G4Media.ro

Reporteris: „Un caz nemaiîntâlnit în Justiție” / 25.000 de lei pe lună.…

Sursa Foto: Facebook/ Ovidiu Vasilica Pralea

Reporteris: „Un caz nemaiîntâlnit în Justiție” / 25.000 de lei pe lună. Suspecta pensionare a fostului șef al Secției Penale de la Curtea de Apel Bacău, care a reușit să-și echivaleze aproape nouă ani de activitate în Poliție drept vechime în magistratură

În 2023, judecătorul Ovidiu Vasilică Pralea (49 de ani), fost șef al Secției Penale de la Curtea de Apel Bacău, a cerut angajatorului o adeverință care să ateste că aproape nouă ani de activitate de la fostul său loc de muncă, în Poliție, reprezintă vechime în magistratură. Cererea i-a fost respinsă.

Cu un an înainte, Consiliul Superior al Magistraturii dăduse aviz negativ unui proiect de lege privind includerea muncii de polițist judiciar cu studii superioare în calculul vechimii în magistratură, relatează Reporteris.ro

Pralea nu a renunțat și a introdus două acțiuni identice, la Tribunalele Vrancea și Covasna, pentru a forța Curtea de Apel Bacău să-i elibereze adeverința. La Vrancea a pierdut, la Covasna a câștigat în primă instanță.

Surpriză: Curtea de Apel Bacău nu și-a mai apărat punctul de vedere din 2023 și din timpul proceselor pe fond și nu a mai depus apel la decizia de la Covasna care, astfel, a devenit definitivă.

La sfârșitul lunii trecute, Consiliul Superior al Magistaturii i-a aprobat lui Pralea ieșirea la pensie.

„Trebuia să mai fie magistrat șapte ani. Este un caz nemaiîntâlnit în Justiție”, a declarat o sursă REPORTER din sistemul judiciar al Curții de Apel Bacău care a susținut că Pralea va avea o pensie lunară de circa 25.000 de lei.

„Toate procedurile la care faceţi referire s-au desfăşurat în conformitate cu dispoziţiile legale şi cu bună credinţă”, a transmis judecătorul Ovidiu Vasilică Pralea pentru Reporteris.ro

Subiectul zilei în birourile judecătorilor

Recenta procedură de pensionare a unuia dintre cei mai puternici judecători din Bacău a ridicat mai multe semne de întrebare în rândul colegilor săi, subiectul fiind aprig dezbătut în birourile celei mai înalte instanțe de pe raza județelor Bacău și Neamț, Curtea de Apel. Surse din interior au dezvăluit motivul acestor frământări.

Controversele se leagă de modul în care s-a desfășurat obținerea de către fostul șef al Secției Penale, judecătorul Ovidiu Vasilică Pralea, a unui document-cheie pentru aprobarea solicitării de pensionare: adeverința de la angajator care să ateste îndeplinirea cerinței de vechime în magistratură, minimul necesar pentru a ieși la pensie fiind de 25 de ani. „Trebuia să mai fie magistrat șapte ani. Este un caz nemaiîntâlnit în Justiție”, a declarat o sursă pentru Reporteris.ro

Citește integral pe Reporteris.ro

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

8 comentarii

  1. Romania, sat fara caini…subiectul acestei pensionari imi aminteste de un desen animat imediat dupa revolutie –> Ferma Animalelor de George Orwell

  2. votati PSDNLUDMR

  3. Jaf, jaf, jaf, jaf, jaf!
    Felicitări votanților de fesenea!

  4. Traiasca si infloreasca Republica Corupta Romania!!!

  5. Daca acest om trăiește până la 90 ani, asistăm practic la un jaf de minim 5 mil de Euro, de la un înfăptuitir al Justiției.
    5 indivizi ca asta pe fiecare județ și aveam deja Miliardul de Euro.
    Voi pricepeți ce hoție e asta?!?
    Să votați PSD, PNL, UDMR și toate brelocurile lor gen AUR cu SOS.

  6. Exact așa cum a ajuns în magistratură! Foarte mulți milițieni au ajuns parchetari sau judecători prin mijlocirea unor invenții prin care a fost viciat normalul acces prin școală. La noi, diploma, hârtia este foarte foarte valoroasă, mai ales dacă sistemul trage sforile!

  7. Cum sa nu fi disperat si sa nu lupti cu tot sufletul pentru spaga speciala?! 🤮

  8. Pentru domnul Mizerabil și alți necunoscători care-și dau cu părerea pe acest subiect:
    Din Poliție (nu din miliție, că asta era pe vremea comuniștilor, iar acum trăim în altă epocă, da?) se poate intra în magistratură, după cel puțin 5 ani vechime în profesia juridică de ofițer de poliție judiciară, prin susținerea și promovarea unui concurs foarte greu, de verificare a cunoștințelor juridice, la care se adaugă și o testare psihologică (nici aia ușoară), plus un interviu (la care se pică în draci, în ultimul timp).
    Apoi, lumea ar trebui informată că, deși la admiterea în magistratură orice profesie juridică anterioară prevăzută expres de lege, din care se poate accede după cel puțin 5 ani vechime (precum cea de avocat, grefier sau consilier juridic), era echivalentă celei de ofițer de poliție judiciară, totuși la pensionare ACEASTA DIN URMĂ ESTE SINGURA NERECUNOSCUTĂ de legiuitor pentru echivalarea vechimii profesiei anterioare în magistratură.
    Vorbim aici, în mod evident, de o discriminare între cei intrați în magistratură prin același sistem, iar acesta este motivul pentru care oamenii încearcă să-și găsească dreptatea prin acțiuni în justiție, de vreme ce legiuitorul nu e preocupat să înlăture anomalia și să aplice tuturor aflați în situații similare un tratament egal. Clar până aici?
    Mai departe, existența acestei modalități de accedere în magistratură, pentru cei cu vechimea de minimum 5 ani în altă profesie juridică, este excepția, regula fiind cea prinnl INM. Totuși, din cauza capacității reduse a INM de a pregăti absolvenți (circa 200 pe an), sistemul judiciar ar fi intrat în colaps dacă nu ar fi primit și pe calea excepțională oameni noi și, mă gândesc, nimeni nu-și dorește ca perioadele și calitatea actului de justiție să fie și mai rele decât sunt.
    În plus, mulți dintre cei cu vechime anterioară care au intrat în magistratură aveau mult peste cei 5 ani ceruți de lege la concursul de admitere și prea putini ar fi fost dispuși să încerce prin INM, după ce erau deja integrați în profesii și, probabil, aveau deja familii întemeiate.
    Câștigul societății prin admiterea celor cu 5 ani vechime este evident când vine vorba despre experiența de viață și profesională a procurorilor și judecătorilor. De multe ori am văzut oameni plângându-se de tinerețea celor de la care așteptau dreptate. Nu mai dezvolt pe linia asta, că nu e locul, dar putem să ne uităm la alte sisteme judiciare și la media de vârstă a magistraților, comparativ cu ce e pe la noi.
    În fine, mai trebuie știut că, în timp ce unii magistrați proveniți dintre ofițerii de poliție judiciară își văd anii munciți în MAI (în medie, cred, între 7 și 10 ani) neluați în seamă de statutul actual al magistraților (deși, repet, vechimea anterioară a grefierilor, avocaților, etc. se ia în calcul pentru vechimea impusă la pensionarea din magistratură), colegii de-ai lor se pensionează pe capete din poliție, la vârste de putin sub sau peste 50 de ani. Carevasăzică, ăia mai buni d.p.d.v. profesional au migrat din poliție în magistratură, fără a primi nici măcar un tratament egal cu al foștilor avocați, consilieri juridici, grefieri, etc. și chiar fără să poată beneficia de o fracție corespunzătoare din pensia pe care ar fi primit-o dacă rămâneau, la ordine, în MAI.
    În orice caz, legea s-a schimbat de la începutul anului 2024 și nu mai permite asimilarea vechimii anterioare (toate, cu excepția celei de ofițer de poliție judiciară) mai mult de 5 ani la cea de magistrat, astfel că nu mai sunt posibile anomalii precum cele întâmplate în trecut, precum pensionarea unor foști avocați după 1-2 ani de magistratură, CU PENSIE DE SERVICIU ÎNTREAGĂ, ca și cum ar fi muncit 25 de ani în profesia de judecător sau procuror, doar pentru legea i-a asimilat cei 23-24 de ani din profesia sa anterioară. Ex: https://www.g4media.ro/ziare-com-o-avocata-celebra-s-a-facut-judecator-si-iese-la-pensie-dupa-doar-6-luni-de-activitate-cu-cel-putin-16-000-de-lei-pe-luna.html
    După părerea mea, ar fi trebuit introdus demult un algoritm de calcul care să scadă drastic cuantumul pensiei de serviciu, proporțional cu anii lipsă din cei 25 de magistratură efectivă, dar legiuitorul și MJ au alte preocupări de ani și ani de zile.
    În prezent, chiar și stagiul de pregătire în INM (aproape 2 ani) e asimilat vechimii în magistratură, deși tinerii aceia n-au făcut decât să se pregătească pentru a deveni magistrați.
    Iar dacă e să vorbim despre diplome, cum zice domnul Mizerabil, ei bine, nu că zic, dar spun: polițiștii deveniți magistrați n-au prea tăiat frunză la câini cât timp au fost ofițeri, în vreme ce unii avocați sau consilieri juridici au putut, foarte bine, să aștepte liniștiți trecerea celor 5 ani de la intrarea în primele lor profesii după absolvirea dreptului, timp în care s-au pregătit pentru concursul cel greu, de intrat în magistratură. Câți, oare, nu au fost consilieri juridici sau avocați doar cu numele, stând pe firma/ banii părinților lor, iar când au trecut cei 5 ani au prezentat adeverințele necesare, fără să poată fi verificați la experiența propriu-zisă de muncă în profesia juridică.
    În concluzie, subiectul este amplu și încă nerezolvat, dar pentru unii, cum e și acest Mizerabil, e mai ușor să spui mizerii decât să cauți să te informezi și să analizezi, pe cât posibil, obiectiv.
    Felicitări cititorilor care au avut răbdare să citească până aici și sper că n-am irosit timpul de scriere, lămurind subiectul, într-o bună măsură.