
Renault şi-a îmbunătăţit profitabilitatea în 2024 graţie lansării de noi modele
Grupul auto francez Renault a reuşit să depăşească situaţia dificilă din industria auto prin creşterea veniturilor şi o profitabilitate record în 2024, graţie succesului înregistrat de noile modele lansate, chiar dacă profitul net s-a redus ca urmare a diminuării parteneriatului cu producătorul nipon Nissan, transmite AFP, citată de Agerpres.
Conform rezultatelor financiare anuale publicate joi, grupul Renault, care include şi mărcile Dacia şi Alpine, a înregistrat în 2024 o marjă de profit operaţional record de 7,6%, comparativ cu o ţintă de cel puţin 7,5%. De asemenea, veniturile Renault au crescut cu 7,4% până la 56,2 miliarde euro, peste prognoza de 54,5 miliarde euro, graţie lansării unor modele populare precum R5 electric şi o gamă de noi modele hibride.
Cu toate acestea, profitul net al grupului Renault a scăzut până la 752 milioane de euro, de la 2,2 miliarde euro în 2023, din cauza unor pierderi de 1,5 miliarde euro înregistrată după vânzarea acţiunilor la constructorul japonez Nissan şi deprecierea parţială a investiţiei sale la firma japoneză. Fără vânzarea acţiunilor Nissan, profitul grupului Renault ar fi urcat la 2,8 miliarde euro în 2024, în creştere cu 21% comparativ cu 2023.
„Aceste performanţe excelente sunt rezultatul ofensivei noastre de produs şi măsurilor de reducere a costurilor”, a subliniat directorul financiar de la Renault, Thierry Pieton. La rândul său, directorul general Luca de Meo a lăudat ceea ce a numit o „transformare în profunzime a companiei”.
În aceste condiţii, consiliul director de la Renault a propus acordarea unor dividende de 2,20 euro pe acţiune pentru anul fiscal 2024, în creştere cu 19% comparativ cu unul de 1,85 euro pe acţiune în anul 2023.
Renault Group se află în avangarda unei mobilităţi care se reinventează. Având o expertiză unică în domeniul electrificării şi beneficiind de alianţa sa cu Nissan şi Mitsubishi Motors, Renault Group se bazează pe complementaritatea celor patru mărci ale sale – Renault, Dacia, Alpine şi Mobilize – şi propune clienţilor săi soluţii de mobilitate durabile şi inovatoare.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen BankPentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.