G4Media.ro

Renault se aliază cu compania chineză Geely pentru a accelera producţia de…

Sursa: Renault

Renault se aliază cu compania chineză Geely pentru a accelera producţia de vehicule hibride în Asia / Constructorul francez vrea să-și relanseze activitatea în China

Constructorul auto francez va utiliza noul sistem lansat de Geely pentru vehicule hibride pentru a dezvolta modele sub marca Renault. Cele două grupuri ar putea merge mai departe şi propune împreună vehicule 100% electrice, scrie La Tribune, citată de Rador.

Grupurile auto chinezeşti nu-şi mai extind reţeaua numai în Europa. De acum înainte, concentrarea sectorului determină un grup european ca Renault să facă alianţe pentru a cuceri noi cote de piaţă.

Grupul francez şi Geely Holding Group au anunţat luni că se asociază pentru a dezvolta vehicule hibride pentru pieţele chineză şi sud-coreeană. În vreme ce Uniunea Europeană (UE) este decisă să reglementeze emisiile de CO2, cu preţul interzicerii motoarelor pe bază de combustibil până în 2035, francezul caută în acelaşi timp oportunităţi de dezvoltare.

De aceea, cu această nouă întreprindere comună, Renault utilizează noul sistem lansat de Geely pentru vehicule hibride pentru a dezvolta modele sub marca Renault, arată grupurile într-un comunicat.

Potrivit două surse şi documente consultate de Reuters, viitoarea întreprindere va utiliza tehnologiile, lanţurile de aprovizionare şi uzinele Geely pentru a produce vehicule Renault, în vreme ce grupul francez se va ocupa de vânzări şi de marketing.

Să se relanseze în China cu Geely

Renault şi Geely au convenit de asemenea crearea unei posibile întreprinderi comune în Coreea de Sud pentru a vinde vehiculele hibride ale Geely, în vreme ce Renault este implantată în această ţară de peste două decenii.

Porivit Reuters, Renault şi Geely intenţionau să dezvolte vehicule în întregime electrice prin intermediul acestei întreprinderi comune.

În realitate, constructorul francez – care a pierdut 7,39 de miliarde de euro în primul semestru 2020 – încearcă să-şi relanseze activităţile în China după ce a pus capăt unui parteneriat anul trecut. Renault are ambiţia să recapete un loc pe piaţă după ce a desfiinţat anul trecut întreprinderea comună cu Dongfeng Motor Group.

Ameninţare pentru modelele hibrid în Europa

Cu atât mai mult cu cât în Europa hibridul este o piaţă potenţial fragilă. Până în 2035, UE vrea să interzică motoarele termice. „Nu am acceptat sfârşitul motorului termic în 2035, asta ar închide şi uşa modelului hibrid”, s-a opus preşedinţia franceză.

Filială a Geely, marca Volvo intenţionează de altfel să retragă din catalogul său până în 2030 toate modelele cu combustie, inclusiv cele hibride, adică la aceeaşi dată cu Bentley sau Ford pentru Europa.

Să păstreze marja operaţională

În plină relansare, Renault caută să-şi consolideze noi cote de piaţă. Lansat într-un vast plan de economii, grupul şi-a revenit în primul semestru cu un beneficiu net de 368 milioane de euro, după un an 2020 foarte dificil.

El a anunţat o marjă operaţională de 654 milioane de euro pe primele şase luni ale anului 2021, adică 2,8% din cifra de afaceri. Aceasta se stabileşte la 23,4 miliarde de euro, în creştere cu 26,8% pe an, faţă de 28 de miliade înainte de criză, în 2019.

Criza semiconductoarelor continuă să frâneze asamblarea şi ar putea duce la o pierdere de producţie de ordinul a 200.000 de vehicule pe an, avertizează Renault.

Cu sediul la Hangzhou, în provincia estică Zhejiang, Geely s-a lansat în aventura automobilistică în 1997. Geely Automobile Holdings Limited este cotat la bursa din Hong Kong.

Sursa: La Tribune/ Rador/ Traducere: Gabriela Sîrbu

 

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

4 comentarii

  1. S-au ”luat” două nevoi… Să vezi de-acum chinezării adevărate pe drumuri…

  2. Eu sper sa plece din Romania hotii astia care au furat marca Dacia.

  3. Vai de mine, melcarii biznisuri cu comunistii ucigasi de uiguri, la fel, biznis ca nemtii cu rusii?
    Pe cand articolul 7 nuclear in carca lor, Ursula?

  4. Statul Francez sustine si gireaza chinezoii in Europa alaturi de fratii Germani, sper sa le-o infiga Xi adanc :)))))