G4Media.ro

Renault anunţă suspendarea proiectelor de creştere a capacităţii de producţie în România,…

Sursa Foto: Dacia

Renault anunţă suspendarea proiectelor de creştere a capacităţii de producţie în România, ca parte a unui plan de reducere a costurilor

Grupul Renault a anunţat, vineri, suspendarea proiectelor de creştere a capacităţii de producţie în România şi Maroc, ca parte a unui plan de reducere a costurilor la nivel global.

Potrivit unui comunicat de presă al grupului francez, planul de transformare are ca scop realizarea unor economii de peste 2 miliarde de euro pe parcursul a trei ani şi punerea bazelor unui nou model de competitivitate.

„Dificultăţile cu care se confruntă Grupul, criza majoră prin care trece industria auto şi urgenţa tranziţiei ecologice sunt imperative care determină compania să accelereze această transformare. Acest proiect de plan va consolida capacitatea de adaptare a Grupului, prin concentrarea pe generarea de flux de numerar, păstrând în acelaşi timp clientul în centrul priorităţilor sale. Se bazează pe o abordare mai eficientă a activităţilor operaţionale şi pe gestionarea riguroasă a resurselor”, se arată în comunicat.

Planul prevede, printre alte măsuri, optimizarea producţiei, suspendarea proiectelor de creştere capacitară planificate în Maroc şi România, precum şi realizarea unor studii pentru adaptarea capacităţilor de producţie în Rusia şi raţionalizarea activităţilor de fabricaţie a cutiilor de viteze în lume.

Se intenţionează, totodată, revizuirea capacităţii de producţie globală de la 4 milioane de vehicule în 2019, la 3,3 milioane până în 2024, precum şi „ajustarea” numărului de angajaţi din producţie.

„Groupe Renault intenţionează să facă ajustările necesare în privinţa forţei de muncă pentru a permite revenirea la o creştere rentabilă şi durabilă şi se angajează să se asigure că acestea se desfăşoară printr-un dialog exemplar cu partenerii sociali şi cu autorităţile locale. Acest proiect de ajustare a forţei de muncă urmează să se bazeze pe măsuri de recalificare, mobilitate internă şi plecări voluntare. Acesta se va întinde pe parcursul a trei ani şi va viza aproape 4.600 de posturi în Franţa, la care se adaugă reducerea cu peste 10.000 de alte posturi în restul lumii, unde Grupul este prezent”, se precizează în comunicat.

Planul mai prevede o îmbunătăţire a eficienţei şi reducerea costurilor de inginerie, prin raţionalizarea proiectării şi dezvoltării vehiculelor (reducerea diversităţii componentelor, creşterea standardizării) şi optimizarea resurselor (concentrarea dezvoltării tehnologiilor strategice cu valoare adăugată ridicată în sit-urile de inginerie din Ile-de-France şi optimizarea utilizării centrelor de cercetare şi dezvoltare din străinătate şi subcontractarea).

„Într-un context dominat de incertitudine şi complexitate, acest proiect este vital pentru a garanta o performanţă solidă şi durabilă, satisfacţia clienţilor fiind prioritară. Prin valorificarea numeroaselor noastre active, cum ar fi vehiculul electric, prin valorificarea resurselor şi tehnologiilor Grupului Renault şi ale Alianţei şi prin reducerea complexităţii dezvoltării şi producţiei vehiculelor noastre, dorim să generăm economii de scară pentru a ne restabili profitabilitatea globală şi pentru a ne asigura dezvoltarea în Franţa şi la nivel internaţional. Acest proiect ne va permite să privim către viitor cu încredere”, a declarat Clotilde Delbos, CEO interimar al Renault, potrivit comunicatului.

Renault, Nissan şi Mitsubishi au anunţat anterior, pe 27 mai, un noul model de cooperare în afaceri, pentru reducerea costurilor, sporirea competitivităţii şi profitabilităţii la nivelul alianţei.

Într-o declaraţie comună, cei trei producători au anunţat că fiecare membru este de referinţă pentru regiuni, acţionând ca o poartă de acces şi ca un mecanism de sprijin pentru competitivitatea tuturor partenerilor. Astfel, Nissan va fi lider în unele regiuni, cum ar fi China, America de Nord şi Japonia, în timp ce Renault va servi de referinţă în Europa, Rusia, America de Sud şi Africa de Nord, iar Mitsubishi în sud-estul Asiei.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

8 comentarii

  1. Cam atât despre visul globalizării și cel european. Următorul pas va fi relocarea producției in Franța.

    • Guvernul francez conditioneaza acordarea imprumutului de 5 miliarde de euro cu conditia relocarii productiei in Franta (ceea ce este cam SF in conditiile actulale). Si atunci Renault va face alte concesii pentru a putea primii banii de la statul francez. Ca nu mai dezvolta capacitatile de la Mioveni (temporar) nu-i nici o sfaraiala. Si-asa vanzarile au scazut dramatic si nu prea se intrevede o revigorare a pietei auto in urmatorii 2 ani…. Asa ca mai usor cu pianul pe scari!

    • Cam slăbuț cu economia… pai tocmai ca cele 5 miliarde sunt condiționate de mutarea producției, ca producția a scăzut dramatic și nu se vede nici o îmbunătățire in următorii 2 ani, creeaza condițiile perfecte pentru oprirea investițiilor și mai apoi relocarea unei producții mici in Franța. Renault nu e aici pentru poporul roman la fel cum nu e in Rusia pentru a oferi rușilor locuri de munca. Nici vw in Mexic nu e de dragul mexicanilor.

    • Nu-i nimic, se indeplineste visul lui Dragnea si Tariceanu, sa scape Romania de multinationalele astea care sug sangele romanilor, sa vedeti cum Argesul se alatura Teleormanului daca Renault va inchide uzina Dacia, apoi pleaca toti furnizorii, Argesul e MORT, NIMIC nu exista in Arges in afara uzinei Dacia si furnizorii de pe platforma si imprejurimi!
      Sa consumam produse romanesti, nu d-alea „toxice” de la straini, sa faca PSD fabrici romanesti ca sa cumparam produse romanesti!
      O sa fie bine, fara strainii care sug sangele romanilor!!
      Dragnea, atac fara precedent la adresa multinationalelor in 19 Mai 2019, inaintea alegerilor europarlamentare, inainte de a pleca la relaxare la Rahova:
      „TOATE multinaţionalele au spus: românii sunt proşti. Au transformat România în coş de gunoi. Am făcut o lege care îi va pedepsi aspru. Nu mai acceptăm să fim batjocoriţi, să murim cu adevărul în mână“, a declarat Liviu Dragnea, în discursul său de la mitingul PSD din Târgovişte.
      Dacia e de cativa ANI cea mai mare companie din Romania, ca Cifra de Afaceri!
      Fereasca Dumnezeu!

  2. Vom fi iarăși ce am fost și mai hoți decât atât!

  3. Economia mondiala se va schimba, cum va arata e greu de prevazut acum, visul mondializarii ne-a ajutat pana acum ca Tara, dar pare ca acest Coronavirus va accelera sfarsitul globalizarii Economiei…
    Inca din Februarie 2020, MInsitrul francez al Economiei avertiza asupra dependentei de China si a necesitatii de a schimba asta mai ales in privinta Industriei de automobile şi sectorului sănătăţii, ambele cu mare dependenta Aprovizionarea din China.
    In mod explicit, el a subliniat necesitatea imperativă de a RELOCALIZA un anumit număr de activităţi şi de a fi mai independenţi pe un anumit număr de lanţuri de producţie.
    Statele vor decide mai mult in privinta viitoarele Investitii ale multinationalelor, salvate acum cu Ajutoare uriase de la Stat!
    Mai mult, BANII aia multi de la Comisia Europeana, aia 33 de Miliarde Euro alocati Romaniei anuntati Ieri se IAU pe baza de PROIECTE, adica trebuie depus pana la 21 Aprilie 2021 un Plan national de Investitii, intocmit de fiecare Tara, in baza Recomandarilor facute de CE in Rapoartele de Tara, bianuale!
    Care Plan de Investitii va fi analizat si Aprobat de o Comisie speciala la Brussels!
    PSDeii daca vor urma la guvernare ne vor pricopsi cu sume infime pe proiecte nesemnificative, ca si pana acum!
    Va amintiti Planul de investiții pentru Europa, așa-numitul „Plan Juncker” de 315 Miliarde Euro, lansat în noiembrie 2014 de Comisia Europeana pentru a inversa tendința descendentă a Investițiilor, aflate deja la niveluri scăzute, și pentru a aduce Europa pe calea redresării economice?!
    Proiectele diepuse de România au obținut finanțări în valoare totală de 676 Milioane euro(mai nimic!!), ZERO Euro pentru Transporturi!
    https://cursdeguvernare.ro/planul-juncker-in-romania-situatia-la-zi-in-clasamentul-eficientei-investitiilor.html

  4. Credeți că un virus atât de mic poate răsturna ordinea mondială?

    • Nu atat acest Virus va schimba ordinea mondiala, cat consecintele INTELEGERII, in sfarsit, a faptului ca o astfel de PANDEMIE e posibila oricand, dand peste cap Economia LUMII!
      Avertismente peste Avertismente au curs de ANI de zile cu privire la o Pandemie cu un Agent patogen respirator, dar Statele Lumii nu au inteles ca asta se poate INTAMPLA oricand, adica atat de repede, iar cand s-a intamplat Pandemia abia acum Liderii Lumii au inteles RISCUL:
      1) 13 Martie 2019: „Lumea se va confrunta în mod inevitabil cu o altă pandemie de gripă, motiv pentru care trebuie să fie pregătită pentru potenţialele efecte devastatoare, anunţa pe 13 martie 2019 Organizaţia Mondială a Sănătăţii).
      Știrile PRO TV de pe 13 martie 2019 prezentau anunțul îngrijorător făcut în acea zi de OMS, care avertiza asupra faptului că o pandemie este inevitabilă.
      Un an mai târziu, realitatea ne arată că OMS a avut dreptate. Cât de pregătiți suntem, vedem chiar în aceste zile.
      Descriind un plan global de luptă contra bolii virale şi de anticipare a unei eventuale declanşări a unei pandemii de gripă, OMS a subliniat la acea data că ”problema e CAND, NU dacă”.
      ”Ameninţarea unei pandemii de gripă este OMNIPREZENTA”, a declarat directorul general al OMS, Tedros Adhanom Ghebreyesus.
      ”Trebuie să fim vigilenţi şi pregătiţi – costul unui focar major de gripă îl va depăşi cu mult pe cel al prevenirii”, a adăugat oficialul.”

      2) Banca Mondiala(BM), Septembrie 2019: „Raport BM – Septembrie 2019: ”Există RISCUL unei pandemii la nivel global cu un patogen respirator”.
      Informația publicată de Președintele BM apare în primul Raport anual al Comitetului Global de Monitorizare a Pregătirii (Global Preparedness Monitoring Board – GPMB), publicat în septembrie 2019 și intitulat ”O lume în risc: Raport anual privind pregătirea globală pentru urgențe în materie de sănătate ”.
      ”Epidemiile s-au înmulțit în ultimele decenii și pericolul unei situații de urgență în materie de sănătate este foarte mare. Există o amenințare reală a unei pandemii la nivel global cu un patogen respirator în mișcare rapidă și foarte letal care să ucidă între 50 și 80 de milioane de oameni și să șteargă aproape 5% din economia lumii” – avertiza Comitetul.
      O pandemie globală de asemenea dimensiuni ar putea fi catastrofală, va produce la scară largă dezastre, instabilitate și insecuritate. Lumea NU este pregătită să facă față unei astfel de amenințări – concluziona Comitetul.”