G4Media.ro

Reformați Educația sau murim. Afară din învățământ cu oamenii Sistemului, mediocrii, atârnătorii…

Reformați Educația sau murim. Afară din învățământ cu oamenii Sistemului, mediocrii, atârnătorii și ONG-iștii afaceriști

Rezultatele testelor PISA validează constatările empirice: guvernele PSD și miniștrii lor catastrofali din ultimii 7 ani au distrus practic educația. Reacția noului ministru, Monica Anisie, șochează însă prin decuplarea de la realitate: ”Nu trebuie să ne îngrijorăm”. Ba da. România e cangrenată de emigrație, de analfabetism funcțional și de o criză majoră a forței de muncă. Fix acum trebuie să ne îngrijorăm. Dar nu sterp, ci producând rapid o mutare majoră într-un sistem controlat de mafii, sindicate, mediocri, semi-interlopi scăpătați și mici sateliți ai serviciilor de informații.

Monica Anisie, noul ministru al Educației, s-a remarcat rapid cu câteva decizii îngrijorătoare. Iar încrederea că ea poate rezolva problemele reale s-a zdruncinat total după declarația de azi: greu de întâlnit o gafă mai mare, o neadecvare mai profundă decât reacția sa la cald în fața dezastrului măsurat cu șublerul OECD.

Anisie l-a luat consilier pe Bogdan Steriopol, fost jurnalist sportiv dat afară pentru că a sifonat informații din redacție (Sursa). A devenit impresar de jucători și fin al familiei Reghecampf, ambele ipostaze plasându-l la marginea onorabilității. A devenit și masterand la Academia Națională de Informații “Mihai Viteazul” a SRI, potrivit Edupedu.ro. Dumnezeu știe cum a ajuns straniul personaj în anturajul ministrului Educației.

A urmat un alt consilier cu relații sus-puse, dar cu expertiză mediocră: Daniela Vișoianu, fondatoare de ONG care derulează chiar acum un contract cu Ministerul Educației și cu Alexandru Cumpănașu. Promovată de consilierul prezidențial Ligia Deca, dar și de legăturile subterane ale soțului cu băieții deștepți din energie și cei din zona Sibiului, după cum a dezvăluit Edupedu.ro, Vișoianu a fost rapid decorată de președintele Iohannis.

A urmat o măsură cu adevărat de neînțeles: desființarea de facto a Institutului de Științe ale Educației – o instituție cu un grad relativ mare de independență, prin comasarea cu o structură din Minister.

Pe scurt, vedem cum noua echipă de la Ministerul Educației e capturată de sistemul bolnav care supraviețuiește și prosperă în apele tulburi ale mediocrității. Un sistem care nu are nimic ocult, totul e la vedere: rectori corupți, sindicate care joacă politic, profesori mediocri, plagiatori, ONGiști – afaceriști și politicieni care depind de baronii locali.

Cu consilieri precum Steriopol ori Vișoianu la minister, cu proiecte vagi precum România Educată al președintelui Iohannis, educația nu va fi niciodată pusă pe drumul cel bun. Vom vedea, maximum, câteva ameliorări punctuale, niște mici povești de succes datorate unor profesori și elevi care sparg cercul vicios al mediocrității. Și cam atât. Decuplarea educației de realitate va continua să se accelereze.

  • Și cel mai bun indicator al dezastrului ni-l oferă tot Diaspora: vorbiți cu prietenii, rudele, foștii colegi care s-au mutat afară și veți vedea că unul dintre motivele principale pentru plecare e calitatea actului de educație pentru copii.

Rețeta schimbării e relativ ușor de enunțat și are câteva ingrediente clare.

1. Intrat cu aruncătorul de flăcări (metaforic, desigur) în universități și curățată din temelii mizeria plagiatelor și a proiectelor devalizate de rectori și decanii corupți
2. Investiții masive în educarea profesorilor și învățătorilor, veriga cea mai slabă din tot lanțul educațional.
3. Introducerea criteriilor de evaluare la cadrele didactice.

Dar reforma reală e infinit mai greu de făcut decât de enunțat. În 30 de ani, sistemul care ține educația subdezvoltată a fost zdruncinat o singură dată, de echipa Funeriu – Miclea. Reacția mafiilor a fost însă atât de puternică, încât din reforma de atunci n-a mai rămas piatră peste piatră. Principiile reformiste ale celor doi au rămas valide și acum, iar soliditatea lor se vede în rezultatele obținute de țări precum Estonia.

Or, cât timp în proximitatea noii Puteri de la București stau fix oamenii care în 2012 – 2015 au dat primele lovituri de tun în reforma din 2011, e greu de crezut că ne așteaptă vreo minune. Între timp, piața forței de muncă se sufocă în lipsa angajaților, din urmă vin generații tot mai afectate de slaba pregătire a profesorilor, marea revoluție digitală ne prinde cu o educație cam cum a lăsat-o Spiru Haret.

Publicitate electorală

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

70 comentarii

  1. Scolile trebuie desfiintate. O biblioteca pt. fiecare, publica sau privata si 24 de examene anuale. Cine vrea sa-nvete, sa invete, cine nu, practica. E atata camp in tara care sta degeaba … Plantam in toata Romania vii si terminam cu cerealele ca si asa nu merita slugarnicia arabii sau mai stiu eu cine. Asa, avem un lichid vital si de mii de ori mai scump la tona decat graul sau porumbul. Dar trebuie inviate domeniile de facto vitale ale acestei tari. + Interzicerea exportului de lemn. Suntem suverani sau nu ? Pt. 2.5 miliarde de euro pierdem de 4x mai mult prin daune datorate lipsei de stabilitate ecologica.

    • *Luam peste de la Daea, ne intoarcem la origini. O sa ajungem prima parte de desert din Europa in stilul asta prost de-a fi, ingoranti, lasi si tradatori.

    • Exprimarea cu suveranitatea , m-a facut sa rad cu mare pofta .
      Cand „Romanica este o colonie de ultimul rang . Acum avem un Gaul__ter , un guvern aservit lui , si va fi trai neneaca pentru romanasii cei minunati .
      Cat despre diasporenii lui peste prajit ce sa mai spun .

    • Ce e troll de kkt? Nu mai ai loc pe hotnews? Hai sictir!!!

    • Problema pornește chiar de la clasa pregătitoare unde copiii sunt admiși de directorul școlii si învățătoare in urma unui “concurs” de funcții si/sau meserii ale părinților. Ma refer desigur de școlile cu ștaif. CNCD doarme de ani de zile in timp ce noi asistam la segregarea socială încă de la 6 ani, iar statul închide ochii la mafia flotanților ! De ce nu se face repartizarea computerizata a copiilor in clasele pregătitoare in funcție de adresa reala a părinților ? Ar scapa si copiii de traficul prin care sunt târâți zilnic si asta nu doar in București. In țările civilizate dacă intrebi pe cineva care scoala primara e mai buna nu va înțelege nimeni ce intrebi pentru ca nu exista asemenea diferențe!!! În fond școlilor construite în regimul trecut le erau arondate cartierele din împrejurimi. Acum am ridicat la rang de zeități anumite învățătoare din școli centrale și ne înghesuim toți cu ofrandele.

    • Ideea politică e a reduce salariile bugetarilor sau măcar a le îngheţa.
      Nu se face nicio reformă cu un guvern în pioneze.

  2. Ati votat moartea in 2016, dar si mai devreme.

    Acum suferiti, prostilor.

    • Desteptul p**ii belite jumate’.

    • Datimi mie imunitate in fata legi si va rezolv de toti corupti din tara dar cred ca osa ramina tara goala

    • Maestre, ideile putine si fixe sint un semn rau. Poate binevoiti a mai varia subiectele.
      Sigur, in propaganda psd-ista (ajutata de guvernul tinta pentru flegme al unui domn oarecare) a avut deosebit succes, in 2016, in a ascunde romanilor ca exista o optiune buna de vot: USR.
      Astazi, totusi, sintem in 2019 si desi e bine sa constientizam greselile trecutului prea deasa lor pomenire nu aduce nimanui vreun folos.

    • Pentru ”Ioana”.
      Politizarea și complicitatea acesteia cu poliția, justiția etc reprezintă cauzele analfabetismului funcțional atotcuprinzător. Au fost inventate universități, facultăți, institute în care ”școlerii” devin absolvenți pe bani, pe bandă rulantă; în timp ce mafia politică din justiție doarme cu interes, fiind sigură de pensiile uriașe nemeritate de care va beneficia. Fiecare dintre noi are o anumită vinovăție, chiar și pentru că vom fi martorii propriilor noastre fapte, acte, neputințe, complicități, interese… Needucații nu vor fi capabili să ne reprezinte benefic, nici pentru noi, nici pentru țară, atunci când le va veni rândul, oricât de mult i-am ”iubi”. Îngrămădiți ca oile, cu gămezi de plante și alte daruri, încercând să ”îmbunăm” dăscălița”, vom fi doar complicii propriilor noastre dezamăgiri. Părerea mea.

  3. Perfectă – radiografia. Și atât de tristă.
    Mulțumim!

  4. Afară cu sekurikii din viața publică!

    • Păi, dacă dai securiștii afară, nu mai ai viață publică.
      Tot așa dacă dai afară mediocrii și pilele din învățământ, nu mai ai învățământ, rămâi cu doi-trei.

  5. Nu scoala este problema, ci profesorii si metodele lor din secolul XIX-XX. Atata vreme cat in Romania, se va „invata pe dinafara” ceva ce nu mai este folosit, copii/adolescentii/adultii vor creste si evolua fiind brimati, fara a fi sustinuti in creativitatea lor nativa.
    Scoala romaneasca este „minunata, insa lipseste cu desavarsire”.

    • Elevii ar avea mult mai mult de castigat daca li s-ar respecta cerintele/dorintele. Scoala trebuie personalizata pt. fiecare. Pe unii chiar ”ii bate’ matematica pt. ca sunt lasati in urma inca din cls. 5a si ajung intr-a 12a si nu stiu ce-i aia o functie.

      Asta-i problema majora a educatiei in Ro: Daca-i lasi repetentii ajung hoti si dealeri, daca-i treci clasa … Ajung parlamentari.

    • Nu cred ca metoda este invechita. Consider ca problema o reprezinta cateva sute de profesori, cei care fac programa supraincarcata. In acest fel cca jumatate dintre parintii care vor ceva mai mult pentru copilul lor sunt nevoiti sa apeleze la ei pentru meditatii. Nu este normal ca incepand cu grupa mica de la gradinita parintii sa fie nevoiti sa se invoiasca de la serviciu pentru a participa la tot felul de activitati ale copiilor. Ce sa mai zic de clasa a 5- a unde practic unul dintre parinti sau din bunici trebuie sa fie in permanenta ” de garda”. De aceea consider ca cei care au vrut sa faca toti copii ” academicieni” au avut interese personale de innavutire si nu i-a interesat nici o clipa ce se intampla cu ” restul” celor care nu isi vor permite „meditatia”
      PS. Exemplu : o profesoara de matematica materia de clasa a V-a, Constanta :
      L-V : 4 copii/ora x80 lei/copil x 5 ore =1600 lei/zi
      S : 4 x80lei x 8 h. =2560 lei
      D : 4 sau 5 copii x 150/h(private) = 600-750
      Total saptamana : cca 11 200 lei x cca sa zicem 40 saptamani pline pe an =448 000 /an. Undeva la suta de mii de euro.
      PPS. Si atat sotia cat si sotul dau meditatii la mate.

    • „Nu scoala este problema, ci profesorii si metodele lor”
      Păi ce este școala decât o colecție de presori și metode?
      E ca și cum ai zice că de vină nu e PSD-ul ci pesediștii și metodele lor.

    • sunteti profesor? ati dat vreodata un examen pentru a fi profesor? va exprimati , din punctul meu de vedere, in necunostinta de cauza! sunt profesor la un liceu , predau informatica. Am ajuns in sistem pentru ca ma saturasem de mediul privat , dupa 18 ani petrecuti acolo.
      Am intrat pentru a-I invata si pe altii , mai tineri, ceea ce am invatat eu . Din pacate , nu am pe cine! in fiecare an , de peste 10 ani, am elevi care au ajuns studenti in universitatti de profil din UK, Danemarca, Olanda si in Ro ,Automatica <Cibernetica, Electronica! din pacat sunt prea putini! exista un deinteres total pentru a invata din partea elevilor, duc o munca educationala foarte grea pentru a-i lamuri ca viitorul lor inseamna cunostinte acumulate si asimilate! Nu dati in profesori , in liceul unde predau 95% dintre profesori isi fac treaba

    • Excelent răspuns.

    • Aveți o problemă cu memoratul. Nici tabla înmulțirii nu trebuie memorata? Cum Dumnezeu Sfântul vreți s-o știe un copil! ?

  6. Cum, toti odata? Intocmiti macar o lista de asteptare, ca destul m-am aglomerat din cauza Incalzirii Globale…!

  7. Nu intelege, de ce nu DESFIINTAREA INSTITULUI DE STIINTE ALE EDUCATIEI? Daca un asemena institut ar fi functionat nu eram aici. Trebuie rase toate institutiile capuse din Minister. As incepe cu ARACIP! Si sa o luam de la 0 cu principiile invatamanului!
    Copii de clasa 8 nu mai stiu tabla inmultirii! astea auzite de la profesori!!!!

    • Tabla inmultirii nu este grav, exista mobil (exact cum tinerii nu mai folosesc ceas la mana) Creativitate nu au, aceasta este marea problema. Nu le este stimulata creativitatea, fiind pedepsiti daca nu „invata pe dinafara” ceva invechit, nefolositor, etc.
      Un intreg sistem invechit, inapoiat, total nefolositor populatiei, asa este 🙁

    • Toti profesorii se plang in timp ce freaca menta cu gratie, n-au mai pus mana pe ceva nou in materie de cand erau tineri si nelinistiti. Asa erau si acum 20-30 de ani, placa e aceiasi, epoca de aur a invatamantului dupa profesori a fost mereu inainte :)) Asta in timp ce dupa zeci de profesori pe care am fost nevoit sa-i suport imi amintesc cu drag de 2-3, restul, bine ca am scapat de ei! Ma gandesc cu groaza ca trebuie sa dau iar de rebuturile astea cand o sa mearga copilul la scoala!

    • Esti doar un „el” ! Delirezi ,delirezi ,de ,rebut al sistemului uman !

  8. Solutii:
    -triplati numarul orelor de religie;
    -obligati invatatorii sa-si mediteze elevii de la clasa incepand cu clasa zero. Dar ce zic: mai bine incepand cu grupa mica de la gradi;
    -introduceti calculul integral in învățământul primar;
    -elevul de clasa zero trebuie fortat sa se inteleaga rapid sensul cuvintelor: predecesor; succesor; opulent; antagonism; lucrativ si salutar…
    – educatie sexuala sa fie declarata ”Lucrarea Satanei”, iar soboare de preoti sa arunce cu aghiasma inca de la primul cuvant legat de asa ceva;
    -numarul orelor de educatie fizica sa fie redus la maximum 2 pe trimestru;
    – numarul elevilor in clase sa fie de minimum 45;
    – fiecare parinte sa fie obligat sa-i cumpere elevului macar doua telefoane performante, cu care acesta in mod obligatoriu sa se prezinte la clasa;

  9. Educatia ar trebui lasata in pace. A fost domeniul in care s-au produs cele mai multe schimbari. de aia e la pamant. I-ati făcut cu capul pe cei care lucreaza in sistem. Nu este an in care sa nu se schimbe ceva: fara analiza, fara masurarea efectelor, fara cap si fara coada. Se scot ore, se dilueaza materia, se taie de peste tot. Pe de alta parte s-a introdus un sistem aberant de evaluare a cadrelor didactice care face din ele vanatori de hartii.
    Desfiintati ministerul educatiei si inspectoratele. Desfiintati „reforma” fără sfârșit.

  10. Eu cred că ar trebui sa îi cunoșteam lu’ domnu’ jurnalist o carte groasă, grea și fără poze de-i zice DEX. Nu de alta, da’, jurnalist fiind, ar fi trebuit să cunoască și să utilizeze corect macar o limbă dintre alea multe care „să vorbește” pe fața pământului, în cazul asta limba română. Asta pentru că în text el, nemulțumit de lipsa de cunoștințe specifice a unei cocoane, consilieră la un minister, reclamă EXPERTIZA ei MEDIOCRĂ. Doar că în limba română, EXPERTIZA înseamnă „Cercetare întreprinsă de un expert cu privire la o situație, la o problemă etc.; raport al unui expert”. Ceea ce îl nemulțumea pe autor era, în mod evident, EXPERIENȚA ei MEDIOCRĂ, adică faptul că, după părerea sa, ea nu avea cunoștințele, pregătirea, informațiile necesare pentru a putea oferi consiliere într-un domeniu așa de important al educației, într-un cuvânt, nu avea experiență. Tot potrivit DEX-ului EXPERIENȚA este „totalitatea cunoștințelor și deprinderilor dintr-un anumit domeniu, dobândite prin observații și practică îndelungată. Cunoaștere deprindere, rutină”. Prin urmare, dacă tot ne dăm cu părerea despre educație (iar vorbirea corectă a limbii în care emitem păreri din postura de lider sau formator de opinie mai mult sau mai puțin pregnant ESTE o parte sine qua non a educației personale) nu ar fi rău să și cunoaștem cuvintele pe care le utilizăm în cursul respectivelor acțiuni de dat cu părerea.

    • Ai scris 3 pagini de tampenii fara nicio legatura cu subiectul si nici nu ai rezolvat nimic. Ca nu asa se procedeaza. Tot asa! Acum pune mana si intelege articolul! Daca poti, ca nu prea pari

    • Bai nea Vasile, stai jos, ai nota 4. Vii tu si ne explici teoria chibritului ca, „ca poate”, ” ca parca”, dar esentialul ca acea cucuoana este intr-un grav conflict de interese suplimentat de o experienta/expertiza indoielnica nu il subliniezi. Vad ca iti place sa aplici tactica psdista.
      PS Vad ca nimeni nu intelege sau se preface ca nu intelege ca in Romania anumite procese sunt ireversibile si ca aceasta tara se va scufunda incet, incet. Este aproape imposibil sa se mai schimbe ceva in invatamant.

    • BRAVO! Este o aberatie sustinuta in perioada „domniei” Andronescu. Nu mai avem programa scolara. Avem curricula. Denumirile materiilor s-au schimbat.Dece, nu stim. Noi fiind un popor latin, s-a scos l. latina. Se preda in schimb in Ungaria si Japonia.
      Generatiile de copii care au absolvit un liceu teoretic, au cultura generala, obisnuinta de a citi si intelege ce citesc. Si asta pentru ca daca nu intelegeau un cuvant il cautau IN DICTIONAR nu pe Google.

  11. „…educarea profesorilor și învățătorilor, veriga cea mai slabă din tot lanțul educațional.”. Oare de unde apar acești învățători și profesori, nu cumva sunt absolvenții universităților în care profesorii universitari sunt principalii responsabili de lipsa de calitatea a învățământului universitar ? Mai spuneți că principiile reformei Funeriu-Miclea au dat rezultatele scontate în … Estonia ! Perpetua reformă din educație și nu numai este rezultatul modalității în care se adoptă/modifică legile organice: acestea trebuie adoptate cu majoritatea fiecărui grup parlamentar, iar în caz de eșec al adoptării, parlamentul se consideră dizolvat de drept.

    • Fabricile de Diplome? Katiusa-Abramburica? PSD…? Nu se poate! Asa ceva…!?

    • @Scaraotchi®
      ba nu psd-ul + ministrii sunt de vina, dragul meu, ci protocoalele secrete, sri-ul, oculta mondiala et al.
      asa-i, lita / a310 / danteo / asistat?

      (ironic, chiar conspiracii mentionati sunt cel mai graitor exemplu de educatie precara, prin lipsa gandirii critice)

  12. Pare ca liberalii n-au inteles de unde li s-a tras psd-acilor. Prin urmare la comandamentele din titlu ar trebui sa mai adaugam si „afara cu idiotii din politica”! Iata o adevarata misiune imposibila, demna de Tom Cruise.

  13. ,,Școala românească” despre care comentăm are un unic scop: să asigure salariile pentru cea mai numeroasă armată din România – aceea a profesorilor incompetenți Armată care a ,,ocupat” toate nivelurile: primar, gimnazial, liceal și universitar.
    Soluții ,,de bine”? Nu există.
    Faceți un recensămînt al profesorilor debutanți (a). Apoi cercetați-le tuturor evoluția ca elevi (b). Veți constata că marea – da’ mare dom’le! – lor majoritate au fost elevi medii spre mediocri (c). Q.e.d. Asta una la mînă. A doua – și mă opresc
    Avem un președinte de țară – l-am votat și eu – care este profesor ,,de profesie”. Acest profesor a declarat că și-a cumpărat 1-2- case ,,din meditații”. Cum poate să ne arunce-n ochi ,,România educată” cînd el însuși recunoaște că s-a îmbogățit dînd meditații? Încotro bate ,,puterea exemplului”? Dar ,,exemplul conducătorului”?

  14. Perfect spus, Cristian!
    Si mai spun eu ceva pe sleau: aceasta Profesoara de Limba Romana este depasita. Practic este din alt film. Misiunea la care s-a angajat este mult prea mare pentru ea. De fapt, acest post de Ministru al Educatiei nu poate fi ocupat cu succes decat de oameni supra-calificati, adica de la varf, deci Profesori Universitari, si nu oricare ci dintre cei cu experienta internationala de varf.

  15. Reteta schimbarii… reale…
    ar trebui sa contina alte ingrediente, dle Pantazi.
    – alta „filosofie” care sa ajute copilul sa se descopere, sa-nteleaga lumea, sa-si valorifice calitatile…;
    – inlocuirea „povestilor-nemuritoare” din programa cu realitati stiintifice;
    – flexibilizarea structurii ciclurilor astfel incat sa permita reorientarea celor care fie au gresit in evaluarea propriilor calitati fie au fost „orientati”-fortat de catre parinti, bunici…;
    – eliminarea umeraselor de sutana din invatamant;
    – imbunatatirea bazei materiale si a resursei umane;

    Ceea ce prezentati dvs ca fiind „reteta” este de fapt reincalzirea supei rancede care a fost (re)f/voma. O spoiala de forma (inclusiv camerele) care n-a rezolvat problemele de fond. Probleme pe care, daca mai era necesar, le-au relevat recentele rezultate PISA.
    Calitatea educatiei pt copii este un bonus, dle Pantazi. Cauzele sufocarii pietei muncii sunt altele. Cele mai multe le identificati usor, daca doriti, in zona brivata/batronala. Care, da, este la fel de „educata” precum classa p*litica.

  16. Doamna de la Educatie pare sa fie si ea o ”neconflictuala” ca Viorica cea data jos! Pacat Orban! Imi fac apoi o impresie automat proasta despre toate si toti acestia care cum ajung in fata sunt exagerati de eleganti, machiati, coafati si diplomati. Modestie si responsabilitate, doamnelor si domnulor! Si mai mult, la subiect, in scoala mea de cartier din anii 80 aveam profesori buni care ne invatau sa intelegem nu sa invatam pe dinafara. Cei cu memorie de elefant primeau un 6-7 dar nu 9 sau 10. Nou, copii ”rai” ii dispretuiam pe tocilari. Acum suntem bine mersi prin lume. Pacat, nu se vrea sa se faca treaba buna, numai aparente.

  17. Ce reforma a facut Funeriu? Un haos, o mizerie sinistra! Acel ministru cu un nume sugestiv, cu rezonante FUNebre, a fost groparul educatiei, cu.minunata lui lege a educatiei nationale. Bine ca l-au dat jos, dar au venit altii. Educatia e din.pacate teritoriul.predilect al.experimentelor de tot felul, care mai de care mai fanteziste. Pe nervii profesorilor, elevilor si.parintilor

    • Sunteti sigura ca aici ati vrut sa comentati? Poate pe A3?! Funeriu si Miclea sunt singurii care au facut ceva pentru invatamant, dar nu dadea bine la „sindicate” si la loazele si atarnatorii de toate culorile.

    • Pamflet
      Domnul Funeriu este singurul care a facut ceva pentru invatamantul romanesc. Toti ceilalti au facut impotriva. Daca nu era domnul Funeriu care sa promoveze valoarea si corectitudinea, acum in romania 90% ar fi fost analfabeti functionali

    • Nu înțeleg de ce PNL nu l-a chemat la Educație pe Funeriu ori pe Miclea, ca eventual să repare și să continue reforma. Oamenii ăștia chiar știu despre ce vorbesc, când se referă la Educație. Sigur, poate că e un mandat scurt acum și nu poți implementa o reformă, ci doar să cârpești pe ici, pe colo. Dacă așa stau lucrurile, atunci hai cu anticipatele!

    • Rozy, fac pariu ca esti din sistem. Oamenii astia doi – Funeriu si Miclea – au fost singurii din tot sirul de ministri din ultimii 30 de ani care au vrut sa scoata scoala romaneasca in secolul XXI. Normal ca voi toti le-ati sarit in cap, ca va simteati interesele amenintate, incompetentilor si javrelor ce sunteti !

  18. Sigur murim!

  19. Observ un „fir rosu” printre comentarii: copiii sunt „chinuiti”. Bullshit, n-are legatura. Singurul lucru care ar da rezultate ar fi testarea profesorilor si salarizarea lor in functie de rezultatele elevilor. Sistemele fara feedback sunt moarte de la bun inceput. Ce performanta sa le ceri daca „merge si asa”, daca un profesor cu rezultate (atatia cati mai sunt) e platit la fel cu un dobitoc care preda geografie sau istorie si are dificultati in a acorda subiectul cu predicatul? Spune cineva mai sus ca „scoala n-are nimic, profesorii sunt vinovati”. Scoala e nimic fara profesori, noi avem foarte multe cladiri pe care le numim scoli, dar nu sunt. Avem si licee fara absolventi care sa ia BAC-ul, avem universitatile pline de idioti de care n-a auzit nimeni si nicio n-o sa auda. Trebuie inceput de la profesori, acolo e buba cea mare care s-a umplut astazi de puroi. Articolul dlui Pantazi e pertinent si corect. Va doresc sa nu ajungeti sa va opereze, sa va repare masina si nici sa nu va puna instalatia de alimentare cu gaz unul dintre analfabetii functionali. (Nu va faceti iluzii, nu sunt 44%, cei din anii precedenti n-au plecat nicaieri. Cred ca avem cel putin 60% analfabeti printre noi, probabil mai mult de doi oameni din trei au dificultati in a intelege un text sau in a redacta o cerere simpla).

    • Cu cererea au scapat, ca exista acum formulare, doar le completeaza, semneaza, si gata!
      Personal, consider ca decaderea a inceput inca din ’90, cand s-a decis ca examenul oral de romana de la bacalaureat sa se incheie prin calificative, mai pe romaneste – sa treaca toti, in loc de ADMIS-RESPINS, cum fusese anterior. Vorbirea corecta, in principal, e legata de o gandire corecta, logica.

  20. Teste Pisa se dau de vreo 10-15 ani.
    Ce interes are PNL-ul de abia acum „afla” de ele???

  21. dovada ca psd=pnl aceeasi mizerie… aveti grija ce votati in 2020

  22. Ba , ar trebui sa fie ingrijorata de rezultatele slabe de la testele internationale PISA ! La romana cel putin, aceste teste presupun citirea fluenta a unui text ,intelegerea mesajului transmis si eventual, capacitatea de a formula o idee despre ceea ce se transmite in acel text, care poate fi literar sau nonliterar . Faptul ca rezultatele sunt slabe ne spune ca e nevoie de mai multe ore de limba romana , de o reformare a sistemului, de profesori itineranti pentru elevii slabi , de clase mai putin numeroase, de numeroase exercitii care vizeaza intelegerea mesajului unui text dat etc . La mate am inteles ca situatia e si mai grava . Din cate am inteles Finlanda se situeaza frecvent pe primele locuri. Ar fi bine , cred eu, ca ministerul sa observe care sunt diferentele dintre cele doua sisteme de invatamant . Si tot bine ar fi ca sa se gaseasca solutii pentru implicarea totala a dascalului ca si a elevului in aceasta privinta .Nu ne putem ascunde dupa deget si nici nu putem minimaliza aceste rezultate care ar trebui sa ne puna pe ganduri in mod serios !

  23. Mentinerea in sistem a pensionabililor, adesea depasiti de evenimente, in defavorul tinerilor carora le este imposibil sa intre in sistem, adica sa se titularizeze ,din lipsa de posturi, e o mare greseala . Tot atat de mare greseala este titularizarea insasi pe viata ,fapt care -i determina pe multi titularizati sa devina indiferenti, sa faca o munca de calitate slaba ,fara interes . Gresita este si titularizarea celor cu 5 -6 facuta in urma cu 10- 15 ani .Acestia au umplut scolile, asa incat tinerii nu mai au loc . De ce nu ar fi obligati sa dea acest examen acum si sa -si poata mentine postul doar daca iau cel putin nota 7? Nu mai vorbesc de trecerile frauduloase de la invatator la profesor de romana FARA EXAMEN DE TITULARIZARE EFECTIV . Adica el se titularizeaza ca invatator dand examen din ceva aritmetica ,ceva pedagogie si , daca a facut si el o facultate de Litere la distanta , chiar daca a terminat cu nota mica, repede poate sa faca transfer pe post de profesor de romana ori de psiholog scolar .Adesea acesti fosti invatatori nu fac fata situatiei si nu se implica in mod real . Si nu numai . Art 253 e o alta metoda de fraudare la titularizari , din nefericire . Adesea prin intelegere cu inspectorii ori cu directorii unii profesori sunt directionati catre anumite scoli unde se va aplica 253 , pe baza de aranjamente ,desigur . Din nefericire coruptia din sistem este endemica si asta ar trebui sa ne ingrijoreze .Rezultatele la testele PISA reflecta in mod clar acest aspect .

  24. Reiau un comentariu adresat doamnei ministru:
    1. Nu ar trebui ca, la baza Educației în România, de la nivelul primar, până la cel (post-)universitar, să stea bunul-simț, buna-cuviință, buna-credință, verticalitatea, caracterul, conștiința, respectul reciproc, onestitatea, responsabilitatea??? Nu întreb doar așa, fiindcă sunt „ahtiat” după reguli, ci, pentru că, fără aceste reguli, transmise, secole la rând, de strămoșii noștri, din generație în generație, cineva, încă nenăscut, le va da tuturor în cap, fiindcă „așa vrea mușchiul lui” și singura „regulă” e „regula celui mai tare” (urmând ca și lui, peste alte decenii, să-i dea altcineva în cap, după aceeași „regulă”)!
    2. Ați declarat că vor dispărea discipline: ce înseamnă asta? Că se vor „tăia”, de pildă, otova, Istoria și/sau Geografia? Sau Latina (mutată, aiurea, de la a VIII-a, unde se corela cu Istoria românilor, inclusiv cu procesul de romanizare a traco-dacilor), la a VII-a? Personal, ca o paranteză, mi se pare rușinos să ne lăudăm că suntem „urmașii Romei”, singurul popor neolatin de la „porțile Orientului”, dar, să lăsăm ca, la nivel de facultăți de profil, limba latină să ajungă pe cale de dispariție!… Mai vrem să avem cetățeni care să-și cunoască strămoșii și – pentru că „istoria se repetă!” – să știe de ce să se ferească, în viitor, fiindcă vor constata, pe propria piele, că anumite evenimente s-au mai produs și în trecut? Sau mai avem nevoie de oameni capabili să se orienteze în spațiu – la propriu, în primul rând! -, care să-și cunoască țara, continentul, planeta, sau doar de oameni cărora li se transmit puține informații, li se cer și mai puține și, după școală, nu le mai rămâne (aproape) nimic, dar care, așa (ne)informați, sunt mai ușor de manipulat, de controlat? Păi, ca o concluzie la acest paragraf (întrebător), dacă, altădată, „definiția” culturii generale era „ceea ce rămâne după ce ai uitat tot ce-ai învățat la școală”, pentru adulții României de mâine, despre ce „cultură generală” mai vorbim???
    3. Prin unirea Cercetării cu Educația, aveți în subordine și acest sector, unde există o problemă mare (cel puțin): de peste 10 ani, anumite categorii de cercetători sunt complet discriminate, deoarece, fie depășesc vârsta, numărul de ani de la susținerea tezei de doctorat/obținerea titlului de doctor, etc. Acest lucru se numește DISCRIMINARE și nu cred că doar „tinerii cercetători”, „tinerii doctoranzi” sau „tinerii doctori”, ori „tinerele echipe” au dreptul să acceadă fondurile Ministerului destinate cercetării! Mă gândesc ca, ținând cont de această discriminare, să intervin în instanță, pentru eliminarea ei! Ce aveți de gând să faceți, în acest sens, pentru ca acest tratament discriminatoriu să înceteze?
    4. Pentru avansare, în învățământul universitar, s-au stabilit acum câțiva ani niște criterii, care, prin schimbarea ministrului, sau din alte motive, s-au modificat, apoi s-a schimbat modificarea, pe urmă s-a modificat schimbarea modificată și tot așa! Când se vor stabili niște criterii clare, care să aibă la bază și consultarea cadrelor didactice aflate în situația de a putea avansa și, după ce se stabilește, mai întâi, o perioadă de tranziție, ca toată lumea să-și „pună la punct” criteriile proprii (vestitul „dosar”), să se fixeze un set de criterii, care să rămână „bătute în cuie”,măcar 10-15 ani?
    Ca să nu fiu „suspectat” de „interese personale”, țin să precizez că nu sunt dintre aceia care „muncesc pentru salariu/avansări/etc”, ci vreau să fiu lăsat să-mi fac treaba (ceea ce fac, deja, de peste două decenii, din conștiință și cu responsabilitate), încă cei (cel puțin) 15 ani până la pensie! „Sistemului” educațional/de învățământ îi lipsesc credibilitatea, predictibilitatea, transparența! Plus elementele pe care le-am amintit mai sus, la început!…
    Aceste chestiuni au fost postate aici:
    https://www.hotnews.ro/stiri-educatie-23495758-raspunsuri-vreti-aflati-ministrul-educatiei-cititorii-hotnews-sunt-invitati-puna-intrebari-monicai-anisie.htm
    Din 17-18 noiembrie, deși doamna în cauză a precizat că va răspunde tuturor întrebărilor, a răspuns doar primului comentator, din câteva zeci! În mai bine de două săptămâni!… Ăsta da „dialog”!…
    Revenind la lista cu chestiunile de mai sus, cu acestea ar trebui începută reforma din Educație (în special cu primul punct!)!
    Și, probabil, așa cum s-a întâmplat și cu mai bine de un an în urmă, mă veți cenzura, nepublicând comentariul (nu-mi fac nici o iluzie că va apărea, iar dacă voi fi cenzurat, nu ați fi primii – au făcut-o și tovarășul Guran, pe blogul lui, acum mai bine de 3 ani și tovarășul Paleologu, pe Contributors, înainte de alegerile prezidențiale!)…

    • Nu a fost cenzurat comentariul, dar nici nu poate fi de folos acesată abordare, după părerea mea. În ceea ce privește așa-zisele regului, transmise din generații, mă îndoiesc. Nu am fi ajuns în acest hău politicianist, mercantil; dacă învățământul ar fi avut baze solide nu existau doctorii (cu doctorate) închipuiți și nici dascălii neaveniți.

  25. Salutari de la cumulardul Cumpanasu. Tare-n studii !

  26. Toata lumea stie ca scoala a ajuns unde a ajuns datorita celor angajati Dumnezeu stie pe ce baze in acest sistem inchis si corupt pana in prasele. Cand tu iti dai copilul pe mana unor impostori si speri ca va iesi ceva de capul lui e momentul in care l-ai aruncat pe toboganul pierzaniei. Munca mea ma pune in contact deseori si cu tineri absolventi de liceu si de fiecare data raman interzis. Majoritatea dintre ei nu numai ca nu sunt in stare sa dea o declaratie scrisa asupra unui eveniment la care au luat parte, nu sunt in stare sa scrie nici dupa dictare ! Ma uit cu mila la ei, ei imi arunca priviri disperate si adeseori bovine apoi ma apuca pe mine disperarea gandindu-ma ca astia imi vor asigura mie pensia – sanchi !

  27. Dna Monica nu depaseste subnivelul sindicalistului Liviu Pop de la PSD.
    Dupa declaratiile ei(DOUA, ca NU s-a trezit la realitate dupa PRIMA declaratie si reactiile care au aparut IMEDIAT in spatiul public!) socante de ieri, Educatia merge inainte spre NIMIC, de data asta #NIMIC PNList!
    Ca nu ne-a ajuns #NIMICul PSDist de atatia ani din toate domeniile!
    M-am uitat pe Programul de guvernare al PNL, e mentionat clar ca e pe Termen scurt, aidca NU e de asteptat o VIZIUNE, o Propunere de REFORMA a Sistemului de Educatie!
    Asa ca pe Termen scurt, adica pompieristic, vom merge inainte cu astfel de aberatii si socuri, care mai de care si cu fauna pestrita ce defileaza in jurul Minsitrului Educatiei!
    Fereasca Dumnezeu sa ramana individa si dupa 2020 in fruntea MEN, e total incompatibila cu o asemenea functie, in carevedem ca ea NU a inteles esenta Educatiei: EFICIENTA, adica pregatirea Elevilor pentru Viata, pentru a fi utili societatii.
    Azi, Romania e-n mare CRIZA de forta de munca bine CALIFICATA! Oare ce intelege dna Monica dina sta?!
    NU mare lucru, daca recitim declaratiile de ieri!
    Nici nu surprinde dupa ce timp de 30 de ani a fost Cenusareasa tutoro Guvernelor: NICI un guvern in 30 de ANI nu si-a stabilit ca PRIORITATE nr 1 Educatia!
    Ba mai mult, PSD a facut tot ce-a putut sa mentina departe de Educatie electoratul usor de manipulat la vot!
    Ce vedem azi: Sistemul de educatie NU e eficace, NU produce ceea ce are NEVOIE Romania: Oameni bine pregatiti pentru NEVOILE Societatii romanesti.
    De aici trebuie incepute Analize si studii si formate Echipe de PROFESIONISTI, pe modelul statelor care au reusit, care sa pregateasca sistemul si sa dea STARTUL schimbarii si al unui alt drum!
    Daca NU sunt in stare, sa-i trimitem sa invete, sa se documenteze, nimeni nu s-a nascut invatat!
    Prima intrebare e CE VREM sa FACEM cu Sistemul de Educatie?!
    Sa raspunda cei RESPONSABILI si bine platiti!
    Avem acei PROFESIONISTI care POT raspunde?!

  28. Reteta schimbarii propusa in articol este inepta. Vrei o schimbare, incepi de la clasa 1. 90% din informatia predata in scoli este sau inutila, sau extrasa din context, sau fara valoare practica. Iar vasta majoritate a informatiilor se predau, aproape nimic nu se „descopera”.

  29. Întrebare? Pe d-na profesoara-ministru al educației o întreabă vreunul din jurnaliștii puterii câte meditații a făcut, câte case are din meditații și de ce nu se ,,ingrozeaza „când o aude pe ȚURCAN cum jignește limba română? ???Sau dacă poate sa le dea meditații celor care ,publica jargoane și expresii de mahala și își exprima opțiunea pentru puterea actuala pe diferite site-uri????Aceștia sunt cumva intelectualii puterii??Sau ,știu doar fizica (forță! !!) deoarece la matematica nu au dat răspuns pana în ziua de azi

  30. Sunt admiratoarea oricărei persoane cu bun simț și al oricărei persoane care stie limba romana!!Nu-Mi place dubla măsură și, măcar atunci când văd ca apar lingvistii PNL ,vreau sa cred ca sunt mai buni dar,de câte ori apare Țurcan ,constat ca sunt mult sub presupusa,,analfabeta”!!!Vizionați va rog emisiunea Tvr în care a fost invitata aseară și în care, a ,,ingrozat”limba română !IIar dacă nu va plac opiniile mele,trebuie sa va asumați persoanele pe care le adorați!

    • Citiți-vă comentariul și minunați-vă, stimați tovarăși! Presupusă nu este analfabeta, ci credința d-voastră de superioritate. Zic!

  31. Testele PISA sunt concepute după modelul de școală american. Modelul de școală european este a unei școli de cultură generală. Specializare s-a făcut și se face încă în cadrul sistemului universitar sau postliceal. Acum câțiva ani am citit că Anglia se confrunta cu analfabetismul funcțional și nu cred că azi stau mai bine.
    Mitul că școala românească este excelentă datează din perioada comunistă și s-a continuat și după. În realitate am avut și avem o școală paralelă. Chiar copii dotați au luat și iau meditații începând cu clasa a 5-a inclusiv mulți olimpici. Consider că sistemul de învățământ axat pe acumularea unei culturi generale serioase este cel mai eficient. Degeaba avem buni ingineri, economiști etc dacă aceștia din punct de vedere cultural sunt sub un anumit nivel. O constatăm și azi direct pe pielea noastră.Când Mircea Eliade a ajuns profesor în America a fost îngrozit de lipsa de cultură a studenților săi. Dar când au început specializare în istoria și filosofieareligiilor s-au dovedit a fi excelenți. Cel care a încercat cu adevărat ă restructurare a învățământului nostru a fost profesorul Magda de la Cluj.

    • Magda este numele unei foste; fostul ministru se numește Marga…
      După mine, problema s-a născut din politizarea învățământului; Politruci și la inspectorat, și la conducerea școlilor, și printre dascăli, astfel că au mai rămas foarte puțini aceia care au capacitatea de a învăța copilul să învețe, iar nu să memoreze după dictarea unuia care citește din manual. Ca să nu mai vorbesc despre nenorocirile, chiar multe, care au ajuns cadre didactice prin înșelătorii succesive, pe pile, cumetrii sau amantlâcuri, fiind incapabile să poată cizela educația tinerilor.

  32. Buna seara, prea multa politica în învățământ, de sus pana jos,posturile nu sunt scoase la concurs în fiecare județ, pensionari multi în sistem-depasiti de realitatea zilei,nu știu sa folosească un laptop,multi habarnisti ,multe preotese în sistem,multi depind de consiliul de administrație care este politic,în rural este dezastru la partea de citire și înțelegere a unui text ,la scris…..etc….învățători dezinteresați……copii din familii dezorganizate…..violenta în scoli……poți avea rezultate cu copii pe plan național și nu ești apreciat în cadrul scolii…..se întâmplă în România…….multi profesori tac de frică……înghit și merg mai departe….multi nu se titularizeaza ca nu acordul consiliului de administrație……nu sunt iubiți de partid….spun lucruri care deranjează…..asta e sistemul de învățământ…..o seara frumoasa!

  33. Bună seara!Este foarte adevărat ce spuneti domnul Silvian dar ,as vrea sa completez cu faptul ca ,stimații profesori confunda intenționat norma didactica(numărul de ore pe care le predau la scoala) cu normă de munca (8ore/zi timp de 5 zile).Basescu a avut dreptate când a întrebat câți bani iau pe ora.Întrebați ,,Diaspora”:la ce ora duc copii la școală, cui dau în primire copiii,la ce ora iau copiii de la scoala,de ce sunt obligați părinții sa comunice persoana care aduce și ia copilul de la școală, de ce mamele care nu au bone sau persoane desemnate pentru supravegherea copiilor RENUNȚĂ la serviciu, de ce toate mamele din lume au concediu postnatal de 4 luni și doar în România este de 2-3 ani? ???și mulți alți DE CE????

  34. Vreti reforma in educatie ?
    Atunci…iesiti din birouri si mergeti pe teren. Intrati in salile de grupa din gradinite si in salile de clasa unde stau ca sardinele copiii. Mergeti printre cadrele didactice si vedeti care le sunt necesitatile. Reforma nu se face de catre cei care nu au calcat intr-o sala de clasa de ani de zile. De unde stiu ei de ce au nevoie copiii si cadrele didactice? De la tv? Din filmele americane?
    Se cere evaluarea cadrelor didactice. Asta se face. Intrebarea este :cine le evalueaza? Universitarii, ai caror studenti obtin 10 la licenta si 5 la totularizare? Vorbim de reforma , dar nu avem habar de ce inseamna reforma.