Rectorul Politehnicii din Timișoara: Atenția tinerilor trebuie captivată prin interactivitate, storytelling sau gamification / Sunt studenți care nu știu să folosească e-mailul
Noua generație de tineri a crescut cu internetul, iar profesorii au trebuit să-și schimbe modalitatea de comunicare cu ei, afirmă rectorul Universității Politehnice din Timișoara, Florin Drăgan. ,,Am introdus și metode moderne de predare prin storytelling și gamification, astfel încât studentul să fie cât mai aproape de mediul lui”, susține Florin Drăgan într-un comunicat.
„Noua generație de studenți a fost crescută în permanență cu acces la internet. Comunicarea cu tinerii s-a schimbat total, iar adaptarea metodelor de predare la comportamentul lor este importantă pentru a le capta atenția”, mai declară Drăgan.
Chiar dacă trăim într-o lume a digitalizării , rectorul Universății Politehnica Timișoara susține că s-a întâlnit cu multe situații în care tinerii nu știau să folosească e-mailul.
,,Sunt studenți care nu știu să folosească e-mailul,sau avem situații în care studenții trimit mesaje profesorilor doar pe rețelele de socializare”, susține Florin Drăgan. Potrivit acestuia, este nevoie de un traseu educațional personalizat, în care fiecare student să poată pună accentul pe ce îl atrage mai mult astfel încât să îi dezvolte toate abilitățile.
În prezent 13.000 de studenți înscriși la programele de învățământ la distanță folosesc un Campus Virtual creat de la începutul pandemiei de Covid-19. De asemenea, profesorii au făcut cursuri de predare inclusiv cu specialiști din zona privată, pentru a se adapta modul de interacțiune cu tinerii.
,,Au fost adoptate soluții de predare în regim hibrid în anumite amfiteatre, unele cadre didactice au venit cu soluții inovatoare pentru aplicațiile din laborator”, declară Florin Drăgan.
De asemenea, Universitatea Politehnica Timișoara mai arată, în comunicat, că a încurajat cadrele didactice să încerce să fie mai mult mentori pentru studenți, decât dascăli și să îi ajute în tot parcursul lor educațional.
„Poate cel mai important lucru pe care trebuie să îl facă profesorul acum este să le scoată din educație expresia: nu este bine să greșești! La universitate trebuie să le arătăm că poți greși, iar mai important este ce înveți din acea greșeală. Este mai bine să faci o eroare în laborator, decât să o faci ulterior la job”, mai spune rectorul Universității Politehnica Timișoara.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
8 comentarii