Revolta micilor comercianți din China împotriva Temu, rivalul Amazon / Proteste după ce au primit amenzi considerate nedrepte aplicate de gigantul comerțului online și reținerea banilor pentru bunuri deja vândute
Site-ul de cumpărături online Temu s-a mai confruntat cu întrebări dificile cu privire la practicile sale comerciale. Acum are o nouă problemă: o reacție din partea comercianților independenți stabiliți în China care își vând produsele pe rivalul extrem de popular al Amazon.
Sute dintre aceștia au organizat o demonstrație săptămâna aceasta la un birou afiliat cu Temu în orașul Guangzhou din sudul Chinei. Aceștia protestau împotriva a ceea ce au numit amenzi „nedrepte” aplicate de companie sau reținerea plăților pentru bunurile deja vândute, printre alte plângeri, transmite CNN.
Protestul, care a atins apogeul luni și s-a dispersat în mare parte până la mijlocul săptămânii, evidențiază multitudinea de provocări cu care se confruntă Temu, deținută de gigantul chinez de comerț electronic PDD (PDD), pe măsură ce continuă o expansiune globală ambițioasă și costisitoare. Platforma a intrat pe ultima sa piață, Thailanda, luna trecută.
Everything sold by TEMU is dirt cheap, right? They are actually losing tons of money. To get some loss back, they imposed huge fines on many small merchants in China.
Yesterday hundreds small merchants came to TEMU headquarters in Guangzhou to protest ridiculous fines. pic.twitter.com/qKB22Ydcb2
— Bin Xie__The Great Translation Movement (@bxieus) July 29, 2024
Temu funcționează ca un magazin online, oferind mărfuri la prețuri reduse de la vânzători independenți. Mai mult de 100 000 dintre aceștia sunt stabiliți în China, potrivit Marketplace Pulse, o firmă de cercetare.
Potrivit înregistrărilor video realizate luni de un protestatar și văzute de CNN, manifestanții s-au adunat pentru a scanda sloganuri prin care își cereau banii. Zeci dintre ei au reușit să intre în birou. Atmosfera, deși zgomotoasă și tensionată, a fost pașnică.
Doi furnizori, care au refuzat să fie numiți de teama represaliilor, au declarat separat pentru CNN că se aflau acolo pentru a se plânge de ceea ce ei au numit amenzi „disproporționat de mari” percepute de Temu pentru servicii necorespunzătoare pentru clienți. Acestea ar putea include livrări întârziate, descrieri inexacte ale produselor sau trimiterea unor produse greșite. Patru vânzători intervievați de CNN au declarat că amenzile variau de la una la cinci ori prețul angro al produsului.
Unul dintre aceștia, care vinde articole de uz casnic, a afirmat în plus că platforma ar fi înghețat, de asemenea, aproximativ două milioane de yuani (276 000 de dolari) în vânzări finalizate pe care dorea să le retragă pentru a plăti salariile și alte costuri de funcționare a afacerii sale. Comercianta a declarat că Temu a informat-o că produsele sale au „încălcat regulile”, dar că nu a înțeles ce a mers prost.
„Sunt foarte disperată acum. Cred că sunt pe cale să-mi pierd familia și afacerea. Chiar regret că m-am alăturat platformei”, a declarat ea într-un interviu.
CNN a văzut capturi de ecran din contul Temu al vânzătoarei care arată că o sumă totală de puțin sub două milioane de yuani nu era eligibilă pentru retragere.
Un purtător de cuvânt al Temu nu a fost de acord cu amploarea protestului, spunând că „o duzină de vânzători”, majoritatea vânzători de îmbrăcăminte care operează și pe rivalul Shein, s-au adunat în Guangzhou.
„Ei au fost nemulțumiți de modul în care Temu a gestionat problemele post-vânzare legate de calitatea și conformitatea produselor lor, contestând o sumă în valoare de câteva milioane de yuani”, a declarat purtătorul de cuvânt, adăugând că vânzătorii au refuzat să rezolve litigiile prin intermediul canalelor normale de arbitraj și juridice prevăzute în acordurile vânzătorilor.
„Situația este stabilă, iar compania colaborează activ cu comercianții pentru a găsi o soluție”, a spus persoana.
„Imposibil” să faci bani?
Cu sloganul „Cumpără ca un miliardar”, Temu a fost lansat în Statele Unite fără prea mare fast în septembrie 2022. Dar și-a creat rapid un grup de fani cu produse precum costume de baie de 6,50 $ și aparate de tuns sprâncenele de 90 de cenți. Câteva luni mai târziu, a ajuns pe prima pagină a ziarelor când a difuzat o reclamă la Super Bowl.
De la lansarea sa, aplicația Temu a fost descărcată de peste 600 de milioane de ori, potrivit Sensor Tower, o firmă de informații de piață. Anul trecut a fost a opta cea mai descărcată aplicație la nivel global și rămâne numărul unu în SUA. În ultimul an, aplicația s-a extins agresiv în America Latină, Orientul Mijlociu și Asia de Sud-Est.
Abe Yousef, senior insights analyst la Sensor Tower, a declarat pentru CNN că, pe termen scurt, Temu este probabil să fie mai preocupat de marketingul său către consumatori decât de marjele pe care le face, o strategie care a funcționat bine pentru Amazon (AMZN) și Wayfair (W).
Pentru a atrage cumpărătorii, oferă transport gratuit, retururi gratuite în termen de 90 de zile și ajustări de preț în termen de 30 de zile. Shein oferă condiții comparabile.
Goldman Sachs a declarat în iunie că se așteaptă ca Temu să genereze 45 de miliarde de dolari în valoarea brută a mărfurilor, valoarea totală a bunurilor vândute pe platforma sa, în 2024, în creștere de la 18 miliarde de dolari anul trecut și aproximativ 300 de milioane de dolari în 2022.
Ivy Yang, analist tehnologic din China și fondator al firmei de consultanță Wavelet Strategy, a declarat că expansiunea puternică a Temu a creat un „dezechilibru” al stimulentelor. Consumatorii doresc bunuri mai bune și mai ieftine mai repede, a spus ea, în timp ce vânzătorii doresc să vândă mai mult la marje mai mari și Temu dorește să vadă venituri recurente pentru a-și justifica investițiile masive în marketing.
„Nemulțumirile au început să apară de ceva vreme și au ajuns în sfârșit la un punct de cotitură. Vânzătorii s-au săturat”, a spus ea. „Ei sunt furioși din cauza lipsei de transparență și de comunicare în ceea ce privește amenzile mari … și realitatea cruntă că este aproape imposibil să faci profit vânzând pe Temu.”
Un vânzător pe nume Peng, care vinde îmbrăcăminte pentru femei pe platformă, și un altul pe nume Mi, care a vândut articole precum sârmă de pescuit și uleiuri esențiale pentru o perioadă de două săptămâni înainte de a-și închide efectiv magazinul online, au declarat pentru CNN că amenzile au făcut dificilă obținerea unui profit. CNN nu le dă numele complete din cauza temerilor privind represaliile autorităților locale.
Compania a contestat această caracterizare, afirmând că majoritatea comercianților de pe platformă cunosc succesul și beneficiază de vânzări crescute și de feedback pozitiv din partea clienților.
„În timp ce sancțiunile sunt necesare pentru a menține o piață de înaltă calitate, ne angajăm să aplicarea corectă și soluționarea litigiilor”, potrivit unui purtător de cuvânt Temu.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank