s-a simțit blestemat, umilit etc.) și la cameo-ul adevăratului Brenciu. (În general, Micutzu proiectează o persona mai hip decât filmul din jurul lui.) Regret faptul că e un film atât de puțin preocupat de finețurile construcției audiovizuale a povestirii cinematografice, încât rasolește complet secvența partidei de paintball – nu se înțelege nimic din desfășurarea în spațiu a celor două echipe, din eventualele lor strategii, etc.; e un dezastru. Dar, oricât aș regreta un lucru sau altul, nu regret cele două ore petrecute la această comedie”, a scris Gorzo într-o cronică publicată pe blogul său.
Filmul regizat de Matei Dima (vloggerul cunoscut drept BRomania) a fost cel mai mare succes al anului 2022 în cinematografe, potrivit Cinemagia. A avut 983.000 de spectatori şi 23,16 milioane de lei încasări de la premiera de la sfârşitul lunii septembrie.
Filmul Teambuilding, o satiră groasă a relației dintre angajați și șefi în marile companii, este cel mai urmărit film pe Netflix în ultimele zile, potrivit topului public al rețelei.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
90 comentarii