REGINA MARIA – 600.000 de feedback-uri care modelează relația medic-pacient și serviciile de înaltă calitate (P)
Cu aproximativ 600.000 de recenzii primite în ultimii 10 ani și o medie de 9,54 pentru calificativele acordate, pacienții REGINA MARIA au devenit o voce puternică în procesul de îngrijire medicală. Dr. Nirvana Georgescu, Director de Calitate și Siguranță a Pacientului la REGINA MARIA, explică procesul de feedback și de ce este important ca pacienții să simtă că au control asupra gestionării stării lor de sănătate.
1. De ce sunt importante recenziile acordate de pacienți medicilor REGINA MARIA?
Nirvana Georgescu: Recenziile permit pacienților să-și exprime opiniile și să ofere feedback cu privire la serviciile medicale pe care le-au primit. Ele reprezintă o modalitate prin care pacienții își pot face vocea auzită și prin care se pot implica activ în procesul de îngrijire. Prin intermediul feedback-ului oferit la finalul consultaţiei pacienții pot împărtăși experiențele lor pozitive și pot oferi sugestii constructive despre cum poate fi îmbunătățită interacțiunea dintre medic și pacient. Mai mult, recenziile ajută alți pacienți care sunt în căutrea medicului potrivit, pentru că simți că poți avea încredere când alții au trecut prin aceeași problemă înaintea ta și au rezolvat-o.
2. Dacă un pacient vrea să afle ce recenzii a primit un anumit medic de la REGINA MARIA ce poate face? Unde sunt disponibile aceste recenzii?
Nirvana Georgescu: Recenziile sunt afișate în timp real pe site-ul nostru, în dreptul fiecărui medic, și sunt vizibile pentru oricine. Suntem dedicați transparenței în relația medic-pacient și dorim ca pacienții să aibă acces la informații reale și credibile atunci când își aleg medicii. Afișarea transparentă a recenziilor contribuie la o alegere informată și de încredere pentru pacienții aflați în căutarea celor mai buni medici. Recenziile medicilor se actualizează pe site-ul reginamaria.ro în decurs de o zi lucrătoare.
3. Când pot oferi pacienții acest feedback?
Nirvana Georgescu: Recenziile pot fi oferite de pacienți doar în urma unor experiențe reale, adică numai după consultații și ne bucură faptul că peste 2.000 de medici din rețea au aproximativ 600.000 de recenzii, în cei 10 ani de când am introdus sistemul. Noi încurajăm toți pacienții să ofere feedback prin intermediul formularului primit după fiecare vizită, prin email sau direct în aplicația REGINA MARIA în secțiunea „feedback de acordat”. Feedback-ul oferit este adăugat la scorul total al medicului, care este vizibil pe site-ul nostru pentru oricine. Orice pacient care a fost la consultație, poate evalua medicul respectiv cu un calificativ de la 1 la 10. Fiecare recenzie contribuie la evaluarea globală a medicului și la oferirea unei perspective informate și credibile pentru pacienții care caută cei mai buni medici.
4. Cum a contribuit digitalizarea în promovarea și colectarea feedback-ului de la pacienți în cadrul REGINA MARIA?
Nirvana Georgescu: REGINA MARIA este cea mai digitalizată reţea de sănătate din Romania, cu cea mai apreciată şi utilizată aplicaţie de mobil. Prin intermediul acesteia, am creat o modalitate ușoară și accesibilă pentru pacienți de a oferi feedback direct. Digitalizarea ne-a permis să colectăm feedback-ul pacienților în timp real și să îmbunătățim în continuare calitatea serviciilor noastre în funcție de nevoile și experiențele pacienților.
5. De ce este important ca pacienții să simtă că au control asupra gestionării stării lor de sănătate?
Nirvana Georgescu: Prin intermediul campaniilor pe care le desfășurăm, ne angajăm să educăm și să promovăm generații de pacienți responsabili. Încurajăm pacienții să fie implicați activ în gestionarea propriei stări de sănătate, să se informeze și să ia decizii înțelepte în ceea ce privește îngrijirea medicală. Este esențial ca pacienții să se simtă stăpâni pe situație și să devină parteneri activi în relația cu medicii, într-un proces de îngrijire medicală colaborativ și eficient.
6. Ce măsuri sunt luate pentru a asigura calitatea și siguranța serviciilor medicale oferite în cadrul REGINA MARIA?
Nirvana Georgescu: La REGINA MARIA, calitatea și siguranța pacienților sunt priorități fundamentale, iar sistemul prin care aceștia oferă recenzii medicilor este modul prin care noi le ascultăm vocea. Ne dedicăm implementării standardelor riguroase de calitate și siguranță, urmând cele mai bune practici și cerințele internaționale. Echipa noastră se angajează ferm să ofere o îngrijire medicală de înaltă calitate, investind în formare continuă, tehnologie avansată și monitorizarea constantă a proceselor medicale. Astfel, asigurăm pacienților noștri un mediu sigur și profesional în care să primească tratamentul și îngrijirea de care au nevoie. În plus, în ultimii 10 ani, REGINA MARIA a investit peste 200 de milioane de euro în dezvoltarea sistemului medical din România, prin modernizarea sau deschiderea de noi locații, achiziția de aparatură performantă și pregătirea echipelor medicale.
7. Ce planuri de viitor aveți în ceea ce privește colectarea feedback-ului de la pacienți și îmbunătățirea relației medic-pacient?
Nirvana Georgescu: Suntem într-o continuă evoluție și ne străduim să întărim și mai mult legătura dintre medic și pacient. Vom continua să îmbunătățim modalitățile noastre de colectare a feedback-ului pacienților, să ne concentrăm pe adoptarea tehnologiilor inovatoare și să promovăm transparența și comunicarea deschisă în relația cu pacienții noștri. Ne angajăm să fim mereu în pas cu noile tendințe și să oferim o experiență medicală excelentă și personalizată, astfel încât pacienții să se simtă în siguranță și să aibă încredere deplină în serviciile pe care le oferim.
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank