Repartizarea copiilor la clasa pregătitoare în ordinea alfabetică a numelor, analizată anul trecut de Consiliul pentru Combaterea Discriminării: reprezintă o soluţie de a elimina eventualele discriminări
Alegerea învățătorului de către părinți ar putea conduce la “grave dezechilibre” în școli, cu implicaţii asupra viitorului parcurs şcolar al copiilor, a avertizat în urmă cu mai bine de un an Consiliul pentru Combaterea Discriminării. Instituția a fost sesizată atunci de Inspectoratul Școlar din Timiș, care a cerut un punct de vedere cu privire la procedura repartizării în ordine alfabetică a copiilor în clasele pregătitoare, pe care o aplicase.
ISJ Timiș a fost primul inspectorat care a aplicat, în urmă cu 4 ani, repartizarea copiilor în clasele pregătitoare în ordinea alfabetică a numelor – procedura care anul acesta se respectă și în București, după cum a anunțat ieri în exclusivitate pentru Edupedu.ro inspectoarea școlară generală adjunctă a Inspectoratului Școlar București, Liliana Toderiuc Fedorca.
Verdictul Consiliului Național pentru Combaterea Discriminării (CNCD) la plângerile părinților și la solicitarea ISJ Timiș?
“Algoritmul de repartizare a elevilor în ordine alfabetică poate şi reprezintă o soluţie de a elimina eventualele discriminări generate de posibile criterii/preferinţe. Această repartizare poate fi considerată o metodă de repartiţie transparentă şi aleatorie în unităţile de învăţământ de stat”, a răspuns forul, potrivit documentelor obținute de Edupedu.ro.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen BankCitește și...
© 2024 G4Media.ro - Toate drepturile rezervate
Acest site foloseşte cookie-uri.
Website găzduit de Presslabs.
4 comentarii