Revista Science: Măsurile anti-pandemie care afectează bunăstarea copiilor, cum ar fi închiderea școlilor, trebuie luate doar dacă sunt dovedit utile / Există foarte multe dovezi că astfel de măsuri mai mult dăunează celor mici
La opt luni de când pandemia de Covid-19 a cauzat închiderea școlilor în majoritatea țărilor lumii, timp în care s-a făcut școală online după posibilități, s-au dat examene și s-a revenit la clasă după vacanță, rolul copiilor în transmisia noului coronavirus rămâne incert, reiese dintr-o sinteză realizată de revista Science pe baza studiilor făcute până acum pe această temă. Ppotrivit publicației, dovezile acumulate până acum sugerează că mediul educațional are un rol limitat în transmisie atunci când sunt luate măsuri de combatere a epidemiei, într-o manieră ce contrastează profund cu situația altor viruși cu transmitere respiratorie. Analiza spune că, spre deosebire de primăvară, acum există o bază de referințe pentru eventualele decizii de închidere a școlilor, dar acestea ar trebui luate cu mare precauție, având în vedere daunele pe care închiderea școlilor le produce indirect.
- “Măsurile de temperare a efectelor pandemiei, care afectează bunăstarea copiilor, trebuie să fie luate doar dacă există dovezi că ele sunt de ajutor, pentru că există foarte multe dovezi că ele produc daune”, arată analiza Science.
Aceasta notează că, la începutul anului, decizia de a închide școlile ca reacție la pandemie a reflectat așteptarea produsă de alte epidemii, că minorii vor fi o componentă-cheie a lanțului de transmisie. Totuși, dovezile care au apărut ulterior au dovedit că, cel mai probabil, nu este și cazul acestei pandemii.
Citește articolul complet pe EduPedu.ro
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
7 comentarii