Reuters: Camionagiii români, loviți de fisc în țară, sunt tentați de slujbe în Regatul Unit, care se confruntă cu o criză de 100.000 de șoferi
Pentru camionagiul internațional Nicolae, 32 de ani, criza de șoferi din Regatul Unit ar putea fi exact ce-i trebuie pentru a-și menține mica firmă pe linia de plutire, transmite Reuters.
Penuria de aproximativ 100.000 de camionagii a Regatului, rezultat al plecării lucrătorilor din domeniu, al Brexit-ului și al pandemiei, a aruncat în haos lanțurile de aprovizionare, existând în toată țara orașe ale căror benzinării au rămas fără marfă.
Guvernul britanic intenționează să elibereze vize temporare pentru aproximativ 5.000 de camionagii străini pentru a suplini penuria, dar și să folosească șoferi militari pentru a conduce cisternele.
„Oferta britanicilor e atractivă”, a spus Nicolae, care deține trei camioane și a cărui afacere se poate confrunta cu probleme din cauza impozitului impus pe diurna șoferilor în România.
„Pentru mine impozitarea diurnei înseamnă faliment, întrucât profiturile rezultate din transport sunt destul de modeste”, a afirmat el. „Marea Britanie e o opțiune […] acolo câștigurile sunt mult mai mari.”
Nicolae și alți vreo 100 de șoferi și-au parcat miercuri camioanele în Piața Victoriei din București, în fața sediului guvernului, claxonând pentru a protesta împotriva impozitului și împotriva prețurilor scăpate de sub control ale asigurării obligatorii.
Fiscul român a decis anul acesta să trateze diurna șoferilor ca pe un venit impozabil, dar și să taxeze retroactiv firmele de transport pentru diurnele acordate în ultimii cinci ani.
Radu Dinescu, secretar general al UNTRR, patronatul național al transportatorilor, a declarat că un șofer oarecare ar putea avea de plătit chiar și 90.000 de euro ca impozit retroactiv.
În seara de marți, înaintea protestelor, Partidul Liberal de la guvernare a anunțat un proiect de lege pentru anularea impozitului retroactiv, însă măsura s-ar putea împotmoli în legislativul fragmentat al țării.
Și alți șoferi, inclusiv dintre cei apropiați de pensionare, au afirmat că veniturile oferite de Regat sunt tentante.
Gabriel Bazga, 61 de ani, a spus: „Am un prieten bun mai tânăr care vrea să lucreze ca șofer în Anglia […] Nu e nevoie decât de o lună pentru îndeplinirea formalităților legale. Plățile sunt foarte tentante acolo.”
„Să așteptăm să vedem, dar și eu mă gândesc la asta (dacă diurna mă va afecta), fiindcă 1.000 de lire sterline (1.368 euro) pe săptămână sună bine, sunt bani frumoși.”
Sursa: Reuters/ Rador/ Traducere: Andrei Suba/ Articol de Radu-Sorin Marinas și Octav Ganea
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
10 comentarii