G4Media.ro

Reuters: Camionagiii români, loviți de fisc în țară, sunt tentați de slujbe…

Sursa Foto: Inquam Photos/ Autor: Octav Ganea

Reuters: Camionagiii români, loviți de fisc în țară, sunt tentați de slujbe în Regatul Unit, care se confruntă cu o criză de 100.000 de șoferi

Pentru camionagiul internațional Nicolae, 32 de ani, criza de șoferi din Regatul Unit ar putea fi exact ce-i trebuie pentru a-și menține mica firmă pe linia de plutire, transmite Reuters.

Penuria de aproximativ 100.000 de camionagii a Regatului, rezultat al plecării lucrătorilor din domeniu, al Brexit-ului și al pandemiei, a aruncat în haos lanțurile de aprovizionare, existând în toată țara orașe ale căror benzinării au rămas fără marfă.

Guvernul britanic intenționează să elibereze vize temporare pentru aproximativ 5.000 de camionagii străini pentru a suplini penuria, dar și să folosească șoferi militari pentru a conduce cisternele.

„Oferta britanicilor e atractivă”, a spus Nicolae, care deține trei camioane și a cărui afacere se poate confrunta cu probleme din cauza impozitului impus pe diurna șoferilor în România.

„Pentru mine impozitarea diurnei înseamnă faliment, întrucât profiturile rezultate din transport sunt destul de modeste”, a afirmat el. „Marea Britanie e o opțiune […] acolo câștigurile sunt mult mai mari.”

Nicolae și alți vreo 100 de șoferi și-au parcat miercuri camioanele în Piața Victoriei din București, în fața sediului guvernului, claxonând pentru a protesta împotriva impozitului și împotriva prețurilor scăpate de sub control ale asigurării obligatorii.

Fiscul român a decis anul acesta să trateze diurna șoferilor ca pe un venit impozabil, dar și să taxeze retroactiv firmele de transport pentru diurnele acordate în ultimii cinci ani.

Radu Dinescu, secretar general al UNTRR, patronatul național al transportatorilor, a declarat că un șofer oarecare ar putea avea de plătit chiar și 90.000 de euro ca impozit retroactiv.

În seara de marți, înaintea protestelor, Partidul Liberal de la guvernare a anunțat un proiect de lege pentru anularea impozitului retroactiv, însă măsura s-ar putea împotmoli în legislativul fragmentat al țării.

Și alți șoferi, inclusiv dintre cei apropiați de pensionare, au afirmat că veniturile oferite de Regat sunt tentante.

Gabriel Bazga, 61 de ani, a spus: „Am un prieten bun mai tânăr care vrea să lucreze ca șofer în Anglia […] Nu e nevoie decât de o lună pentru îndeplinirea formalităților legale. Plățile sunt foarte tentante acolo.”

„Să așteptăm să vedem, dar și eu mă gândesc la asta (dacă diurna mă va afecta), fiindcă 1.000 de lire sterline (1.368 euro) pe săptămână sună bine, sunt bani frumoși.”

Sursa: Reuters/ Rador/ Traducere: Andrei Suba/ Articol de Radu-Sorin Marinas și Octav Ganea

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

10 comentarii

  1. Fiscul este o organizatie mafiota care stringe bani prin orice mijloace pentru a imbuiba cancerul societatii – gloata de demnitari si functionari publici / bugetari .
    Organizatia asta poate fi infrinta numai prin greva fiscala pe termen nelimitat .

    • Corect! Dar asta presupune fie un nivel de conștiință ridicat al majorității plătitorilor, ceea ce nu e cazul, fie o organizație legală care să inițieze procesul. Mă îndoiesc că se va găsi una condusă suficient de determinat.

  2. Adevarul despre criza de combustibil din regat:

  3. Apartenenta Angliei la _ue ->munca ieftina de pe te miri unde si in conditii pe care englezul nu le-ar accepta niciodata…creare de puternice dezechilibre.

  4. Personal, nu cred ca e corecta impozitarea diurnei. Da, avem in Romania impozit pe venit, dar diurna nu e venit. E o suma primita pentru a fi cheltuita pentru a iti indeplini sarcinile de serviciu.

  5. Diurna ar trebui sa fie(cum de altfel este si in vest) un mic procent din salariu , nu invers …

    • Legea diurnei e aceeasi pentru toti europenii.
      Minim 35E/zi, maxim 87,5E/zi. Se primeste atatea zile cat lucratorul este detasat transfontalier. Camionagii vestici nu beneficiaza de prea multa diurna deoarece ei refuza sa faca curse internationale. Fac curse locale, iar seara sunt acasa, dorm ci sotia in pat.

  6. Ha ha ha!.
    Cine a comandat acest articol ??
    Ambasada Marii Britanii in Romania, cumva?
    Un sofer nu incaseaza 1000 GBP/ saptamana, ci maxim 750 !
    Iar 1000 GBP nu inseamna 1368 euro ci numai 1167 euro.
    Apoi incepi sa scazi chiria, utilitatile (pentru ca nu poti dormi in camion deoarece camioanele sunt trase la garaj seara). Mai pune si faptul ca ai concediu o data sau de doua ori pe an, nu ca la angajator roman care te aduce acasa la 6-8 saptamani.
    Asa ca dragi soferi….mai ganditi-va inainte sa alergati dupa fata morgana britanica.
    Da, e criza de soferi, dar patronatele s-au inteles sa nu mareasca salariile. Asteapta salvarea de la stat sau de la scavii estici. Ei bine….sclavii astia estici s-au cam saturat de figurile si de felul cum sunt tratati de britanici.

    • Buna tentativa de aburire.
      1. Care garaj? Camioanele de cursa lunga beneficiaza de garaj? Camioanele venite de departe (sa zicem din România) beneficiaza de vreun garaj?
      2. Aducerea „acasa” e prevazuta de o reglementare UE, dar Marea Britanie nu mai e acolo, nu mai sunt obligati sa aplice reglementarea respectiva.
      3. „Salvarea” de catre stat e fata morgana. La gradul de prostie la care au ajuns conducatorii UK, cu mobilizarea armatei si alte solutii minune, n-au cum spera la ceva bun.

  7. Nu mai ieșiți în curse doua,trei săptămâni (luativā concedii), colegii voștrii de pe rutele naționale să facă același lucru, să se paralizeze tot transportul și să-i vezi atunci cum se schimbă datele problemei.