G4Media.ro

Reguli dure pentru transportatorii din UE, cu bătaie pentru cei din Est:…

Sursa foto: Inquam Photos / Tudor Costache

Reguli dure pentru transportatorii din UE, cu bătaie pentru cei din Est: Camioanele trebuie să se întoarcă la centrul operațional al firmei la fiecare opt săptămâni/ Cresc cheltuielile cu șoferii de TIR, care nu se vor mai putea odihni în cabina camionului în weekend

Comisia TRAN a Parlamentului European a aprobat marți acordul pentru reforma sectorului de transport rutier la care au ajuns Parlamentul și negociatorii președinției finlandeze a Uniunii Europene. În esență, acordul crește cheltuielile pentru transportatori, însă cele mai afectate vor fi coompaniile din Estul Europei, în special cele din România și Bulgaria, acuzate de companiile occidentale că practică prețuri de dumping și distorsionează concurența în piața pe piața transportului.

În esență, noile reguli vor crește cheltuielile transportatorilor, dar mai ales celor Estul Europei, care își trimiteau camioanele luni de zile să lucreze în Vest la costuri mult mai mici decât cele practicate de transportatorii locali.

Noile reguli impun, impun, între altele camioanelor întoarcerea la centrul operațional al întreprinderilor la fiecare opt săptămâni. În plus, perioada de odihnă obligatorie de la sfârșitul săptămânii nu poate să fie petrecută în cabina camionului. Dacă această perioada de odihnă se petrece departe de casă, companiile trebuie să plătească cheltuielile de cazare pentru șoferi.

Redăm mai jos cele mai importante puncte din acordul negociat marți în comisia Transporturi din PE, comunicate de serviciul de presă al Parlamentului European

  • Acordul păstrează limitele existente în privința cabotajului (trei operațiuni în decursul a șapte zile), dar introduce înregistrarea trecerilor de frontiere prin tahografe, pentru combaterea fraudei.
  • Pentru a evita practicarea „cabotajului sistematic”, va exista, de asemenea, o „perioadă de așteptare” de patru zile înaintea unor noi operațiuni de cabotaj efectuate în aceeași țară, cu același vehicul.
  • Pentru combaterea utilizării companiilor de tip „cutie poștală”, întreprinderile de transport rutier de marfă ar trebui să desfășoare o proporție semnificativă din activități în statul membru în care sunt înregistrate. Noile reguli impun camioanelor întoarcerea la centrul operațional al întreprinderilor la fiecare opt săptămâni.
  • Întrucât operatorii folosesc din ce în ce mai mult vehicule utilitare ușoare pentru a furniza servicii de transport transfrontalier, acești operatori (care folosesc vehicule ușoare, de peste 2,5 tone) ar trebui, de asemenea, să respecte normele UE pentru operatorii de transport și să echipeze mașinile cu tahografe.

Norme clare privind detașarea șoferilor

  • Normele la nivel european privind detașarea șoferilor vor oferi un cadru juridic clar pentru aplicarea regulilor de detașare în sectorul extrem de dinamic al transporturilor, pentru a preveni birocrația cauzată de abordări naționale diferite și pentru a asigura o remunerație echitabilă pentru șoferi.
  • Acordul prevede că regulile privind detașarea șoferilor urmează a fi aplicate cabotajului și operațiunilor de transport transfrontalier, cu excepția tranzitului, a operațiunilor bilaterale și a operațiunilor bilaterale cu o încărcare sau descărcare suplimentară în fiecare direcție (sau niciuna la ieșire și două la întoarcere).

Condiții de lucru mai bune pentru șoferi

  • Textul agreat include, de asemenea, măsuri pentru a asigura condiții de odihnă mai bune pentru șoferi și pentru a le permite să petreacă mai mult timp acasă.
  • Companiile vor trebui să-și organizeze calendarele astfel încât șoferii angajați în transportul transfrontalier să se poată întoarce acasă la intervale regulate (la fiecare trei sau patru săptămâni, în funcție de calendarul de lucru).
  • Perioada de odihnă obligatorie de la sfârșitul săptămânii nu poate să fie petrecută în cabina camionului. Dacă această perioada de odihnă se petrece departe de casă, companiile trebuie să plătească cheltuielile de cazare pentru șoferi.
  • În cazuri excepționale, li se va permite șoferilor să depășească timpul pentru condus, în condiții foarte stricte, cu scopul de a ajunge acasă pentru odihna obligatorie de la finalul săptămânii, dacă aceștia se află foarte aproape de casă.

Următoarele etape. Pentru a intra în vigoare, acordul trebuie să fie aprobat de miniștrii UE și apoi de Parlamentul European în plen.

Regulile privind detașările șoferilor se vor aplica la 18 luni de la intrarea în vigoare a legislației.

Regulile privind timpul de odihnă, incluzând întoarcerea șoferilor, se vor aplica la 20 de zile după publicarea legislației. Regulile privind întoarcerea camioanelor și alte modificări referitoare la accesul la piață se vor aplica la 18 luni de la intrarea în vigoare a legislației privind accesul la piață.

Context

Propusă de Comisia Europeană în mai 2017, reforma a dat naștere unei bătălii de peste doi și jumătate între două tabere pe fondul unei concurențe puternice într-un sector sensibil. Pe de o parte, Vestul (Franța, Germania, țările Benelux), susținătorii unei legislații stricte, pe de altă parte țările din Europa de Est (România, Bulgaria, Ungaria, Polonia, Letonia și Lituania), care pledează pentru o viziune mai suplă. Primii îi acuză pe ceilalți de dumping social, în timp ce aceștia din urmă le reproșează un protecționism ascuns.

Fiecare tabără a trebuit să facă unele concesii, a estimat o sursă apropiată negocierilor. Pentru cei din Vest, o înfrângere majoră, însă așteptată: regulile de detașare (care prevăd o remunerare conform regulilor țării în care se desfășoară munca: salariul minim, dar și primele) nu se aplică camionagiilor ce realizează un traseu din țara de origine a companiei lor spre o altă țară. Mai exact, un român care face cursa dus-întors România-Franța se află sub incidența regulamentului român, precizează AFP.

În schimb, în dosarul exploziv privind cabotajul (unde un transportator efectuează operațiuni interne – mai multe încărcări și descărcări – într-o țară unde a sosit în cadrul unei livrări internaționale) este prevăzut să se aplice regulile de detașare. Concret, un șofer bulgar, care efectuează mai multe operațiuni în Olanda, este plătit cu remunerarea aplicabilă în această țară.

„Un șofer nu va dormi în vehiculul său în timpul repaosului său săptămânal de peste 45 de ore, ci într-o unitate de cazare veritabilă, plătită de angajator. El va trebui, de asemenea, să se întoarcă la domiciliul său cel puțin o dată la fiecare patru săptămâni, indiferent de țara sa de reședință din UE”, a explicat Karima Delli, președinta Comisiei pentru Transporturi din Parlamentul European.

Sursa Foto: Inquam Photos / Autor: Tudor Costache

Publicitate electorală

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

39 comentarii

  1. De aceea avea nevoie PPE de un comisar pentru transporturi din România, recte Adina Vălean !

  2. Bine ca se termina in parte cu exploatarea groteasca a soferilor din Est- in special din Romania. Nu putem fi de batjocura tarilor bogate care nu mai califica soferi profesionisti.
    Soferii romani pot conduce totusi dubite de 3.5 tone fara restrictii in timpul de odihna legal.

    • Exploatare? Crezi că-i obligă cineva pe șoferii ăia? Nu, fac asta pentru bani. Eegulile astea nu au fost introduse pentru șoferi ci numai și numai pentru a proteja profitul companiilor de transport din vest.
      De ce trebuie un camion să se întoarcă la bază la 8 săptămâni? De ce nu numai șoferii ci camioanele? Păi pentru că „bază” pentru firmele din DE și FR înseamnă 100km, nu costă, dar pentru alea din RO și BG înseamnă 5000km dus și 5000km întors cu camionul gol.

      Este o măsură care protejează firmele din vest, atât.

      Următoarea măsură va fi de genul „pentru protectia muncitorilor în construcții, firma care prestează în vestul Europei trebuie să transporte înapoi în România și Bulgaria muncitori dar și macaralele, excavatoarele și betonierele la fiecare 8 săptămâni”.

    • Și uite așa UE incepe sa rimeze cu MUIE. Agricultura nu avem, industrie nu, firmele nu pot lucra în vest. Bine că avem.lidl Kaufland și Auchan. Bravo. Roman prost. Bucurați-vă fraților. Aveți UE

    • Mega Image, Carrefour, Selgros, Metro

    • Biet naiv, n-ai inteles nimic. Toate regulile de tipul asta sint create pentru a anula competitivitatea firmelor din est. N-au nici o legatura cu exploatarea soferilor si alte maimute. Murea careva pe la Bruxelles de grija soferilor, crezi mata?

    • Prost esti Ionaș, nu ai înțeles nimic. A explicat foarte clar Marian. Prin aceste masuri sunt scosi romanii si bulgarii din joc. Banii bogatilor sa ramana la bogați, fara sa ai dreptul sa le faci concurenta.

  3. O masura buna pentru soferi si pentru anti-damping in Europa.Daca acum companiile romanesti de transport vor incepe sa se vaite,trebuie vazut din partea guvernului, ce se poate face pentru competivitatea acestora.

  4. Bravo! Nu se poate ajunge altfel, la cresterea salariilor in Est. Patronii din est, nu maresc altfel salariile angajatilor lor (cei din transporturi) Doresc sa fie competitivi in Vest? Nici o problema, concurenta este libera, piata este deschisa. Insa, fara exploatarea soferilor. Absolut toti, trebuie sa respecte minimum cerut de legislatia europeana.
    Bineinteles ca saracii soferi din Est, accepta sa fie exploatati, in conditii infernale. Nu au ce sa faca. Nu au organizatii sindicale care sa ii apere.

    Bineinteles ca majoritatea patronilor din Est, va tipa ca din gura de sarpe, ca „dau faliment”. Vom vedea cu totii, ca nu vor da faliment si se vor adapta, platind salarii mai mari, organizand repaosul la hotel, etc.
    Inca odata, bravo Bruxelles!

    • Hai că ai zis-o . De aia la Kaufland, Lidl salariile angajaților din Romania sunt că în vest. Că sunt competitivi. Îl doare in cot pe francez de roman. Pentru el, competitiv înseamnă romanul sa nu existe. Dar stai liniștit, patronul o sa crească salarii, va crește și costuri și evident prețul pe care.in final tu idiot roman o sa l plătești. Mănânci mere poloneze, carne olandeza etc….aduse cu tirul competitiv. In fiecare dimineață la 3, 4 un șofer alimentează hipermarketuri le cu rahaturile occidentale care se vor scumpi și tu vei plati. Da , este competitiv.

    • Stiti cam care este salariul unui angajat la Kaufland/Auchan/Carrefour/Cora/etc, in Vest? Stiti cam cat costa o simpla chirie si un simplu bilet de metrou?
      Bineinteles ca salariile nu sunt echivalente (mai mic in Est, insa de 75% cel putin) insa, angajatii nu sunt aceiasi, nici numarul lor. In Vest, este nevoie de mult mai putini angajati, pentru acelasi perimetru de activitati.

      Insa, nu vad care este paralela intre Kaufland in Romania si transportorii Est, care isi platesc mizerabil angajatii, pentru activitati… in Vest. Daca ati fi facut o comparatie justa, ati fi luat cazul unor angajati Vest, detasati in Est, si platiti cu salarii Est. Ori, nu este cazul.

      Este o modalitate de a lupta pentru bunastarea generala europeana. Incet incet, angajatorii Est, vor fi nevoiti sa mareasca salariile angajatilor. Intai, pentru a putea sa ii detaseze in Vest, apoi, pentru toti angajatii.

    • @doru

      O completare: nimic din ceea ce ati scris, nu se refera la Vest, ci la Romania. Articolul, descrie noile reguli, pentru transportorii care participa la transport Vest. Nu Est. Deci, tot ceea ce ati descris, nu se aplica in Romania.
      Angajatii transportorilor Est, lucreaza in Vest, transportand marfuri din Vest in Vest. Absolut nimic nu se refera la transporturi Vest-Est. Ci Vest-Vest.

    • Exploatati ? Ajung cu salarii cu diurna la 2.500 Euro. Nu le mai plangeti de mila ca nu ii forteaza nimeni sa lucreze pe camion.

  5. Deja avem Uniunea Europeana de Vest si de Est.

  6. Unde sunt soferii romani exploatati? Un sofer roman ce lucreaza pe comunitate castiga in jur de 2500 euro NET. Un sofer neamt ia 2700-2800 euro. Deci unde este exploatarea? Singura diferenta este ca doarme in cabina in week-end, pentru ca asta e, neamtul e aproape de casa lui, romanul e foarte departe. Amendamentul care loveste transportatorii romani este ca vor trebui sa vina acasa cu camioanele la 8 saptamani. Sa vezi atunci mii de camioane care se indreapta spre Nadlac, unele cu remorcile goale, unele doar cu capetele tractor, iar doar 5% pline cu marfa. Aici e problema si multe firme vor sucomba daca Romania nu blocheaza aceasta lege.

    • Romania nu are cum sa blocheze aceasta lege. Pentru ca ea nu se aplica in Romania, pentru transporturile in Romania, sau Romania spre Vest, sau Romania spre Est, sau din Vest/Est spre Romania.
      Se aplica pentru trasporturile Vest-Vest, unui sofer/camion, care este doreste sa lucreze ca roman/societate romaneasca, pe piata vestica. Si este absolut normal sa o faca, altfel soferii raman continuu in Vest, neavand viata personala

    • Evident, sa blocheze legea in parlamentul european, pentru a nu fi adoptata, idiotule. Si o poate bloca, deoarece este o lege Europeana, nu o lege nationala a vreunui stat membru.

    • Se pare ca ati lipsit de la lectiile de buna cuvinta, iar cuvantul „politicos”, va este ecunoscut.

    • Dar si acum fiul meu la 8 săptămâni se întoarce acasa din comunitate.
      In articol scrie ca la 3-4 săptămâni este necesara întoarcerea.
      Azi suntem in 17 iulie 2020 când citesc articolul
      De cand se va aplica legea?

  7. Da, dar asta înseamnă ca firmele romanesti sa le ofere diurne consistente șoferilor de tir, precum și salarii la nivel vest european pentru a putea sa respecte noua legislație. Intrebarea este daca pot sa faca asta, în condițiile în care salariile sunt asa cum sunt la noi.

    • Noile reguli, se vor aplica pentru cei care doresc sa transporte marfa din Vest in Vest. Nu se aplica pentru Est->Vest, nici pentru Vest->Est.

  8. Pai deja le ofera, pentru ca romanii castiga aproape cat vest-europenii!. Nu aici at fi problema companiilor romanesti. Problema e cu adusul camioanelor in tara la 8 saptamani pe gol, pentru ca e distanta mare si Romania nu face atat import export me masura numarului de camioane inmatriculate la noi.

    • Pai ideea e clara, plecați. Lăsați că avem noi firme în vest, nu trebuie sa ne transportați voi. Sunt curios ce măsuri iau esticii pentru a se proteja de invazia comercială a Vestului. Răspunsul e …..niciuna. Din alea 8 săptămâni 3 zile le faci pe drum dus și 3 zile întors daca vii din Olanda spre exemplu că trebuie sa faci pauze. Rămân 7 de lucru…..avea dreptate cineva mai sus, neamțul sta acasă, face 100 km , romanul….tre sa plece să facă mii de km= alte costuri. Mai exista și varianta sa faci firma pe comunitate. Și cred că și la asta se au gândit. Ce nu înțeleg e de ce nu se opun esticii. Daca macron le sufla în pupa alor lui, ai noștrii nu sunt deloc interesati de capitalul românesc. In fine….oricum vestul se va impune. Nu i nimic. Plantațiile de sparanghel nemțești sunt pline cu sclavi români. Or sa mai încapă și camionagii.

  9. Problema e că în vest lucrează și cei care nu își permit. Pentru a prinde contracte lucrează mult sub prețul pieței, iar apoi ca să o poată scoate la capăt, când i se termină bateriile se servește de pe primul camion ce îi iasă în cale, când nu mai are bani de motorină începe să fure motorina de la care apucă, iar majoritatea șoferilor sunt bătaia de joc a angajatorului din est…e trist pentru cei care încearcă să fie corecți…ceilalți o merită din plin.

    • Esti mai prost decat prevede legea. Tu crezi ca transportatorii romanii ALEG pe cat sa lucreze?? Nicidecum! Vesticii iti ofera un pret in functie de tara din care esti si de numarul de camioane aduse. Stai linistit ca nu romanii dicteaza pretul, ci vesticii. Daca iti convine bine, daca nu, asteapta altii. Nu mai vorbiti in necunostinta de cauza. Bateriile nu ti le fura nimeni pt ca sunt greu de transportat, motorina se mai fura, ca peste tot. Sa vedem noi ce vor face zecii de mii de romani care spui tu ca sunt bataia de joc a angajatorului, cand firmele romanesti vor da faliment. Unde vor mai gasi ei salariu 2500 euro? Sigur, se pot angaja la firme din Vest, dar nu mai pot veni acasa la 6 saptamani….ci doar de 2 ori pe an cand au concediu. Si nu mai raman cu toti banii in mana pt ca trebuie sa isi plateasca chirie si utilitati. Si unde mai pui ca trebuie sa stii macar putina engleza si germana ca sa lucrezi in vest….in timp ce majoritatea soferilor romani nu prea stiu. Nu mai aruncati vorbe gen „exploatare” daca nu cunoasteti fenomenul.

    • @Tele Orman , cred că e cel mai bine documentat comentariu de aici. Din păcate sunt care comentează dar nu au nicio legătură cu transportul. Nu mai zic de măsură cu tahografe la 2.5 tone. Doar românii transporta cu 3.5 tone. Ai un palet, nu pornești tirul . E îndreptată direct spre români.

    • Tele-Orman ,te văd foarte ,,vocal,, pe aici în scris dar și sub acoperire! Pe lângă asta mai și ai tupeul mizerabil să spui că șoferii români au 2500€ SALARIUL!!! Tu ești la bâză pe aici din câte observ eu! 🙂 Iar mai sus spuneai ceva că nu-i obligatoriu să activezi ca șofer profesionist dacă nu-ţi convine ,,sistemul,, românesc de plată ……dar pe voi, patroni de 2 lei fără nici măcar o pregătire financiară sau ceva legat de management al unei afaceri, CINE VĂ OBLIGĂ SĂ RĂMÂNEȚI PE PIAŢĂ??? Ia spune tu ,,cunoscătorule,, de toate cele din afacerile în transportul românesc internațional! Pe voi cine v-a oprit să nu boicotaţi piaţa externă la capitolul prețuri?!? Să fiţi uniți voi între voi patronii români (de 2 lei o mare parte dintre voi,pentru că și voi aţi fost șoferi dar ,,v-aţi ajuns,, și aţi uitat de unde se ţine covrigul în mâini ) și să îi forțaţi pe vestici să nu vă mai dea ,,firimituri,, cum vă lamentaţi pe internet! Dar ,,Panamera,, aveţi toţi la poartă 🙂 și SALARIUL șoferilor profesioniști îl daţi MINIMUL PE ECONOMIE + diurna zilnică (care-i deductibilă) ,așa că nu o mai arde la valoare pe aici că te vezi tu important (dar ascuns după un ID , sugestiv aș putea spune :))) )
      Puneți mâna pe carte și voi patronii români dacă mai vreţi într-adevăr să activați în transporturi ,că nu doar șoferii profesioniști români au probleme serioase la teorie, și o mare parte dintre patronii români aveţi grave probleme legate de afaceri și mergeți pe BIȘNIŢĂREALĂ ! Succesuri vă doresc la tuturor! :)))

  10. Bună dimineața! Târziu vor înțelege românii ce au făcut când au trimis în PE liberalii și USR-iștiI! Intelectuali ca Valean,Siegfrid,Ciolos!!!Când li se comunica votanților ca interesele erau mai mari decât votul lor,munca lor,casa lor,copii lor ,tara lor,aveau probleme de principii.Răul de-abia a început. ..urmează justiția sa fie pusă pe butuci,sănătatea și economia din mers!Trăiască multinaționalele și angajații lor care vor reuși sa supraviețuiască economic după ce nu vor mai avea beneficiari din cauza lipsei de bani a bugetarilor,pensionarilor și firmelor mici.Aceștia erau consumatorii și contribuabilii corecți și mulți!

    • Multi dintre cei care comenteaza habar nu au despre ce vorbesc, sunt comentatori de profesie, iar profesia lor nu ii ajuta sa inteleaga despre ce vorbesc. Desi, sunt doar cativa care iau bani per post. Sa va intre in cap, romanul nu este mai productiv ca altii, din contra…asa ca singurul mod este sa vina cu rpeturi de dumping. Asta nu merge la nesfarsit, pt ca oricum profitul a fost scos din firma fara sa se aduca imbunatatiri programului de lucru, cazare la motel…Nu vor mai ajunge fructele din Spania…nu-i problema, vor ajunge alea din Turcia si alea locale, alea din MD, Ukraina etc…care vor trebui sa fie la standarde UE, ca doar suntem in UE… 🙂 MIA, bugetarii „destepti” castiga bine, restul voteaza ca oile salarii pentru aia „destepti” :)). Multinationalele nu mai au forta de munca si in curand isi vor relua ciclul de mutare in tari mai ieftine, iar bugetarii vor ramane sa primeasca O m* mare pt ca n-o sa mai aiba cine sa le plateasca salariile imense. Sa vezi atunci fericire, oameni care au plimbat 2 foi de hartie pt salarii de sefi la privat intra in campul muncii direct la spalat masini, pt ca nu-s in stare sa faca altceva.

  11. Mizează că șoferii vor rămâne la firmele din vest cu chirii și mutare în vest pentru a încasa impozite etc. Doar de firmele din est nu au ei nevoie. De șoferi au. Se explică și de ce permit migrația. Au nevoie de oameni nu și de capital. Sclavi….pe înțelesul tuturor. Asta au nevoie.

  12. Bună seara!!SS sunt de acord cu tine pe câteva puncte dar,bănuiesc ca în spatele acestui pseudonim este un angajat în privat plătit incorect raportat la munca depusă! Dacă greșesc, îmi poți atrage atenția!Eu sunt unul dintre privații care mă lovesc de lipsa forței de munca și, am înțeles că trebuie să măresc salariul pentru a deveni atractiv.Ce s-a încercat cu majorarea salariilor pe principiul”bate șaua ca pricepe iapa”,astfel încât și privații sa mărească salariul pentru a-și menține personalul a fost distrus de Diaspora romana căreia îi este teama ca în clipa în care vine acasă ,nu va mai avea un schimb valutar convenabil!Și de aici un concurs de împrejurări! !!Am văzut comentarii privind profitul privatizatiilor.Dragii mei,suntem o tara libera,riscați și deveniți privați! !!Dar sa nu uitați în acel moment sa puneți în vedere angajatului sa împartă șomajul, pensia și contribuțiile /sănătate cu voi.Asta a nemulțumit marea masa a angajaților dar,vreți o tara ca afară! !!Asta a omis Diaspora sa va comunice celor care nu ați muncit „afară „!!!Privind pensiile militarilor comparativ cu justitiabilii:și unii și alții au privațiuni dar spre deosebire de militari justitiabilii nu au fost solicitați la calamitati(inundații, cutremure,nămeți ),nu sunt solicitați sa stea de paza la hotare sau în stradă la manifestații, și când este nevoie (cazul Caracal)sa elibereze mandat nu ai voie sa-l deranjezi pana la ora 06.00!!!Dacă doctorii au practicat somnul în garda a urlat toată masa media dar,justitiabilîi dorm orele pe care vor sa le doarmă deci,nu va mai luați de militari ca riscați la prima calamitate sa nu mai răspundă nimeni la chemare!Și următorul miting…Este posibil ca niciun jandarm sa va mai apere pentru ca sunt batuți și apoi tarati în justiție! !!Cei mai mulți militari au lucrat la canalul Dunăre Marea Neagra,la casa poporului,în agricultura și, munceau în schimburi pentru a acoperi necesitățile unor domenii care nu aveau forță de muncă necesară. Sunt multe de spus dar încă nu mi-am propus sa devin scriitor.Privind justiția, are ce merita!!!!Poate vor înțelege sa aplice legea așa cum este scrisa nu cum o interpretează fiecare….

    • Buna
      situatia e foarte simpla si nu atat de complicata precum am citit in comentariile de mai sus . tarile care au o putere de decizie in uniunea europeana franta ,germania benelux spania ca sa zic asa tarile care au pus pe picioare Ue sau cam pacalit acceptand deoadata multe tari care nu sunt pregatite nici din punct de vedere financiar nici fiscal sa intre in UE. Noile tari ale Ue au un sistem fiscal deficitar care nu este capabil sa controleze fiscalitatea firmelor din tara , si aici incepe problema si cei din Ue o stiu, o firma din vest ca sa zic asa e controlata la milimetru fiscal pe cand in romania soferi lucreaza cotizeaza la stat pe salariul minim din economie restul banilor find in mana deci bani negri. Nimeni nu isi imagineaza cum face un patron roman care are sa dau un exemplu de 10 soferi,cum face in fiecare luna sa scoata 20 de mii de euro din contul firmei fara sa fie intrebat unde pleaca acesti bani,unde este factura sau bonul de platire ,de ce sau scos acesti bani …pentru ce etc etc,in vest in functie de ce nivel de cifra de afaceri ai administratia te controleaza chiar si saptamanal ca sa nu poti sa faci ceea ce fac patroni romani. Eu cred ca legea va aduce lucruri bune si lucruri rele ,tari ca si Franta si Benelux au sindicate foarte puternice si au gasit tot felul de masuri pentru a indeparta estul sau forta de munca ce vine din est sa munceasca in vest si nu isi cheltuie veniturile in vest,toate opiniile sunt respectabile si nu e nevoie de insulte ,eu cred ca fiecare are dreptul sa expuna punctul sau de vedere . Un lucru e clar daca vrem sa fim competitivi si sa avem o tara puternica nu putem sa cautam solutia in afara , trebuie sa rezolvam prima data problemele din tara noastra si dupa aia sa vedem problemele celorlalti, e usor a vedea problema vecinului si nu cea care este in curtea ta.

  13. Bună seara!Daniel vreau sa îmi nominalizez 3 tari în care patronii sunt controlați zilnic.Eu sunt un mic patron și ar însemna să pun cheia dacă as sta zilnic la un control!!!Când ești angajat ti se pare normal sa judeci patronul fără sa știi ce si-a asumat!!!Dar,eu îți doresc sa ajungi patron ca sa știi despre ce este vorba și, sa ai mulți angajați ca tine!!!!

    • Buna Mia
      E normal fiind patron sa ma intrebi acest lucru
      iti raspund cu placere franta spania germania holanda belgia au un sistem fiscal care nu necesita prezenta unei persoane care sa iti solicite toate documentele mai pe scurt nu vine inspectorul la firma….pur si simplu ti se solicita sa trimiti toata facturarea de pe luna x cu totul detailat facturi platite ,facturi incasate etc etc tot ce e legat de firma la o adresa de email totul este telematic administratia are mecanismele ei mai bine zis un program care analizeaza datele si emite un verdict, tise solicita datele intrun anumit format in asa fel incat programul ce ei utilizeaza sa poata sa procese datele,este clar ca aici vorbim despre transport si in transport tot ce se factureaza trebuie sa existe o anumita documentatie ce o acrediteaza cmr etc etc bon de livrare , mai apoi se paote verifica cu datele de la tacho daca respectiva cursa facturata sa si realizat deoarece noile tachografe, dispun si de un loaclizador gps ca sa zic asa ce inregistreaza la minut coordonatele camionului, deci nu poti sa facturezi asa cum se zice pe la noi din flori, o firma de transport este o firma de servici deci nu produce nimic si nu vinde nimic vinde doar servici nu e usor sa faci bani negri,dar patroni romani o fac si o fac foarte usor …..de ce ??, cu siguranta pentru ca sistemul fiscal nu e pregatit si nu controleaza aceste aspecte ,sau e pacalit foarte usor…..Mia inteleg ca e greu foarte greu sa fii patron si ca e si mai greu sa faci ca o afacere sa funcioneze dar trebuie sa intelegem ca fara un sistem fiscal coorect e imposibil sa progresam . In romania cand vine fiscul la o firma sunteti toti speriati pentru ca toti ascundeti cate ceva de ce ?? de ce nu putem sa fim coorecti….de ce nu putem sa stam la o discutie fara sa nu spunem ca statul ne face mare presiune fiscala….de care majoritatea scapati……P.D eu nu am zis ca te controleaza zilnic am zis ca te controleaza in functie de cat facturezi si controlurile pot fi saptamanale …lunare ….si de ce ne este frica de control…..daca suntem asa de corecti….e trist ca vrem sa avem o Romanie puternica dar o furam …..care cat poate……. si pana cand aceaste ganduri de cum sa fac sa nu ma prinda pentru ca vreau sa pacalesc fiscul…. Romania nu va merge bine.

  14. De ce sã blocheze? Vreau 18 € pe ora sau 3500€ diurna pe luna, iar tu când o sa stai cu oala pe parcare sã ma anunți, cãci vad ca habar nai ce înseamnã cuvântul ” ŞOFER „

  15. O mare teapa!
    Ziceam ca nu lucram pe 2300 la romani ca sunt putini
    Sa vezi ce o sa lucram pe 1500 la nemti sa le plătim chirie , impozite și vom veni o data pe an acasa bineneteles cu cerere de concediu înainte care probabil nu se va aproba când dorim și vom pleca când se va putea !
    Iti spun din experiența !
    Sunt societăți ce au investit enorm de mult , efectele vor fi groaznice !
    Vom vedea de unde găsim banii de pensii …… doar este un subiect actual !

  16. Buna ziua,
    doresc sa fac un transport de cartoane circa 50cm/50cm aproape 150 cartoane.Completare camion din Dunkerque pina la Tecuci.Cat ar costa? Cordialement Theodore