RECHIZITORIU Vlad Pascu conducea cu 102 km/h când a produs accidentul mortal din 2 Mai. Limita era de 50 km/h / Cauzele accidentului: viteza și consumul de droguri, dar și deplasarea necorespunzătoare a pietonilor pe partea dreaptă a drumului
Vlad Pascu conducea cu 102 km/h când a produs accidentul mortal din 2 Mai, iar în zonă limita de viteză era de 50 km/h. Cauzele accidentului au fost viteza și consumul de droguri, dar și deplasarea necorespunzătoare a pietonilor pe partea dreaptă a drumului, se arată în rechizitoriul procurorilor, consultat de G4Media.ro.
Vlad Pascu a fost trimis în judecată pentru „comiterea infracțiunilor de ucidere din culpă, vătămare corporală din culpă, conducerea unui vehicul sub influența alcoolului sau a altor substanțe și părăsirea locului accidentului”.
Probele biologice prelevate după accident au arătat că acesta consumase cocaină, amfetamine, metamfetamine și ecstasy, se arată în rechizitoriu.
Expertiza tehnică a arătat că, „în ceea ce priveşte viteza de deplasare a autoturismului în premomentul apariţiei stării de pericol, expertul a reţinut că aceasta a fost de 102,86 km/h în condiţiile în care viteza maximă admisă pe acel sector de drum era de 50 km/h (curbă deosebit de periculoasă)”.
Totuși, în rechizitoriu se arată că mai mulți factori au dus la producerea accidentului:
„În ceea ce priveşte dinamica producerii accidentului, se va reţine că impactul dintre autoturismul marca Mercedes condus de inculpatul P.M.V. şi pietoni a fost pe acostamentul din dreapta al drumului DN
39, al sensului de deplasare spre localitatea 2 Mai, astfel că autoturismul a pătruns cu roţile din partea dreaptă pe acostament, peste marcajul continuu longitudinal.
În cauză, se va reţine că producerea accidentului a fost cauzată de un cumul de factori, respectiv conducerea autoturismului de către inculpatul P.M.V. sub influenţa substanţelor psihoactive, cu viteză peste limita legală şi cu încălcarea marcajului ce delimitează carosabilul de acostament, dar şi de deplasarea necorespunzătoare a pietonilor, pe partea dreaptă a acostamentului în direcţia de deplasare, contrar prevederilor art. 72 din OUG nr. 195/2002 (care obligă pietonii la deplasarea pe acostamentul din partea stângă a drumului, în direcţia de mers, în absenţa trotuarului).”
În cursul anchetei, Vlad Pascu nu a dat declarații, el s-a prevalat de dreptul la tăcere.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
10 comentarii