G4Media.ro

Reacţii negative la adresa Angelei Gheorghiu după ce soprana a întrerupt o…

Sursa Foto: Facebook/ Angela Gheorghiu

Reacţii negative la adresa Angelei Gheorghiu după ce soprana a întrerupt o reprezentaţie a operei „Tosca” la Seul

Renumita soprană Angela Gheorghiu a provocat o controversă în timpul unei reprezentaţii a operei „Tosca”, de Puccini, la Seul, oprind orchestra şi întrerupând bisul colegului său de scenă, spre dezamăgirea pasionaţilor de operă care aşteptaseră cu nerăbdare prestaţia sa, relatează marţi Koreatimes.co.kr, transmite Agerpres.

Incidentul a avut loc duminică în timpul unei reprezentaţii la Centrul Sejong pentru Artele Spectacolului, când Gheorghiu, considerată una dintre cele mai mari cântăreţe de operă din toate timpurile, a urcat brusc pe scenă la mijlocul actului al treilea, în timp ce tenorul coreean Alfred Kim interpreta celebra arie „E lucevan le stelle”, în urma aplauzelor entuziaste ale publicului şi a solicitărilor de a repeta.

Soprana română a făcut semn orchestrei să se oprească şi, deşi dirijorul Jee Joong-bae a încercat iniţial să continue, în cele din urmă a oprit muzica în faţa gesturilor insistente ale lui Gheorghiu. Soprana a spus atunci: „Scuzaţi-mă. Este un spectacol. Nu este un recital. Respectaţi-mă.”

După întrerupere, opera a continuat, însă soprana în vârstă de 59 de ani nu a apărut la aplauzele finale. Când bas-baritonul Samuel Youn a escortat-o în cele din urmă pe scenă, publicul a reacţionat cu huiduieli. Soprana a mers scurt până la jumătatea scenei, apoi s-a întors şi a plecat, lăsând publicul nedumerit.

Comportamentul ei a generat imediat un val de reacţii negative din partea publicului. Pasionaţii de operă care veniseră pentru mult aşteptata prestaţie a divei şi-au exprimat dezamăgirea, considerând întreruperea ca fiind lipsită de respect faţă de publicul coreean. Unii spectatori furioşi au cerut chiar rambursări. Comentariile de pe reţelele sociale au reflectat aceste sentimente, un utilizator scriind: „Atitudinea arogantă a lui Gheorghiu a fost exasperantă”, iar altul numind-o „un dezastru complet”.

Reprezentaţia a fost organizată pentru a comemora 100 de ani de la moartea lui Puccini şi a avut loc de joi până duminică. Gheorghiu a interpretat rolul principal atât în spectacolul de deschidere cât şi în cel final.

Organizatorii, Opera Metropolitană din Seul şi Centrul Sejong pentru Artele Spectacolului, au dat publicităţii o declaraţie duminică seara, solicitând scuze oficiale din partea cântăreţei şi considerând incidentul ca fiind „fără precedent”.

„Nu am mai auzit alte declaraţii sau explicaţii din partea ei cu privire la acest incident. Am depus oficial o plângere la compania care o reprezintă şi am solicitat oficial scuze de la Gheorghiu. În prezent, aşteptăm răspunsul ei şi vom stabili paşii următori în funcţie de răspunsul ei”, a declarat un oficial de la Centrul Sejong pentru Artele Spectacolului. Centrul şi-a cerut, de asemenea, scuze publicului pentru întrerupere.

„Nu ne-am mai confruntat cu o astfel de situaţie până acum, aşa că ne uităm la precedente din alte ţări. Suntem în curs de cercetare a acestor cazuri pentru a avea un răspuns informat. Cu toate acestea, din cauza incidentului de ieri, am solicitat deja scuze”, a adăugat oficialul.

Potrivit Koreatimes.co.kr, este o practică obişnuită ca publicul să solicite encore-uri pentru arii deosebit de îndrăgite sau de dificil de interpretat chiar şi în timpul unei reprezentaţii, cu aplauze furtunoase.

„Nu este prima dată când soprana Angela Gheorghiu se află în centrul unei controverse. Cunoscută pentru personalitatea sa puternică, ea are un istoric de comportament neprofesionist pe scenă”, notează Koreatimes.co.kr. În 2016, susţine sursa citată, ea a refuzat să continue o reprezentaţie a operei „Tosca” la Viena după ce tenorul Jonas Kaufmann a interpretat un encore în timpul spectacolului, întârziind producţia şi forţându-l pe Kaufmann să ceară scuze publicului.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

14 comentarii

  1. Probabil voia să i se plătească și bisul. Oricum, e arogantă și antipatică. Se va întoarce împotriva ei.

  2. În loc de bunăvoință și deschidere față de public, o atitudine rigidă de respingere. Urât și deloc surprinzător.

    • Doamna asta – fie ea și genială, posesoare de talent pe care eu, unul, nu am cum să-l contest – este și o culme a aroganței. Într-un interviu acum câțiva ani, făcea niște declarații din care reieșea că ea reprezintă vârful excelenței în muzică pentru România. George Enescu? Zero! Folclor? Primitiv! O fi ea bună cântăreață dar prima ei grija e să conteste descendentă din cultura României. Deci, nu văd de ce, împotriva convingerilor ei, mai este prezentă în știri ca fiind româncă – nimic nu o leagă, în muzică de România, pe care o disprețuiește profund. Poate o avea motivele ei, dar nu vad de ce se insistă să fie inclusă în ceva ce disprețuiește.

  3. Cum ii place romanasului ajuns cineva. Mai stim noi pe unul cu palton. Si pe unul cu dificultati de memorie privind bacul. Mai era altul cu popcorn, tot din filmul asta unul cu niste oua.

  4. Mai pe românește, i s-a suit la cap celebritatea… și își dă în petec.

  5. MI SE PARE CIUDAT SA CERI, IN MIJLOCUL UNEI POVESTI (CACI ASTA ESTE O OPERA) UN BIS, O REPETARE. Mi se pare ciudat ca s-a intamplat asta la niste oameni chiar manierati, coreenii. Treaba este f clara. Opera are un fir care trebuie respectat. Pai ce, la film sau teatru repeti o faza ca vrea o peluza? Oamenii sunt platiti sa stea pe scena 2 ore si nu 2. ore 20 minute sau 3 ore. Poate au alt program imediat.

    • De acord, dar atitudinea ei a fost similară cu una de la un „spectacol” de manele.

    • Păi e diferență între film și teatru/opera/spectacol live. Dacă nu simți diferența n-ai decât să descarci de pe YouTube că nici nu te mai deranjezi sa pleci de-acasă.

  6. Femela asta a băut apă după Mihaela Rădulescu, Andreea Marin și Gabriela Firea: vipere, ț o ape și infatuate.

  7. Dacă este atât de riguroasă, ar fi trebuit să solicite această rigoare în contract. Dacă organizatorii nu ar fi fost de acord cu cererea ei, nu se semna contractul. E simplu. Dar nu poți tu, ca oaspete, să răstorni masa gazdelor.

    • Nu trebuia să menționeze nimic în contract. Opera nu e concert de folclor, muzică ușoară sau manele, ca să existe bis-uri. Unii oameni merg la operă doar ca să se laude că au fost acolo, fără să aibă habar despre ce e vorba. Opera e teatru cântat; oamenii ăia interpretează niște roluri.

    • Chiar și la teatru- spre deosebire de film, proiectat pe un ecran, sau reprodus pe un monitor, tv sau smartfon, actorii interacționează cu spectatorii. Asta este marea diferență. Oricât ar părea de trivial, și lăutarii răspund la reacția spectatorilor.

  8. Când mergi la un spectacol la operă, respectiv regulile, nu faci regulile tale! Felicitări, Dna Angela Gheorghiu, pentru curaj! Din păcate sofiștii sunt majoritari!!

    • Păi, regula, la teatru, operă, e că actorul este sluga spectatorului și nu invers.
      Fiindcă spectatorul plătește, el comandă muzica.
      Desigur, ești liber să cânți la altă masă, …dacă te cheamă alții după ce le-ai stricat unora cheful.