
Refacerea tunelului Capra – Bâlea și senzori pentru detectarea avalanșelor, propuneri pentru modernizarea Transfăgărășanului / În acest an ar trebui să înceapă lucrările
Modernizarea Transfăgărășanului ar trebui să înceapă, cel puțin teoretic, în acest an, după strângerea tuturor documentațiilor necesare. În realitate, însă, acest lucru se așteaptă din 2018, lucrările fiind anulate, de cele mai multe ori, din cauza lipsei banilor, anunță Turnul Sfatului.
De aseastă dată, există certificate de urbanism emise de consiliile județene din Argeș și Sibiu, iar acum se lucrează la încheierea documentațiilor de avizare pentru intervențiile de pe Transfăgărășan.
Într-un studiu prezentat Agenției de Mediu, reiese faptul că firma de consultanță a propus, printre altele, lărgirea tunelului Capra Bâlea, precum și montarea pe mai mulți versanți a unor senzori capabili să identifice din timp zonele în care s-ar putea produce avalanșe. Această idee, care ar funcționa prin intermediul unui soft, ar putea face capabilă circulația pe Transfăgărășan pe aproape întreaga durată a anului.
Se propune montarea unui sistem de detecție și avertizare pentru avalanșe printr-o tehnologie avansată care ar urma să monitorizeze condițiile de zăpadă și să emită alerte în caz de risc iminent de avalanșe.
Aici ar urma să fie montați, dacă CNAIR ar urma să agreeze această soluție, senzori de zăpadă instalați pe versanți care măsoară parametri precum grosimea stratului de zăpadă, densitatea, temperatura și umiditatea.
Totodată, ar urma să fie instalați și senzori de mișcare, care să detecteze mișcările zăpezii sau ale terenului, indicând posibile alunecări sau instabilități care ar putea declanșa o avalanșă.
Tot aici ar urma să existe și o stație meteorologică, cu monitorizarea condițiilor meteorologice, inclusiv temperatura, viteza vântului și precipitațiile, care pot influența riscul de avalanșe.
Datele ar urma să fie colectate de senzori și transmise în timp real către centre de control, unde sunt analizate de experți. În caz de risc, sunt emise alerte către autorități și public.
O altă propunere oferită de consultant se referă la refacerea integrală a tunelului cu demolarea căptușelii existente și realizarea unei căptușeli exterioare. Tunelul ar urma să aibă acostamente de 0,75m și trotuare de 0.75m. Totodată, se propune realizarea unor noi porți metalice dacă se adoptă sluția cu închidere de traseu iarna.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank